Gå til innhold

Feil på vindusviskermotor?

Ranger emnet

BIG1

Anbefalte innlegg

Hei.

Har oppdrag i fra mor å fikse vindusviskermotor bak :)

Det er en Audi A4 1997 mod. stv.vogn

Symptom:

Viskeren går hele tiden selv om man slår den av, og et verksted har tatt målinger og sier at motoren må byttes.

Dette synes jeg virker helt dumt, motoren skal jo stoppe når strømmen brytes ? Blir ikke strømmen til vindusviskermotoren bak brutt når man vipper på hendelen ved rattet? Må da gå an å fikse dette på en måte...

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei pröv og skyve hendelen mot dashen med ett trykk, og vent litt da skal den stoppe etter ca 3-4gngr. den tror du spyler veske der bak... motoren trenger nok ikke og byttes er nok heller hendelen da.

Jeg har noe problem med vindusviskeren bak på min Avant 99mod 1.9TDI, hos meg er det det at den går hakkete frem og tilbake, den liksom stopper 2 ganger på vei over og 2 ganger tilbake igjen. Hva kommer dette av trur du?

Tatt av plasten bak for å se om det kunne være noe dårlig kontakt osv men så ikke noe.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe problem med vindusviskeren bak på min Avant 99mod 1.9TDI, hos meg er det det at den går hakkete frem og tilbake, den liksom stopper 2 ganger på vei over og 2 ganger tilbake igjen. Hva kommer dette av trur du?

Tatt av plasten bak for å se om det kunne være noe dårlig kontakt osv men så ikke noe.

har du tatt av dekselet i bakluken og sjekket, kan være korrosjon som gjör at viskeren "glir"tregt paa noen punkter av ferden?? sjekk det...

4Rings to rule them all!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider