Gå til innhold

mye kødd og bygge om fra b230f (2,2) til b21et?

Ranger emnet

David_G

Anbefalte innlegg

Hvorfor bygger du ikke bare om til b230ft? Du har jo nesten alt klart der!

Trenger vel bare forkoblingsmotstand til dysene, nye hjerner og ny bensinpumpe..

Alt klart? Er det snakk om volvo 240 med lh 2,2 er bortimot eneste han har klart bensinpumpene.

240 med b230f og lh2,2 er ikke sammenlignbart med 740 b230f med lh2,2.

240n har et helt annet tenningssysten,så her er det absolutt ikke bare å plugge på en tenningshjerne ifra lh2,2 b230ft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt klart? Er det snakk om volvo 240 med lh 2,2 er bortimot eneste han har klart bensinpumpene.

240 med b230f og lh2,2 er ikke sammenlignbart med 740 b230f med lh2,2.

240n har et helt annet tenningssysten,så her er det absolutt ikke bare å plugge på en tenningshjerne ifra lh2,2 b230ft.

takker.. veit de og var derfor jeg skreiv 2,2 i topic... titta litt på en b21et med 940 insug og blir de fortsatt de samme eller?

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. men og sette i b21et skal ikke være noe problem :) Bare kjør på riktig oktan :) i forhold til tenninga :)

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for å blande dette inn her men tar en sjans jeg.

er litt forvirred ang. dette med T-armatur med pumpe og ET motoren min, ettersom pumper og sånt blei nevnt her så spør jeg like gjerne jeg.

Det siste nye jeg har fått greie på nå er å bruke et tankarmatur m pumpe fra en 1988 b230 F og bytte ut den pumpen med ei pumpe fra FT som er bergnet for turbo.. er det noen som har no formening om dette ? hva skal jeg bruke, må vite dette 100% før jeg bestiller noe, hadde vist noe med trykket å gjøre.

Nok en gang, sorry for O.T her.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen han pikken med motorn selgte den før jeg fikk henta den... faen til u-serriøs selger.. jada den sku han holde av til meg ikke noe problem de lissom... så nå er jeg litt på jakt på en ny motor... men jeg blir helt svimmel av å høre forskjellig fra alle.. er det eller er det ikke mye problem å legge en b230ft i min bil? sånn som jeg har skjønt er eneste som må "bygges"om ledningene som skall inn i bilen... hvis så er de jo nada problemer...

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider