buskmann Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 ghost7 skrev: i lancian ligg den rundt 2000 eller under i femte... veit at den har 5000 i 200..(testa i tyskland) Blir hjulene mindre i 200 km/t? Eller hvem aan forklaring kan det være på at turtallet ikke er det dobbelte i 200 i forhold til 100? Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 hvem aan? kva betyr det? Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 "hvem aan" oslosk for "hvem annen" som på norsk blir "hvilken annen". "koss aijnna" på trøndersk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 buskmann skrev: Blir hjulene mindre i 200 km/t? Eller hvem aan forklaring kan det være på at turtallet ikke er det dobbelte i 200 i forhold til 100? anderledes moment.. luftmotstand.. den har vel ikke noe å si da men.. hmm.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Desember 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Men pokker da. Er dere norsk lærere hele gjengen? Få dere en ordentlig jobb. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Erik Braseth skrev: "hvem aan" oslosk for "hvem annen" som på norsk blir "hvilken annen". "koss aijnna" på trøndersk :D åja takkar :) folk klager på at utlendinger snakkar feil... men når nordmenn sjølv gjer så grove tabber så tykkje eg det er drøyt. Uansett så er det sannsynleg det MGR seier, luftmotstand og moment... eg berre seier korleis det er i min bil. Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Det spørs jo på utvekslinga på girkassa og størrelse på dekka. Hvordan mann regner det ut er et annet spørsmål, men vil tippe ingen biler (av forskjellig type) har samme omdreining til det minste 0.1rpm, så det er vell umulig å gi et fasitsvar på spørsmålet ditt. Dessuten, de aller færreste biler med slitte dekk, uorginale dekk, eller bare rent generelt viser riktig fart på speedoen. Hørt at beste måten å måle fart på, er med en god GPS. Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 volvon ligger vel på rundt 2500RPM i 100km/h. Volvon til mamma ligger på ca 1900RPM i 100km/h.(volvo V70 2,5TDI 174hk.chip) Mærca, er jeg bare glad til at jeg ikke vet turtallet på. Men, er det flere enn me som mener at BMW generellt ligger på høyt turtall? I det siste har jeg kjørt BMW 320i e36,BMW 318i e46 BMW320i/323i e30, og BMW M3 3,0 24V e30, BMW 325ix e30....syntes at alle disse gikk merkelig høyt på turtall. det samme med opel omega A 2,0i. Flere som har meningen om det? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 jeg har ca 2150rpm i 100 i 5te gir på golfen min, helt kurrant egentlig Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 i femte gir er det 2500rpm i 100km/t med primeran. Legger jeg på 1000rpm til har jeg 140km/t. i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 buskmann skrev: Men pokker da. Er dere norsk lærere hele gjengen? Få dere en ordentlig jobb. Hadde vi vært norsk lærere hele gjengen hadde du skrevet riktig, så det kan vi ikke være :) (Var ikke ment dumt, bare som en spøk) Mustangen har jeg 2400-2500 i 4 gir (0,70 utv ) i 100 km/t... Bmw'n har jeg vel det samme ca i 5 gir....husker ikke helt. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Ligger ca 1350rpm i 100 i 4 gir. Amerikansk er ikke bra for naturen as, fysj. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Mustang95 skrev: Ligger ca 1350rpm i 100 i 4 gir. Amerikansk er ikke bra for naturen as, fysj. Satan, det var lavt... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Vel, i 80 ligger jeg bare å pumper på gassen for å ikke kjøre over 80, i 100 så holder jeg den så vidt inne. Jeg har også orginal utvekslig bak, enn så lenge ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Skurk skrev: Men, er det flere enn me som mener at BMW generellt ligger på høyt turtall? Oh yeah! Virker som om alle bmw'er har toppfart på turtallsperra i siste gir. Kanskje greit å ta med utvekslinger og hjuldim så folk faktisk har noe håndfast å forholde seg til? min bil (med fare for å gjenta meg selv): 195/65-15 0,825:1 i 5.gir 3,64:1 bak og ~2400rpm i ~100 Så kan de som liker matte bedre enn meg regne ut om turtelleren min er korrekt ;) med 225/40-18 har jeg ca 4700rpm i 200 i 5.gir (ca 6000rpm i 4.gir) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.