242 1,9l Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hoster du opp 10 høvdinger har du motor (og kasse) med 300+ hk og 500+ Nm... 16 ventiler og riktig antall stempler... :) ikke sant scat? :) er det rødblokk med 16v topp du tenker på eller?? 4 stempler er jo rektig i volvo! må værra de tdu mener:) Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 spark ned en 350 vri8 med større gasser;);) Jepp nice, sluker som et hæl.... og er du riktig heldig så vrir hele dritten seg, ergo navnet vri8 hehe Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 hmh nok av "kreative" forslag her, det skal det hvertfall ikke stå på! men om vi alle kommer tilnbake ned her i lavlandet, sånn at vi kan stikke en finger nedi jorda; kjøp deg(om du ikke allerede har) en god 240, minst mulig rust og i best stand på alle måter.. drit i farge,felger,anlegg+++ så har den F motor med LH2.4 insprøytning.. så mekker du litt understell på den, med dempere/fjører, ok hjul, og stive den opp litt med stag og slikt.. SÅ kjøper du en 230fk, chipper den, mater litt på trykket, så finner du ut at det ikke er så aller værst fytt i den til å begynne med, så blir den dau, du ser ikke lenger noe glede i at d kjørte fra en e36 328 i går kveld(hoho;)) og så tar du det bare videre derfra.. er bare tull å sette i en 300hk++ motor i en bil om du ikke engang har kjørt noe kvessen turbobil engang før.. *dette er hvertfall min oppskrift, om du syns jeg er et dass, og ikke egentlig svarer deg på spørsmålet, så får du bare det..men flere andre seriøse her mener akkurat det samme(heh jeg har spurt om akkurat det samme spørsmålet som deg engang;)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Jepp nice, sluker som et hæl.... og er du riktig heldig så vrir hele dritten seg, ergo navnet vri8 hehe tror du ikke det vrir seg like hærlig med en 4 syl volvo turbo med samme hk å nm?? bruker ikke så veldig mye mer enn en sinna turbo motor,:doh;) Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 "og er du riktig heldig så vrir hele dritten seg, ergo navnet vri8 hehe" hmm..kan hende det vrir seg ja, volvo'n skjemms av det fæle bråket som ødelegger det som kunne vært en rein demostrasjon innen både motor/stil/egenskaper+++ nå er det bare bråk og dårlige tider, DERFOR prøver den SELV å få en slutt på lidelsene og bretter seg sammen og kvelder;) hoho Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 lurer på om det er noen som vil ta seg tid til å fortelle meg hva som er den beste/enkleste måten å få ca 300hk i en B21,23 eller 230 motor? hva ville dere brukt av blokk, stempel, råder,veiv, topp, turbo, innsprøytning osv.Håper noen som har peil kunne tatt seg tid til det:) Du kan jo kikke på prosjekttåden min/ Fenris eller hjemmesiden min; et lavbudsjett 300 hk-konsept som funker greit.... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 tror du/han skal få kose seg hvis du skal ha 2,1 liters motor med LH 2.4 Hva mener du?? Er ikke noe problem det har hatt b 21 et med lh 2,4 jeg og har en b21 et med elektromotiv tec3r nå... ikke noe vanskelig det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 tror du ikke det vrir seg like hærlig med en 4 syl volvo turbo med samme hk å nm?? bruker ikke så veldig mye mer enn en sinna turbo motor,:doh;) Tror nok det er liiit mere vri moment i en v8 kontra en turbo veps ja :) mye hardere gange kan man si, det å sammenligne en 4syl kontra en V8 nytter jo bare ikke det. Nja. jeg for min del vil nok anta at en v8 bruker litt mere enn en justert turbo ja. V8 og tut og kjør har vi vært borti før ja hehe Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 "og er du riktig heldig så vrir hele dritten seg, ergo navnet vri8 hehe" hmm..kan hende det vrir seg ja, volvo'n skjemms av det fæle bråket som ødelegger det som kunne vært en rein demostrasjon innen både motor/stil/egenskaper+++ nå er det bare bråk og dårlige tider, DERFOR prøver den SELV å få en slutt på lidelsene og bretter seg sammen og kvelder;) hoho Godt sagt hehe Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hva mener du?? Er ikke noe problem det har hatt b 21 et med lh 2,4 jeg og har en b21 et med elektromotiv tec3r nå... ikke noe vanskelig det.... så du sammenligner altså lh2.4 med elektromotive tec3...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hva mener du?? Er ikke noe problem det har hatt b 21 et med lh 2,4 jeg og har en b21 et med elektromotiv tec3r nå... ikke noe vanskelig det.... skal du ha en b21et og bygge om til LH2.4 som er beregnet på 2,3 l motor.. Hvordan i guds navn fikk du den til å gå reint? Vet om etpar som har prøvd, meg deriblandt, og det er nok litt mer enn problematiskt ja... Med datasprut er det som smør, fordi det programmerer du jo inn liter osv... ikke at jeg kan så mye om det fordi jeg aldrig har prøvd selv og er faktisk 16.. men men.. kan du fortelle meg grunnen til at du bytta til datasprut da? Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 skal du ha en b21et og bygge om til LH2.4 som er beregnet på 2,3 l motor.. Hvordan i guds navn fikk du den til å gå reint? Vet om etpar som har prøvd, meg deriblandt, og det er nok litt mer enn problematiskt ja...Med datasprut er det som smør, fordi det programmerer du jo inn liter osv... ikke at jeg kan så mye om det fordi jeg aldrig har prøvd selv og er faktisk 16.. men men.. kan du fortelle meg grunnen til at du bytta til datasprut da? Er jo ikke noe problem å få mappa LH2.4 til b21et men det det koster er ikke verdt det da. :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Er jo ikke noe problem å få mappa LH2.4 til b21et men det det koster er ikke verdt det da. :) Nei, går vell ant.. men høres ut som at han bare har montert innsug, fuelrail, ledningsnett og hjerner osv.. også bare startan, eller justert litt her og der og fått den til å gå... dt er det jeg snakker om.. men som sagt.. jeg er lei b21et... Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 skal du ha en b21et og bygge om til LH2.4 som er beregnet på 2,3 l motor.. Hvordan i guds navn fikk du den til å gå reint? Vet om etpar som har prøvd, meg deriblandt, og det er nok litt mer enn problematiskt ja...Med datasprut er det som smør, fordi det programmerer du jo inn liter osv... ikke at jeg kan så mye om det fordi jeg aldrig har prøvd selv og er faktisk 16.. men men.. kan du fortelle meg grunnen til at du bytta til datasprut da? Ehm. Det går reint jo. Har sett det, største problemet var å få hullene til giverfeste riktig, uten at det stemmer helt så smeller det og går ureint. Må en ha en "grunn" for å bytte fra LH2.4 til datasprut? LH2.4 er 'budget' mens datasprut gjerne er til noe mer seriøst enn en gammel sliten B21. Hvor programmerer du inn "liter" i datasprutet? hehe.. fleste datasprut bruker en MAP sensor som du må 'gjette' hvor mye bensin den skal ha utifra trykk osv. Ett LH2.4 sprut har en LMM som gir realtime info med hvor mye luft som trekkes, og deretter gir den bensin utifra det. Edit: GMV's motorresept på 280-300 hk i B230FT/FK. http://bilforumet.net/showthread.php?t=104282 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Vis meg at du får komplett V8 med alt man må ha og 300hk/500nm for 10.000kr! Bevis det :D Garantert noen skjulte utgifter dukenukem Har man kontakter er ikke det et stort problem...hvis ikke koster det nok rundt det dobbelte... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.