fred_stian Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Jeg har egentlig ikke prøvd å ta fine bilder sånn totalt sett, men egentlig bare prøvd å ta bilder av bilen uten å tenke så alt for mye på settingen rundt det hele. Tror egentlig jeg mangler ideer til hva som burde prøves ut og hva som kan være fint. Dette bildet liker jeg av en eller annen grunn. Kanskje mest fordi det viser den mest feilfrie siden av bilen og fordi rødfargen i baklyktene går fint sammen med blåfargen på bilen. Dette bildet ble egentlig bare tatt i forbifarten da jeg oppdaget røykpakken noen hadde kastet fra seg på plassen. Det eneste jeg ikke liker er min egen skygge som vises på bilen (lite gjennomtenkt) og antenna som stikker ut ødelegger. Nå har jeg sett lenge på bildet og kan egentlig ikke forstå helt hva jeg ser i det. Det er jo bare et bilde der man ser 50% asfalt, litt lakk og en tom røykpakke. Men skyene i siden på bilen var jo kanskje litt snedig :) Hvordan kan man gjøre slike detaljbilder mer spennende? Dette er langt fra noe blinkskudd, men jeg likte settingen og lurer på hva dere tenker om slike bilder. Min ide da jeg tok bildet (etter å laget merker i asfalten tidligere en gang) var å få bilen i midten av dekkmerkene og få med hele bilen i en slags "agressiv" posisjon der bare asfalt med dekkmerker og spektakulær himmel vises. Som vi ser på dette bildet er lyset, bakgrunnen og det meste totalt mislykket, men hvis alt klaffer burde jo det kunne bli et spennende bilde? Blir aldri fornøyd med bildene jeg tar, og klarer ikke å komme på bedre locations eller settinger. Komposisjonen i bildene er somregel way off den også, selv om tanken bak kanskje var fin. Dessuten er det ganske begrenset hva man får til med et lite kompaktkamera. Alt ser så mye tøffere ut når man ser med egne øyne, men når man knipser ivei og endelig kommer hjem blir ikke ting slik man så det for seg. Første først: Jeg er enig i det du skriver om at du ikke helt skjønner hva du så i det bildet! Det gir meg egentlig ingenting, hadde du f.eks. satt deg ned på kne og fått med litt mer av bilen kanskje det hadde funket? Men uansett ville jeg fjernet røykpakka og noe av steinene som ligger på bakken, synes det egentlig bare virker rotete! For å få sånne bilder mer interessante kan det være en fordel å få med litt mer av bilen, sett deg ned på kne og få heller med baklykta fra en annen vinkel, se gjennom noen av trådene som ligger på medlemmers egne bilder forumet, Devils towers tråd så jeg bl.a. at han hadde flere "detalj" bilder, vet det er flere som har dette, er bare å titte! Men fin blåfarge på bilen og de skyene hadde sikkert vært fine som bakgrunn for et annet bilde. Andre bildet: Jeg tok ikke helt det med agressiv posisjon, men hvis du f.eks. hadde gått litt lenger unna og tiltet kamera litt oppover så kanskje det hadde sett mer agressivt ut og kanskje du hadde fått med mer av himmelen (som forresten gjenspeiles fint i bilen) samt de dekkmerkene i asfalten?! Helt riktig, det kunne helt sikkert blitt et bra bilde, jeg sier ikke at det er et dårlig bilde, men det kunne blitt bedre! :) Det beste tipset jeg kan gi deg om hvordan ta bedre bilder er vel rett og slett bare å øve deg, ta masse bilder og se på andre sine! Ha kameraet ofte med deg så plutselig ser du en bra location. En serie jeg tok av bilen min som jeg ble fornøyd tok jeg på vei hjem fra Oslo som jeg måtte tisse så jeg svingte av e6 og langt ut i ingensteder var det en byggeplass og en knall fin location, heldigvis hadde jeg med kamera! ;) Det med kompakt kamera vil jeg ikke akkurat si meg enig i, jeg har kun et 2-3000 kroners kompakt kamera selv og det fungerer da! Riktignok kunne helt sikkert bildene blitt bedre med et speilrefleks, men jeg tror nok det har mye å si hvem som står bak kameraet også!! :) Ellers er jo photoshop kjekt å ha, vet det ligger en tråd enten her eller på photoshop forumet ang. justering av bilder. Bare så det er sagt så er dette noe av min mening, jeg sier ikke at dette er den riktige måten å gjøre det på eller at dette er fasiten, men jeg prøvde hvertfall å gi noen hint ogt tips! :-) Hilsen Fred-Stian! Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 moore's speedometerbilder: Det er vel strengt tatt bare mere dybdeskarphet jeg savner på de bildene. Om målet var å bare ha den ene klokka i fokus, så hadde det kanskje fungert enda bedre å ta bildet fra en annen vinkel, f.eks. fra inn i mellom rattet og dashbordet. Da hadde den framste klokka kommet mere i forkant i bildet, istedet for å trekke blikket nedover mot høyre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Det der er nesten et bra bilde. Jeg tror jeg ville hatt bilen litt mer på midten av veien. Nå står den veldig langt mot høyre. Hadde den stått midt på og kanskje enda mer på skrå, så hadde bildet tjent ganske mye på det tror jeg. takk for komentar, men er ikke helt enig med deg. for hadde jeg satt den midt i veien så hadde jeg fått de skyggene overhele siden på bilen. jeg synes selv da at det ga en grei effekt med de skyggene langs bakken;) men uten de skyggene så hadde du nok hatt ganske så riktig etter min mening;) takk for komentar igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rebel Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Slenger ut ett par bilder fra Sigdal i helgen, så kan dere si hva dere syns.. På forhånd takk.. :) Siter Rebel 2001 S60 2,0T (tilsalgs) 2000 V70R AWD Laserblå (soon2come) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 wohoo! da kjøpte jeg meg digitalspeilrefleks i forige uke! har bare ikke fått tatt no bil bilder enda..... Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Slenger ut ett par bilder fra Sigdal i helgen, så kan dere si hva dere syns.. .. :) likte det audi RS4 bildet veldig godt jeg, eneste jeg kunne ha tenkte meg, er at man så litt mere forran og bak bilen. bare et parr cm. så man liksom ser hvor bilen skal en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 KJEMPEBILDE! http://i108.photobucket.com/albums/n34/Eddietion/Autopower%20on%20Ice%20120107/IMG_8883.jpg Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haukhe Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Likte også RS4- bildet veldig godt! Og er enig med max_senk at du burde hatt litt mer luft forran og bak. Så kanskje man fikk litt mer følelsen av fart. Digget bildet hvertfall. Skarpt og fint! Håper det kommer flere bilder fra deg :) ! - Hege - Siter www.powerdrift.no fotograf haukhe's bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosworthking Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Syntes detta bildet som jeg tok for noen år siden med mitt 3,2 mp(!) Canon ixus V3 kamera blei ganske bra, veit ikke hvorfor, men syntes d bare blei et bra bilde! Kritikk mottas med takk:) Siter 85` Sierra is Vinterbil x87` Fiesta 1.1 pirat X79` Kadett C 2.0 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haukhe Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Dette er ikke dårlig nei :) Men bakgrunnen til venstre i bildet er forstyrrende, og sollyset er ikke helt bra. Skulle vært i solen, eller hele bilen i skyggen. Men ellers syns jeg vinklingen er bra! Og seff bilen er porr ! :) De våte flekkene på asfalten er også litt irriterende, men sånt kan fikses i PS ! Og kanskje den "til salgs" - plakaten (eller hva du har der) kan være litt forstyrrende. Men det er småpirk :D - Hege - Siter www.powerdrift.no fotograf haukhe's bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 La ut noen bilder selv jeg :) *BILDER* - Hege - Flotte bilder, likte alle bedre enn det du har lagt på Photosight faktisk, med det første som favoritt. Regner med å få slakt her jeg også men. For mye bakgrunn og for lite bil. Kjempestilig, bra komposisjon og passende farger, litt mere luft i underkant og det er knall! Greit nok, synd det er såpass utbrendt. Slenger ut ett par bilder fra Sigdal i helgen, så kan dere si hva dere syns.. På forhånd takk.. :) FETT! Litt mere luft foran bilen (alltid smart å ha litt luft i fartsretningen på slike bilder) og da hadde det sittet perfekt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 hvorfor ikke gå nærmere en stimen? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 vinner karten Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 litt usikker på om jeg selv likte bildet her, så kanskje noen kunne gi meg litt konstruktiv kritikk om det? Det ene jeg selv ble fornøyd med er hvordan fokusen ble på bilen, skarp foran, uklar bak. Men likte ikke bakgrunnen helt.. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Flotte bilder, Greit nok, synd det er såpass utbrendt. utbrendt? det vill si ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg