Gå til innhold

En tråd om bilen min, 240 85mod. Vraket 25.2.09

Ranger emnet


Volvo-Racer

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fin bil! driver og pusser opp samma bil! 240 85mod! driver og pusser nå og skal lakkere den rød! gjør også om intriøret fra det kjedelige beige til blått og svart! også skal motoren friseres opp til rundt 150/160hk og mer vis jeg får taki en billig turbo.. å foresten så har jeg en hau med deler til 244 81mod og noe til 240 85mod! holder til i østfold og bare og ringe på 99241083 og høre om jeg har noe du trenger! har bl.a snutpanser, bakaksjel, mellom aksjel, deler av beige intriør, lister, 5kasse, b230k motor med høvla topp. og mer.. har ikke helt styringa ennå! hehe..

 

mvh marius!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel som _s90r_ over her sa. Så er clutchen montert å funker fint. Legger ut litt bilder av hvilke deler som har/skal skiftes

 

Godsakene.. :P

 

PC270586.jpg

 

Hjemmelaga sentrerings verktøy.

PC270587.jpg

 

Gammel VS nytt girkasse oppheng.

PC270590.jpg

 

Bilen kjørt opp på bukk å klar til å ta ned girkassa.

PC270588.jpg

 

Bare 4 dager til vi tar på tur nedover til Mo/ ACR på Sommertreff.

 

Har enda igjen å skifte tannstang, legge om dekk og 4-hjulskontroll. samt. montere ic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bildene. :)

 

Fra ACR.

 

P1040066.jpg

 

P1040065.jpg

 

 

P1020018.jpg

 

Dekkdunge og værktøy.

P1020031.jpg

 

 

Slik så den ut etter at dagen var omme.

P1040057.jpg

 

Det øverste dekke var det som laget problemer, det smallt i full sladd i en venstresving. så det vrengte deg innover akslingen.

 

Kom meg akkurat bort fra banen før alt satt fast dær bak. Tok av dekke, å dette var det som møtte meg. En hau med korder hadde snurra rundt akslingen å klemt sund handbrekkvaiern slik at hjulene var låst.

 

P1030056.jpg

 

P1030055.jpg

 

Etter at det var fikset.

Var hjulet enda låst, så jeg prøvde å kjøre. Da sa det PANG å hanbrekkvaiern kom opp inne i kupeen (dær hvor brytern til setevarme skal være)

 

Nå var hjulene løsnet.

 

Men det var mange rare lyder fra bak skiva. da var det 1 ting å gjøre. jekke opp å få av skiva.

 

Da fannt jeg litt av vært

P1040061.jpg

 

P1040064.jpg

 

Endel knekkte skruver og div. ene skruen som holder fast stikkakslingen hadde å knekkt.

 

Men bare tok ut alle ødelagte delene å satte på plass, slik at det gikk å kjøre hjem.

 

Ellers var turen konge.

 

Ble overasket over at bilen kom ut i svingene ved bare pådrag i 3, slapp å bruke clutchen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

 

Blir nok gromt dette Håvard:D

 

God fremgang på prosjektet ditt :)

 

Synes Bilen din har et gromt stuk sånn som den er nå...

 

Har du Bilder av montering av Alu Cooler, om du har det?

 

Mvh

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! varmer. Ja jeg ser å frem til 1 farge på hele bilen. Men det kommer når man har råd. :)

 

Nja, Gunnar. Den må ned til bakken. og få på seg 17"'erne og lakk så blir det bra. men takk takk ;)

 

Jepp, snutepanser er det som gjelder :)

 

Må å rette en stor takk til _s90r_ på forumet. Han som stod for vaskinga på treffet slik at den skulle se blank å fin ut. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår