Volvo_Roger Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Byttet til A-kam her om dagen fra vx3 til denne fordio jeg liker bil med bånndrag. Men etter jeg monterte kammen virker det som om den slår litt feil av og til får liksom litt risting på seg på tomgang ,hører det egenlig mest på eksoslyden bak. Med vx kammen gikk den helt fint men begynte med dette etter et jeg satte i a-kammen.Nøkker litt også vist man har den i femte ned en bakke uten gasspådrag i 80. Siden den gikk greit med Vxen så er dett ikke vakum lekk eller teningsfeil og har kontrollert ventilene to ganger for og være sikker. Dette var en brukt a-kam kan den være slitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Hva med å sette på justerbart kamdrev? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 hmm A kammen er jo litt grøvere enn vx'n, men syns ette hørtes rart ut. min også går litt ujevnt på tomgang osv, men ikke noe som er plagende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Må vel være noe annet enn kammen som gir den ujevn gange vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Desember 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 merker det mest når den er kald ,Grunnen til at jeg tror det er kammen er at den før byttet gikk helt fint. Er ikke noe vakum lekk noen plasser og heller ikke tenningsproblemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Hvordan er spesifikasjonene på kam vs kam da? ikke glem at alle kammene ifra f-motorer sånn generelt er "snille" kammer. Bytta selv ifra vx3 til a-kam på min fk en gang i tiden,men kan ikke huske om det var noen forskjell på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn08 Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 A-kammen bør justeres - ca 3grader +eller -? Hadde samme symptomer, men det ble borte etter litt justering. Jeg filte litt på kamdrevet for å få nok plass i kilesporet til ca 3grader. Husker ikke om det var tidligere eller senere... Byttet allikevel tilbake til Tkam etter en stund.. Bedre kjørbarhet til vanlig kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Desember 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 A-kammen bør justeres - ca 3grader +eller -? Hadde samme symptomer, men det ble borte etter litt justering. Jeg filte litt på kamdrevet for å få nok plass i kilesporet til ca 3grader. Husker ikke om det var tidligere eller senere... Byttet allikevel tilbake til Tkam etter en stund.. Bedre kjørbarhet til vanlig kjøring. er det en ide og bytte til ett justertbert kamdrev slik som denne fra kg http://www.kgtrimning.com/kamtillb.htm .Da kan jeg jo forsøke både - og + 3 grader. Er det runde eller firkant tenne på reima mi husker ikke, selv om jeg bytta for 3 måneder siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 du har runde tenner.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprayboks Anders Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 stemmer det, runde tenner. Siter - 2000 Toyota Landcruiser - 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 har litt ujavn gange jeg også, men har på prikken 0,4 i co, og fin blanding.. så gir egentlig litt f*** :) Trukke det gjør så mye jeg. Litt "kult" med litt sånn ujavn gange...hehe... bilen virker sprek på tomgang da vett;) :D Sier jeg til alle som lurer hvertfal, haha:D Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Er det noe fordel å bytte til A-kam eller? Har en A-kam liggende. Kjører med VX3-kam nå og det funker bra synes jeg; kanskje litt slakk i bånn..... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Er det noe fordel å bytte til A-kam eller? Har en A-kam liggende. Kjører med VX3-kam nå og det funker bra synes jeg; kanskje litt slakk i bånn..... A-kam er veldig fin. godt bunndrag, og javn og fin til turtallsperra Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigbrede Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Låner tråden litt. Var hos stensbøl på tirsdag og han sa at vx3 og k-kam gir mere effekt på toppen. jeg kjører med a-kam og bremset 292,4 på driven. Hadde jeg hatt vx3 eller som han mente var best, k-kam, ville jeg hatt 25-30 hester til........ A-kam gir nok bedre bånndrag enn de andre på en turbomotor .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Låner tråden litt. Var hos stensbøl på tirsdag og han sa at vx3 og k-kam gir mere effekt på toppen. jeg kjører med a-kam og bremset 292,4 på driven. Hadde jeg hatt vx3 eller som han mente var best, k-kam, ville jeg hatt 25-30 hester til........ A-kam gir nok bedre bånndrag enn de andre på en turbomotor .... oj! Har jeg sett bilen din før??? hmm.. svart 740? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.