Scanja Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Noen som vet om man må bytte motorstyring og koblingshuset om man skal bytte fra 316 motor til en 318? Bilen er en e36 98 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sxnissan Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 motorstyringen må heilt sikket byttes. den største jobben bir vel ledningsnette andgående motorbytte. har vel litt å si kordan model den nye motoren er. Siter Mitsubishi Lancer Evo8 Nissan Skyline R33 GTS solgt Nissan 200sx s14a ca360hk solgt Honda crx død Audi A3 solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Det er jo super enkelt, ikke noe tull med ledningsnett. Tar en motor ut, kobler av kontakten til ledningsnettet(er en stor kontakt som alt går igjennom) så setter du nedi den nye motoren og starter;) Det er nesten likt på m43 b16,b18 og M42/44(318is) Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 nesten likt ? :) Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 nesten likt ? :) ja?hehe...ikke noe problem å bytte mellom 316,318 og 318is Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sxnissan Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 men scanja bør vel finne en motor såm er någen lunde samme årsmodel såm den orginale. å regner nu med ecu`n i en 1,6l ikke har samme mappen såm en 1,8l. er vel noen såm kan svare på det her inne på forumet:) Siter Mitsubishi Lancer Evo8 Nissan Skyline R33 GTS solgt Nissan 200sx s14a ca360hk solgt Honda crx død Audi A3 solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 men scanja bør vel finne en motor såm er någen lunde samme årsmodel såm den orginale. å regner nu med ecu`n i en 1,6l ikke har samme mappen såm en 1,8l. er vel noen såm kan svare på det her inne på forumet:) jeg er 95% sikker på at dette er likt på m43 b16 og b18.. Men hadde vært kjekt med noe innspill fra noen som f.eks har byttet over en slik motor... ellers så er jo bimmers.no en side å sjekke ut gjerne, for mer utfyllende bmw svar.. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWe30m-tech Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 316 har 1,9liters motor, 318 har1,8liters... vet ikke, men regner med det er samme blokka som er brukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sxnissan Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 ja jeg tror at å få tak i en 1,8l motor såm er runt samme årsmodel går vel alt greit. men bir fort litt jobb med ledningsnette om nymotoren er no eldre en den orginale. jaja får mitt vedkåmede så er d nissan så er tingen. Scanja få tak i en rb26dett så ska jeg hjelpe deg å få litt power i den stakkars e36`n:) Siter Mitsubishi Lancer Evo8 Nissan Skyline R33 GTS solgt Nissan 200sx s14a ca360hk solgt Honda crx død Audi A3 solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 316 har 1,9liters motor, 318 har1,8liters... vet ikke, men regner med det er samme blokka som er brukt. Bare surr her....;)hehe... Fram til 1993 - M40 b16-b18 på henholdsvis 1596ccm og 1796ccm Denne motoren har registerreim og dårlige rykte på topper og kamaksling Fra 1993 - m43 b16-b18, likt volum(ikke noe 1,9 på 316 og 1,8 på 318..hallo:shake ) Denne motoren har kjede og fungerer mye bedre, litt høyere dreiemoment har den vel også. og mer avansert motorstyring..nok om det.. M42/m44 dette er en 1,8(1796ccm) med doble kamakslinger dvs 16v og 140hk istedet for 115. De siste modellene av denne har navnet m44 da de har 1,9L i stedet for 1,8. Når det gjelder boring så er den lik på alle modellene(muligens med unntak av m44) I E46 modellene av 3-serien så har 316 ofte 1,8 og 318 har 1,9 L slagvolum.(m43 b18 og m43 b19) E90 modellen har 1,9 liter i 316 versjon. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.