BadMikke Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 hehe... ok.. ja da er joikke det så veldig mye vits :P hehe.. har noen bilde av hvor lite de utgjør eller? :p Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 :) Jeg trur det blir 60mm senking fra åkrene jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 hvis du kjøper alt hos pedersen med dempere å alt koster det nok rundt 12000 foran, bak er jo en annen sak Og da kjøper du gjengerør med skåler som koster 695,- stk og 60mm H&R fjær som koster og 695,- stk.... Det blir da ikke 12000, etter mine kalkulasjoner skulle det bli 2780. Men om man MÅ ha nye dempere så er det en annen sak... Går det ikke an å bruke vanlige KONI for eksempel? Eller deCarbon demperene for rally? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Larsen: De blir vel litt lange..? Husk at det er mye av demperen som blir klemt sammen. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Koni blir for lange, de fungerer ikke optimalt til og med med lesjöfors 45mm. Ellers, kan man IKKE stille caster på 240. Taxiplater vil justere Caster, samme vil servo bærekuler. Derimot, justering av fjærbein i toppen, stiller CAMBER. 17mm justering tilsvarer 1 grad camberjustering. 45mm senking, tilsvarer ca. 1 grad negativ camber (i forhold til utgangspunkt). Jeg mener at en lovlig senket 240, med max camber (uten filing) vil ligge på ca. -1.5 camber. Om man vil justere caster, må man bytte ut bærearmen eller modde der nede med custom deler. Om dere ser på dette bildet Det er spesiallaget bærearm, som er laget for justering av CASTER (forlenge eller forkorte det staget). En vanlig 240, er statisk i Caster, utenom når man senker! (som fører til at casteren blir feil). En enda bedre utgave: ref.: http://www.trianglesunlimited.com/index.php?pg=controlarmsrace Jeg tror nok scrat klarer å mekke dette sammen selv, men vær obs på at dere ikke stiller caster ved å stille camber. Ps. ved senking over 45mm, bør man space ned styrestag, samt få justerbare "endlinks" (kyllingbeina på stabstag). Om man vil senke mer enn 45mm, må man belage seg på mye custom deler og det blir dyrt, om man ikke er like hendig som feks. scrat her er. ikke for å demoralisere dere folkens! respect til den som bygger gromt, men jeg bare tenkte å påpeke dere dette som jeg faktisk har researchet mye og folk som driver seriøst med volvoracing har drevet å optimalisert i alle år. lykke til med coilovers :) edit: et par skriveleifer edit2: stabstag/krengestag skal gå i vater med bakken, når bilen står på bakken (endene av staget). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Kan ikke se hensikten med det til veibruk... de "værsting" armene for maks endret hjulvinkel. Skal du kjøre så jævlig at du har bruk for det så kommer du på førstesiden av VG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Og da kjøper du gjengerør med skåler som koster 695,- stk og 60mm H&R fjær som koster og 695,- stk.... Det blir da ikke 12000, etter mine kalkulasjoner skulle det bli 2780. Men om man MÅ ha nye dempere så er det en annen sak... Går det ikke an å bruke vanlige KONI for eksempel? Eller deCarbon demperene for rally? om du bruker det jeg har på min så kommer det på det, med nye dempere å alt det andre pisset, Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 DaButcher: De "værsting"bærearma du la ut koster jo 4800 kr stykket.. SuperComp har ikke modda noe, og han har senka mye.. funker som faen det :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Koni blir for lange, de fungerer ikke optimalt til og med med lesjöfors 45mm. Ellers, kan man IKKE stille caster på 240. Taxiplater vil justere Caster, samme vil servo bærekuler. Derimot, justering av fjærbein i toppen, stiller CAMBER. 17mm justering tilsvarer 1 grad camberjustering. 45mm senking, tilsvarer ca. 1 grad negativ camber (i forhold til utgangspunkt). Jeg mener at en lovlig senket 240, med max camber (uten filing) vil ligge på ca. -1.5 camber. Taxiplatene justerer CAMBER, og IKKE caster. Du får en økt sporvidde på ca 15-20mm med taxiplater. Derimot om du bytter ifra ikke-servo til servo opphengskuler så øker du akselavstanden med 10mm = økt caster. Max negativ camber på 240 er 1,1-1,2 grader UTEN taxiplater, med kan du oppnå 1,5-1,6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 hvorfor i all verden skulle TAXI'er ha mer camber? og økt sporvidde? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 hvorfor i all verden skulle TAXI'er ha mer camber? og økt sporvidde? Spør ikke meg, Volvo har laget mye rart oppigjennom tidene. Var jo kun ett fåtall biler som hadde dette orginalt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Hvordan ser man at det er taxi-plater da? Sammenligne med vanlige, bare? Er det noe man ser med det blotte øyet? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 hvorfor i all verden skulle TAXI'er ha mer camber? og økt sporvidde? Var noe med at dekk ble mer slitt fordi de gikk konstant i trafikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Hvordan ser man at det er taxi-plater da? Sammenligne med vanlige, bare? Er det noe man ser med det blotte øyet? Du må vel sammenligne med vanlige, er ikke så enkelt å se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Hvor mye syns dere jeg skal senke 240`n?? skal ha bross front feanger..blir 60mm fint? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.