Gå til innhold

300 hk i 240->hvordan?

Ranger emnet

volvoticc

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hmh nok av "kreative" forslag her, det skal det hvertfall ikke stå på!

men om vi alle kommer tilnbake ned her i lavlandet, sånn at vi kan stikke en finger nedi jorda;

kjøp deg(om du ikke allerede har) en god 240, minst mulig rust og i best stand på alle måter.. drit i farge,felger,anlegg+++ så har den F motor med LH2.4 insprøytning.. så mekker du litt understell på den, med dempere/fjører, ok hjul, og stive den opp litt med stag og slikt.. SÅ kjøper du en 230fk, chipper den, mater litt på trykket, så finner du ut at det ikke er så aller værst fytt i den til å begynne med, så blir den dau, du ser ikke lenger noe glede i at d kjørte fra en e36 328 i går kveld(hoho;)) og så tar du det bare videre derfra..

er bare tull å sette i en 300hk++ motor i en bil om du ikke engang har kjørt noe kvessen turbobil engang før..

*dette er hvertfall min oppskrift, om du syns jeg er et dass, og ikke egentlig svarer deg på spørsmålet, så får du bare det..men flere andre seriøse her mener akkurat det samme(heh jeg har spurt om akkurat det samme spørsmålet som deg engang;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp nice, sluker som et hæl.... og er du riktig heldig så vrir hele dritten seg, ergo navnet vri8 hehe

tror du ikke det vrir seg like hærlig med en 4 syl volvo turbo med samme hk å nm?? bruker ikke så veldig mye mer enn en sinna turbo motor,:doh;)

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"og er du riktig heldig så vrir hele dritten seg, ergo navnet vri8 hehe"

hmm..kan hende det vrir seg ja, volvo'n skjemms av det fæle bråket som ødelegger det som kunne vært en rein demostrasjon innen både motor/stil/egenskaper+++ nå er det bare bråk og dårlige tider, DERFOR prøver den SELV å få en slutt på lidelsene og bretter seg sammen og kvelder;)

hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om det er noen som vil ta seg tid til å fortelle meg hva som er den beste/enkleste måten å få ca 300hk i en B21,23 eller 230 motor? hva ville dere brukt av blokk, stempel, råder,veiv, topp, turbo, innsprøytning osv.

Håper noen som har peil kunne tatt seg tid til det:)

Du kan jo kikke på prosjekttåden min/ Fenris eller hjemmesiden min; et lavbudsjett 300 hk-konsept som funker greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du ikke det vrir seg like hærlig med en 4 syl volvo turbo med samme hk å nm?? bruker ikke så veldig mye mer enn en sinna turbo motor,:doh;)

Tror nok det er liiit mere vri moment i en v8 kontra en turbo veps ja :)

mye hardere gange kan man si, det å sammenligne en 4syl kontra en V8 nytter jo bare ikke det. Nja. jeg for min del vil nok anta at en v8 bruker litt mere enn en justert turbo ja. V8 og tut og kjør har vi vært borti før ja hehe

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"og er du riktig heldig så vrir hele dritten seg, ergo navnet vri8 hehe"

hmm..kan hende det vrir seg ja, volvo'n skjemms av det fæle bråket som ødelegger det som kunne vært en rein demostrasjon innen både motor/stil/egenskaper+++ nå er det bare bråk og dårlige tider, DERFOR prøver den SELV å få en slutt på lidelsene og bretter seg sammen og kvelder;)

hoho

Godt sagt hehe

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du?? Er ikke noe problem det har hatt b 21 et med lh 2,4 jeg og har en b21 et med elektromotiv tec3r nå... ikke noe vanskelig det....

skal du ha en b21et og bygge om til LH2.4 som er beregnet på 2,3 l motor.. Hvordan i guds navn fikk du den til å gå reint? Vet om etpar som har prøvd, meg deriblandt, og det er nok litt mer enn problematiskt ja...

Med datasprut er det som smør, fordi det programmerer du jo inn liter osv... ikke at jeg kan så mye om det fordi jeg aldrig har prøvd selv og er faktisk 16.. men men.. kan du fortelle meg grunnen til at du bytta til datasprut da?

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha en b21et og bygge om til LH2.4 som er beregnet på 2,3 l motor.. Hvordan i guds navn fikk du den til å gå reint? Vet om etpar som har prøvd, meg deriblandt, og det er nok litt mer enn problematiskt ja...

Med datasprut er det som smør, fordi det programmerer du jo inn liter osv... ikke at jeg kan så mye om det fordi jeg aldrig har prøvd selv og er faktisk 16.. men men.. kan du fortelle meg grunnen til at du bytta til datasprut da?

Er jo ikke noe problem å få mappa LH2.4 til b21et men det det koster er ikke verdt det da. :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke noe problem å få mappa LH2.4 til b21et men det det koster er ikke verdt det da. :)

Nei, går vell ant.. men høres ut som at han bare har montert innsug, fuelrail, ledningsnett og hjerner osv.. også bare startan, eller justert litt her og der og fått den til å gå... dt er det jeg snakker om.. men som sagt.. jeg er lei b21et...

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Det går reint jo. Har sett det, største problemet var å få hullene til giverfeste riktig, uten at det stemmer helt så smeller det og går ureint.

Må en ha en "grunn" for å bytte fra LH2.4 til datasprut? LH2.4 er 'budget' mens datasprut gjerne er til noe mer seriøst enn en gammel sliten B21.

Hvor programmerer du inn "liter" i datasprutet? hehe.. fleste datasprut bruker en MAP sensor som du må 'gjette' hvor mye bensin den skal ha utifra trykk osv.

Ett LH2.4 sprut har en LMM som gir realtime info med hvor mye luft som trekkes, og deretter gir den bensin utifra det.

Edit:

GMV's motorresept på 280-300 hk i B230FT/FK.

http://bilforumet.net/showthread.php?t=104282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg at du får komplett V8 med alt man må ha og 300hk/500nm for 10.000kr! Bevis det :D Garantert noen skjulte utgifter dukenukem

Har man kontakter er ikke det et stort problem...hvis ikke koster det nok rundt det dobbelte...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider