Gå til innhold

bmw eller v8 motor i 240?

Ranger emnet


volvo242turbo

Anbefalte innlegg

 

 

jekk no som en lonka loff:P nei verte vell å kjøpe til bake gamle 240ien med

v8ar;) der e alt godkjendt å sann i vognkorte:) berre få ett sjikkili onder stell å en kvasse 350 ned i me MANUELL gear! sopass de jenge litt me,ikkje berre lyden:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei eg har eit komplett sett med chevrolet 350 V8 og hurst 4trinns manuell kasse.dette settet står i bil nå men har bestemt meg for og enten selge heile Motorpakken med alt som skall til for montering i 240-245 eller selge heile bilen som den står.ligger anonse på autodb.no der står det litt om motor og sånnt.søk på volvo og så andre og hordaland.da finner du "1970 Volvo chevrolet V8 sett"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg ser(les:hører) sånn som den svarte "282" så BEGRIPER jeg ikke at folk orker å kjøre rundt med det bråket(og ja, det ER det det er, BRÅK) på 700forumet lå det en link til en "volvette c5" eller hva det var de kalltn, da kan det kansje begynne å ligne på noe, men så som den der med bare et anker som ligger der å hoyer og ikke gir noe annet enn bråk.. ASJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg ser(les:hører) sånn som den svarte "282" så BEGRIPER jeg ikke at folk orker å kjøre rundt med det bråket(og ja, det ER det det er, BRÅK) på 700forumet lå det en link til en "volvette c5" eller hva det var de kalltn, da kan det kansje begynne å ligne på noe, men så som den der med bare et anker som ligger der å hoyer og ikke gir noe annet enn bråk.. ASJ

 

Sålenge det går like fælt som det bråker så er det greit, men B36en i den svarte 282en virker heller daff. Den motoren gjør seg best i lastebilen den sitter i eller som utstillingsobjekt i mitt private motormuseum:

B36gjennomskaaret01.jpg

 

En kompis av meg hadde i sin tid (tror han har den enda, men jeg har ikke pratet med han på årevis) en Volvo 240 med en CSB 350 TPI og den låt nydelig. Omtrent som en forbanna løve like før den setter tenna i deg. Det var rett og slett tøft! Men den motorinstallasjonen var ikke spesielt billig.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En V8 i seg selv er jo en fin måte å få stort motorvolum i en ganske kort og stabil innpakning, men de fleste amerikanske V8'ere er konstruert på første halvdel av 50-tallet (samtidig som Volvos B36...) og har etpar svakheter som det er vanskelig å se helt bort fra. De er tunge og har et ventilsystem som ikke liker høye turtall. Noen av dem klarer høye turtall likevel, men det er nesten like uforklarlig som at humla kan fly...

 

Uansett er amerikansk V8 beheftet med vakker motorlyd og den passer forbløffende godt under panseret på en 240.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

v8ar ifra volvo XC90 ha no vore gromt også turbo mata den med stor singelturbo eller twinturbo:) måkje finne på å sette BMW motor i volvoèn!! då kjøme han arnt førde å runka på bilen din hehe!!!:D

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v8ar ifra volvo XC90 ha no vore gromt også turbo mata den med stor singelturbo eller twinturbo:) måkje finne på å sette BMW motor i volvoèn!! då kjøme han arnt førde å runka på bilen din hehe!!!:D

 

Er det bedre å putte inn en yamaha motor da? Står volvo på toppdekslet da seff. Hjelper litt det. Men for all del: kunne godt ha tenkt meg en slik motor i 240'n jeg!

 

Ang vektfordeling med csb under huven: med alu innsug og topper samt batteriet i bagasjerommet, så vil jeg tro at åttern ikke er spesielt tyngre enn en 230 tic. Kanskje lettere tilogmed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår