monika Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 er d noen forskjell på en oljetrykks pumpe til en 740 tic og en 740 16v? leverer dei lik mengde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 B234F pumpa leverer mer.... Det er den største rødblokk pumpa som er å få tak på.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monika Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 supert... d et en sånn eg har liggende... får ta den over på ticèn... då er den oppe å går iløpet av morgen dagen:happyhappy: :happyhappy: tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 234'en har jo hydraukiske løftere greier vøttt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 supert... d et en sånn eg har liggende... får ta den over på ticèn... då er den oppe å går iløpet av morgen dagen:happyhappy: :happyhappy: tusen takk kremt,alle rødblokk 16v motorene har "utvendig" oljepumpe og den passer så absolutt ikke på noen annen rødblokkmotor. Har du en pumpe som ser "normal" ut kommer den nok ikke ifra noen 16v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 kremt,alle rødblokk 16v motorene har "utvendig" oljepumpe og den passer så absolutt ikke på noen annen rødblokkmotor. Har du en pumpe som ser "normal" ut kommer den nok ikke ifra noen 16v. word..! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monika Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 fikk tak i en pumpe fra en ET... men når den står på tomgang har den snøtt 1 bar. så tar vi den opp på turtal den stiger til 5bar , men plutseli detter trykket ned på 2,5 bar???!!! vis eg ruser motoren meir då så synker den bare enda meir...(3-4000 o/min) ..... noen som har noen forslag på hva som kan være gale? trykket må jo gå en plass... alle forslag tas i mot med STOR TAKK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Åssen manometer bruker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monika Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 jeg bruker wurth sitt sett.og d er analogt. når eg måler den andre 740ticèn min så får eg 3 bar på tomgang og 6 på turtall (kald motor), slik som d skal være . så manometeret er i orden... hmmm.... tenke tenke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monika Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 ingen som har noen ide om hva som kan være gale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 høres ut som denne trykkregulatoren inni pumpa som sliter litt.... dårlig fjær, sitter litt fast eller noe. For det skal litt til å få slikt dropp i oljetrykket... utenom noen stor "plutselig" lekkasje et sted. derimot, som jeg nevner før her, så kan trykkregulatoren Inni pumpa skape slike problemer dersom den er dårlig. anbefaler deg å måle lengden på fjæra, og gå overstempelet skikkelig før du setter inn pumpa igjen. Bytt gjerne fjær.... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monika Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 vi har gjort dette.. også skjekket den i ett oljekar drevet av en drill med måleren på å då fungerer den helt fint... har sjekket akslingen som driver oljepumpa og den er fin.har også hatt av toppdeksel og der får den olje slik den skal , har også hatt av bånnpanna av å sjekket oljestømmen ut gjennom lagrene ingen synlige lakasjer... alt virker normalt... har koblet systemet utenom turboen...har også kjørt trykkluft gjennom systemet å då fikk vi trykket vi skulle... noen som har noen ideer?:fish Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 hva var lengden på fjæra når den lå fritt? det eneste som kan ødelegge for sånnt som det der er enten svær lekkasje et sted, eller så er det denne trykkregulatoren i pumpa. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monika Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 hvor lang skal fjæra være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 hvor lang skal fjæra være? det er akkurat det du skal vite da;) ellers har du ikke fått sjekka det opp Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.