Gå til innhold

A6 (C4) 1.9Tdi

Ranger emnet


Pozen

Anbefalte innlegg

Har et par spørsmål ang. min 1995 A6 jeg håpet å få svar på,

 

1-arbeidtempraturen på bilen kommer ikke særlig over 60 grader. Oljetemp måleren ligger i overkant av 60 mens måler på kjølevannet ikke stiger i det hele tatt. Er det måler som er feil? Er det ikke høyrere temp på Tdi motoren?

Termostaten som er gåen? Er der forskjell på termostater på "norske" og importerte biler? Mye arbeid å skifte den?

 

2-Knirking i forstilling.

Da jeg kjøpte bilen både knirket og dunket det forann. Byttet begge lenkearmene og dette hjelp noe. Nå er det bare knirking igjen. Byttet så bakre motor fester uten nevneverdig effekt.

Støtdemperene foran er også nye.

Noen tips???

 

3-Takluke løter ikke full høyde i bakkant. Bryter står ikke i 0-stilling når luken er helt igjen men litt i "løfte-stilling"

Kan dette justeres?

 

 

Har et Artec senkesett som jeg kunne tenke meg å selge. Tror det senker 30mm. Billig...

 

Trenger vinter felger. Noen som selger på sørlandet? Evt. Stavanger?

 

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har en Audi A6 2,5 TDi 140Hk quattro. den blir heller ikke varm. men du må jule den litt. bruk den litt hardt og ta deg en lang tur. Jeg byttet termostat men hjalp ikke stort. prøv og kjør litt hardt.

 

Mvh Tor-Anders Ringnes

 

Har et par spørsmål ang. min 1995 A6 jeg håpet å få svar på,

 

1-arbeidtempraturen på bilen kommer ikke særlig over 60 grader. Oljetemp måleren ligger i overkant av 60 mens måler på kjølevannet ikke stiger i det hele tatt. Er det måler som er feil? Er det ikke høyrere temp på Tdi motoren?

Termostaten som er gåen? Er der forskjell på termostater på "norske" og importerte biler? Mye arbeid å skifte den?

 

2-Knirking i forstilling.

Da jeg kjøpte bilen både knirket og dunket det forann. Byttet begge lenkearmene og dette hjelp noe. Nå er det bare knirking igjen. Byttet så bakre motor fester uten nevneverdig effekt.

Støtdemperene foran er også nye.

Noen tips???

 

3-Takluke løter ikke full høyde i bakkant. Bryter står ikke i 0-stilling når luken er helt igjen men litt i "løfte-stilling"

Kan dette justeres?

 

 

Har et Artec senkesett som jeg kunne tenke meg å selge. Tror det senker 30mm. Billig...

 

Trenger vinter felger. Noen som selger på sørlandet? Evt. Stavanger?

 

Takker for innspill!

Ringnes

Nissan 180SX S13.5 DRIFT

http://www.ringnesdriftsport.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har en Audi A6 2,5 TDi 140Hk quattro. den blir heller ikke varm. men du må jule den litt. bruk den litt hardt og ta deg en lang tur. Jeg byttet termostat men hjalp ikke stort. prøv og kjør litt hardt.

 

Mvh Tor-Anders Ringnes

 

Har en A6 2,5TDi 115hk. Sliter med akkuratt samme greia nå som det er kaldt. Men til normalt ligger bilen min på 90 grader.

Har merket at motortemp stiger litt fortere viss en slår på resirk. på klimaanlegget. da tar man ikke så mye varme ifra kjølevesken.

95" Audi A6 2.5 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

for all del ikke kjør motoren hardt når den ikke har nådd arbeidstemperatur.. har en 2,5tdi 115hk som er chippa til 140hk.. og jeg er maskinist utdanna, så jeg kan love deg at motoren skal ikke kjøres hardt men pent når den er kald... la være å skru varmapparatet på fult med det første eller monter deg en motorvarmer. Kjører aldri motoren min over 2200 o/min før den har nådd min 60 grader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

hallais folkens.

dette problemet er veldig enkelt:)

hatt/har 2 av disse bilene som hadde disse problemene.

stikk innom bilekstra og kjøp den termostaten som har høyest verdi.

du får nemlig kjøpt 2 typer av disse.

kjøp den termostaten med høyest verdi og problemet er løst. min bil ligger nå på 90varme i 12- grader:):):):) lllløøøøøøøøøøp og kjøp:)

 

hilsen en maskinist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår