KadettC16v Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Har en sliten Garrett T25 turbo, og kunne trengt meg ett overhalingsett, hvor kan jeg skaffe? Og noe jeg kan gjøre selv? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sulliken Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/COMPLETE-TURBO-REBUILD-KIT-GARRETT-T2-T25-T28-DSM_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ012QQitemZ220062762302QQrdZ1QQsspagenameZWD2V Dette var det første jeg fant:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Du kan overhale selv,med to forbehold.. 1. Merk eksakt hvor hjulene står på akslingen (tusj...lage ei feit ripe anbefales ikke :) ) sånn at du får de på på samme plass (mutterene også). Da skal den være rimelig nære balansemessig det den var før...men 2: Lever den inn etterpå å få den avbalansert for å være helt sikker. Koster en knapp tusenlapp for fred i sjelen. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Her finner du bytteturbo :) http://www.gikturbo.se Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Her finner du bytteturbo :)http://www.gikturbo.se Eller bare http://www.gikturbo.no :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Bytteturbo? En ny turbo koster jo like mye som "innbytteturbo".... Rett fra Garret. Jeg har drevet på med mikrogassturbiner. Balansering kan forregå ved at man spinner opp kompressoren med trykkluft til et sinnsykt turtall mens man holder akslingen i hylsa/lagre i hånden. Ta en teipbit på kompressoren og spinn opp igjen, man merker fort om man har bommet. Hendene er utrolig følsom, skal ikke undervurdere dem.. =) kan ikke måle seg med en datamaskin men bedre enn ingenting. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Balansering kan forregå ved at man spinner opp kompressoren med trykkluft til et sinnsykt turtall mens man holder akslingen i hylsa/lagre i hånden. Ta en teipbit på kompressoren og spinn opp igjen, man merker fort om man har bommet. Hendene er utrolig følsom, skal ikke undervurdere dem.. =) kan ikke måle seg med en datamaskin men bedre enn ingenting. Hvordan kompanserer du for den manglende oljefilmen og klaringen dette gir i lagret..? Og 2500 - 25 000 rpm uten smøring.. Er det sunt for akslingen? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.