75mk2 Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Har problem med min 240 med 230ft motor. Det står konstant 12v på dysene, slik at de står åpne hele tiden. Virker som problemet ligger i hjernen(chippa med vikingchip), men denne var i orden da selger prøvde den i bilen sin. Nå går bilen med 230f hjerner og dyser, dysemotstanden er kobla vekk. Bilen går helt fint med disse delene, men får selvsagt for lite bensin ved turbotrykk, slik at jeg ikke kan bruke den. Er det noen som har vært borti dette før? Virker jo som ledningsnett og komponenter ellers er i orden, da bilen går helt fint med f hjerner. Kan jeg ha gjort noe galt da jeg monterte chippen? Statisk elektrisitet? Eller er det et eller annet i ledningsnettet som forårsaker feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 kremt,dysene skal ha 12v"konstant" da.ved tenninga på eller hvordan det nå er. Det er minus signalet som pulserer slik at de åpner/stenges. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Januar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Fullt klar over det, men dysene skal ikke stå åpne så fort jeg slår på tenninga, fyller jo innsuget med bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Fullt klar over det, men dysene skal ikke stå åpne så fort jeg slår på tenninga, fyller jo innsuget med bensin. De skal ha 12v + signal ja. Minus signalet er det hjernen som står for. Har den konstant - signal er vel hjernen på bærtur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Januar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Ja, spørsmålet er om det er noe i ledningsnettet som kan ha forårsaket dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 chippen kan vist monteres "feil vei", altså roteres 180grader.. men har du kobla til å slått på tenninga(eller kansje du må kjinne) men ft hjernen uten dysemotstanden, så ryker hjernen.. har du prøvd selvdiagnosen da md ft hjernen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Dysemotstanden var tilkobla da jeg prøvde ft hjernen. Får ingen feilkoder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 prøvd hjernen i en annen bil da? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Chippen er satt i rett vei Ja,har prøvd den i en 940 med samme reultat, så feilen ligger i hjernen. Men må nok gå over nettet for å eliminere feil der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 hvorfor det? Kan jo hende det er chip'en og? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Innbiller meg at evnt kortslutninger der kan gi sånne feil. Kan jo være chippen, men da har den evnt ødelagt hjernen, da hjernen ble prøvd med en annen chip i 940'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Hvis FT-hjernen er kortslutta og ødelagt på grunn av ledningsnettet må vel F-hjernen ha blitt kortslutta og ødelagt også. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Du har et poeng der, men må uansett ha det ut å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Du kan jo pipe ut, da. Tviler på at det er feil der men.. Hvordan har du tenkt å se om det er kortslutning der? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Litt usikker på om jeg isolerte loddinga godt nok. Eller så er det en mulighet å måle mellom ledningene inn til hjernen og se om det er overslag der det ikke skal være det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg