Gå til innhold

CarFreak!'s bildetråd. (Update: Klar for å ta bilder igjen!) NB: Modemadvarsel!

Ranger emnet


CarFreak!

Anbefalte innlegg

Morn, morn.! Da fikk jeg lyst til å lage min egen bildetråd. Kommer til å legge ut bilder her som jeg har tatt. Vil ikke si jeg har mye erfaring med speilrefleks. Fikk D70 i oktober, men ikke fått brukt det så mye ennå. Håper på mye konstruktiv kritikk og tips, hyggelige tilbakemeldinger motar jeg også gjerne:D

 

Starter med å legge ut noen biler jeg tok i stad: Skulle ned på bislett å kjøpe kebab, så tok like gjerne med kameraet når jeg først var i byen, og tok noen biler i en fei:)

 

Prøvde å få til en litt dyster stemning, om jeg fikk til det er opp til hver enkelt å avgjøre! ;)

 

DSC_00661024r.jpg

 

DSC_00711024r.jpg

 

DSC_00791024r.jpg

 

DSC_00821024rr.jpg

 

DSC_00841024rr.jpg

 

DSC_00931024rr.jpg

 

DSC_00951024rr.jpg

 

DSC_00991024r.jpg

 

DSC_01041024r.jpg

 

DSC_01061024r.jpg

 

:)

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann! Ble kanskje litt mange "like" bilder her. Men likte veldig godt det nest siste bildet ! :) og bildene #3 og #7. Syns dette ser lovende ut for å være fersk innen speilrefleks! Gleder meg til å se fremgangen din, det er det aller morsomste syns nå jeg !

 

Stå på :)

 

- Hege -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ble kanskje litt mange "like" bilder her. Men likte veldig godt det nest siste bildet ! :) og bildene #3 og #7. Syns dette ser lovende ut for å være fersk innen speilrefleks! Gleder meg til å se fremgangen din, det er det aller morsomste syns nå jeg !

 

Stå på :)

 

- Hege -

 

Hei du. Kunne ikke vært mer enig med Hege på den her. Prøv litt lenger lukkertid neste gang, tror det kan bli bra.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens:)

 

Har alle de bildene tatt med lenger lukketid, men da ble ikke bildene slik jeg ville ha dem. Var ute etter mørke/dystre bilder. kan også være at bildene kanskje ikke ser helt like ut på min skjerm som deres. For er ikke så veldig mørke på min skjerm. Men tar til meg all info, får prøve å bruke lenger lukketid nestegang, om det blir mer riktig:)

 

BØØ!

DSC_00571024r.jpg

 

Irriterer meg at det ikke er rett:boxers

 

DSC_00351024r.jpg

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig flink Carfreak! :) Liker stilen din veldig godt. Noen bilder blir litt mørke, og med kanskje litt feil hvitbalanse. Skyter du RAW?

 

Takk! Hvilken hvitbalanse tror du hadde vært mest riktig om man skal velge blandt de forhåndsinnstilte? Bruker ikke RAW nei, liker ikke det programmet som følger med til kameraet :\

 

Mew: er ikke dioder så vidt jeg vet, er "hull" rundt xenonlyktene... man kan se litt ut som dioder:)

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Hvilken hvitbalanse tror du hadde vært mest riktig om man skal velge blandt de forhåndsinnstilte? Bruker ikke RAW nei, liker ikke det programmet som følger med til kameraet :\

 

White Fluorscent Light heter det på Canon kamera mitt. Om du tar bildene i RAW kan du stille hvitbalansen i ettertid. Absolutt og anbefale om du har tid og plass på minnekortet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

White Fluorscent Light heter det på Canon kamera mitt. Om du tar bildene i RAW kan du stille hvitbalansen i ettertid. Absolutt og anbefale om du har tid og plass på minnekortet ditt.

 

Okay, takk. Du har ikke en liten regel med "how to choose right WB" ?

Sånn etter hvordan lyset er, skygger, ute/inne, når på dagen osv. :)

 

Naginata: takk for varmende kommentar:D sånt gjør at man vil fortsette å ta bilder!

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enkelt. Shadow på skyggelys, Daylight når du er ute i dagslys. White Fluorscent når det er kunstig lys osv. Ellers er det greit å stille kelvin selv og, bare å prøve seg litt frem egentlig. Finne ut hva som funker når og hvor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enkelt. Shadow på skyggelys, Daylight når du er ute i dagslys. White Fluorscent når det er kunstig lys osv. Ellers er det greit å stille kelvin selv og, bare å prøve seg litt frem egentlig. Finne ut hva som funker når og hvor. :)

 

Takker!!

Lurt å lese litt i instruksjonsboka til en forandring :fatality:

Fant dette:

WB.jpg

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår