Brukroa-trimning Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 hallo.. lurer på hvordan B230F motoren er å bruke som utgangspunkt til en god turbo motor? her sitter det vel LH 2.2 og LH 2.4 avhengi av årstall? 2.4 er vel anbefalt? men har sett at det også er forsjeller på disse motora.. har lest meg til at noen har sterke råder osv.. så hvilke årstall burde jeg holde meg til når jeg skal handle en slik motor? og til slutt.. hva ligger disse på i pris? en som ikke har gått alt for langt og er i grei stand :) mvh brukroa-trimning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 89+, pris 1-3k. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 takker :D vil ikke fortelle litt mer da? om når de skifta råder, sprut osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Rådetråder finnes det haaaugevis av her. Men 85-88/89 er dårlig, etter 89 så er det tykkere råder osv igjen. LH2.4 kom vel i -90 på B230F, dyser, hjerner osv må byttes om du skal bruke det til turbo. Originaldysene på B230F holder noe rundt 170 hk, så du vil trenge turbohjerner, turbodysene (337ccm turkis/grønn) og motstandene. LH2.2 motorene har giver i fordeleren og ikke på svinghjulet, men de har like svinghjul som på 2.4 motorene og derfor er det bare å bytte om sprut og sette på giveren til svinghjul. Har en kjenning som har TB0313 turbo fra 240 på sin B230F -87 og turbohjerner/dyser, og det funker greit til å bare være klasket sammen. Noe av det negative er at det er høy komp, men hans har ikke havarert enda med 1 bar ladetrykk. Original kammen i dem er også kjedlige (M). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 89+, pris 1-3k. Da ska du no være heldig.. Jeg har F spurt med chip hjerne og dyse fra 940 på en ET blokk.. Bare og sette i sterke typen råde så har jeg tilnermalik en god ft/fk. Gå for en 90mod++ der har du vertfall sterke typen råde :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Heldig? Over 3k for en 230F er ran. Ga vel ca en tusing for min 230FX komplett. Sterke råder skal hovedsakelig være 88b, men har forekommet svake opp til 89 også. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Heldig? Over 3k for en 230F er ran. han som hadde motorn jeg har nå. han betalte 3500kr på huggern for komplett f motor med ledningsnett. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Da er det litt rart folk bestaler 15000,- +++ for godt brukte ft/fk. Sparer no en god del på og bygge en F om til FT da..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Hvordan er det å godkjenne dette da a? Må man ha benkepapirer og dritt da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 ja, vil tro at man sparer en del penger på å bygge om en F motor.. litt det som er tanken bak det også, siden jeg har noen deler liggende så det ikke er så langt igjen bare jeg får tak i en motor.. :) det er vel ikke helt sikkert at man trenger bremse papirer hvis man dokumenterer at den er ombygd til en FT motor.. men veit ikke hvor strenge BT er på sånt.. virka egentlig som at dem var nokså greie sist gang jeg var der å spørte ut om godkjenning av motor, så lenge motoren var oppbygd av Volvo deler.. men hvor mye ligger turbohjerner, dyser og stempler på? noen som veit? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Det er jo bare å si at det er en FT motor det da... Ser ikke forskjell på det døm uten å sjekke motornummer. 3K for en F motor er ran ja... tusin ca er grei pris hvis det kun er motor... Hvor mye du hadde spart på dette uten å ha alle delene liggende er tvilsomt, koster å samle sammen fra alle verdens hjørner. Hjerner, dyser, motstander osv koster deg nok 2-3k bare døm, er ikke alltid like lette å få tak i. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Er ikke sikker på at det er mye penger å spare jeg gitt,skal du gjøre det skikkelig så trenger en jo en så godt som komplett motor å plukke deler ifra. Ser ingen fornuft i det jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Rådetråder finnes det haaaugevis av her. Men 85-88/89 er dårlig, etter 89 så er det tykkere råder osv igjen. LH2.4 kom vel i -90 på B230F, dyser, hjerner osv må byttes om du skal bruke det til turbo. Originaldysene på B230F holder noe rundt 170 hk, så du vil trenge turbohjerner, turbodysene (337ccm turkis/grønn) og motstandene. LH2.2 motorene har giver i fordeleren og ikke på svinghjulet, men de har like svinghjul som på 2.4 motorene og derfor er det bare å bytte om sprut og sette på giveren til svinghjul. Har en kjenning som har TB0313 turbo fra 240 på sin B230F -87 og turbohjerner/dyser, og det funker greit til å bare være klasket sammen. Noe av det negative er at det er høy komp, men hans har ikke havarert enda med 1 bar ladetrykk. Original kammen i dem er også kjedlige (M). Kremt,lh2,2 motorene har så absolutt ikke samme svinghjul som en lh2,4 motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 maxis: hmm, hva er det som ikke er fornuftig med det da? si at jeg får tak i motor til 2000,- og dyser, motstander, hjerner og stempler til 5000,-.. så overhaler jeg den siden jeg først er inni motoren.. da har jeg jo en bra motor til 9000,- og jeg har da også lært litt om sprutet osv.. FT motorer går vel for over 10 000,-.. men hadde vert fint hvis du hadde begrunna hvorfor det er dumt så ikke jeg kjøper katta i sekken ved å gjøre det her .. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 maxis: hmm, hva er det som ikke er fornuftig med det da? si at jeg får tak i motor til 2000,- og dyser, motstander, hjerner og stempler til 5000,-.. så overhaler jeg den siden jeg først er inni motoren.. da har jeg jo en bra motor til 9000,- og jeg har da også lært litt om sprutet osv.. FT motorer går vel for over 10 000,-.. men hadde vert fint hvis du hadde begrunna hvorfor det er dumt så ikke jeg kjøper katta i sekken ved å gjøre det her .. :) 9 lpper ja,legg i 2 lapper til så kan du kjøpe min 98 modell b230fk. Mye enklere og allt komplett ved en handel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.