Burny Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 åååååå Hater de dørene, nå har både passasjer siden foran og bakluka fryst igjen. Tror det kommer av vannet i lista rundt døra? Som ligger der og fryser? Har skjedd 3dager på rad nå, og jeg er dritt lei.:angry: En vennine med Polo har samme problem, og vi fikk bare opp førerdøra såvidt, hehe Noen tips til og slippe dette? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Prøvd å smøre lista med silikonstift? Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ray Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 slite me det samma sjøl, både på min å damas golf. men tror det er selve låsemekanismen som fryser. har stått med varmepistol en del mårninger når eg ska te jobb ja :( Siter -97 VW Passat TDI x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P x-94 Opel Astra sportive stv Solgt x-85 Volvo 740TIC Solgt x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Ja, alle nyere VW jeg har eid har hatt dette problemet. Jevnlig omgang med en silikonstift hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remster Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 få tørka dørpakningene skikkelig og gå så over med silikonstift. i selve dørlåsene er det kjekt å ha på litt ekstra fett om vintern. bare husk å få alt skikkelig tørrt før man begynner å føre på. hvis ikke så lukker man bare vannet inne og det vil skje igjen. Siter Prosjekt Rolfsburg -87 Golf Gti 16v *85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt. *84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 få tørka dørpakningene skikkelig og gå så over med silikonstift. i selve dørlåsene er det kjekt å ha på litt ekstra fett om vintern. bare husk å få alt skikkelig tørrt før man begynner å føre på. hvis ikke så lukker man bare vannet inne og det vil skje igjen. Ok. Skal prøve dette. Låsene har vært greie til nå, kun dørene som har fryst no jævlig. Men kan putte i litt låsolje for sikkerthets skyld også. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Dette var jeg plaga med i fjor. Husker spesielt en gang hvor jeg bare fikk opp bakluka, men klarte av en eller annen grunn ikke å fjerne hattehylla. Jeg måtte da gjøre armen min 20 cm lengre enn den egentlig var og strekke meg frem med en rørtang for å få opp dørknotten på den ene bakdøra. Knekk, så hadde jeg en dørknott mindre. Men fikk da opp døra til slutt. Men faen så ofte dette skjedde. Kjøpte et lite "kit" for å unngå slikt på Clas Ohlson, funka det. Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Låsespray og silikonstift :D Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 selve dørlåsen fryser på min bruksbil hele tiden, kan virke som lista henger veldig, men det er altså låsekassa nede i døra.. jeg fylte den skikkelig opp med fett og alle problemene forsvant.. :D bare ett tips til de som sliter.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 ut med låsekassene,rengjør,smør godt opp! da blir det bra..for ei stund hertfall:P Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sn0mann Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 har aldri hatt det problemet :D høhø =0) Siter ..Drive Slow, Sit Low.. ..min verden :-) .. [o] Billaus [x] Audi A4 8K + Polo 85mod [x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urquattro-island Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 ett lite tips fra en audi mekaniker, dette skjer ofte paa vag laasene, neste gang det er tört og +grader, bruk trykkluft og blaas inn i alle dörene. Siden sett godt med atf olje inn i laasen, blaas litt mer og mer atf olje. da blir det bra, en av de billigste lösninger vi hadde paa verkstedet. virker alltid. atf oil er automatic transmission fluid. (Röd) Godt nytt aarbabyhmm? Siter 4Rings to rule them all!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TME Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 åååååå Hater de dørene, nå har både passasjer siden foran og bakluka fryst igjen. Tror det kommer av vannet i lista rundt døra? Som ligger der og fryser? Har skjedd 3dager på rad nå, og jeg er dritt lei.:angry: En vennine med Polo har samme problem, og vi fikk bare opp førerdøra såvidt, hehe Noen tips til og slippe dette? Det er inni låse-kassa som er problemet En fjær som er blitt litt slapp,pleier og løsne den og bøye den 45 grader til siden og huke den på plass igjen.. pluss fylle kassa med high-tef olje golf 3-4 caddy og polo har samme peset... Du merker at fjæra blir strammere og bedre når dette er utført Lærte dette av vw-mekanikker....Akkurat tatt en golf 3 for en kompis ble gull Ser du bor i akershus, kan møte deg et sted og vise deg, hvis du plukker ut kassa mvh Siter 952HK / 3 biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Det er inni låse-kassa som er problemetEn fjær som er blitt litt slapp,pleier og løsne den og bøye den 45 grader til siden og huke den på plass igjen.. pluss fylle kassa med high-tef olje golf 3-4 caddy og polo har samme peset... Du merker at fjæra blir strammere og bedre når dette er utført Lærte dette av vw-mekanikker....Akkurat tatt en golf 3 for en kompis ble gull Ser du bor i akershus, kan møte deg et sted og vise deg, hvis du plukker ut kassa mvh Ja, ok. Hele "kassa" der selv den greia som låser døra? den messing greia? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Jeg sprøyta WD-40 inn i alle synlige sprekker i låskassene på bilen, men har ikke fått testa det i kuldegrader enda.. Silicon på listene hjelper vel lite om det er selve låskassa som henger.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg