hipolehip Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Hei. Eg har det probleme med tankmålaren min att når det er full tank viser tankmålaren i speedometeret tom tank. Når det er tom tank viser måleren full tank. Den er also omvendt. Korleis fikse ditte probleme? Muligens bytte polaritet på eventuell spole som flytta nåla? Ole-Johan Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Sjekk jordinga til tankarmaturet. Hvis du ser på kabelstrømpen som går dit, så ser du en svart ledning som stikker ut, som er skruet i karosseriet. Hvis denne er god, sjekk tankmåler-instrumentet. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Har du bytta instrumenter i det siste ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 yazaki instrument med vdo giver eller omvendt vil gi deg den effekten :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Okey!:) Har bytta instrument ja, derfor eg fikk den problemet. Er det mulig få snudd visaren da? Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 jeg fikk samme problemet når jeg bytta fra 740VDO til yazaki fra 940, tror egentlig det letteste er å bytte hele tankarmaturet i tanken..eller så kan jeg se om jeg finner papirene jeg brukte når jegbytta, fargene og plassering på ALLT av ledninger som går inn på panelet, da kan det være du greier snu det der..men mest sansynlig er det bare en pluss inn på printkortet fra giveren, så får den jord fra fellesjord på kortet, evt motsatt, så er jeg redd du må inn å mekke på kortet... husker ikke det her og nå desverre.. har ikke fiksa det selv enda heller ser du, for jeg har armatur liggende.. *hva har du/hadde du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Eg harre eit orginalt fra volvo 760GLE (V6) 86mod og bytta til eit orginalt volvo 740 Turbo 87mod. Viss ditta ikkje er nok kan eg sjå om der står noke på dei seinare. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Eg harre eit orginalt fra volvo 760GLE (V6) 86mod og bytta til eit orginalt volvo 740 Turbo 87mod. Viss ditta ikkje er nok kan eg sjå om der står noke på dei seinare. du må se om tallene på triptelleren står inntil hverandre (VDO) eller har hver sin "rute" (Yazaki). Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Yazaki har stoppe pinner på vann temp, volt måler,turbo trykk måler og bensin måler. det har ikke VDO Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Eg har voltmeter og turbotrykkmåler. Det var ikkje på det gammle. Da har eg also skifta fra VDO til Yazaki. Korleis få snu den då? Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 tar ut skivene og lager nye? ;) Tom tank øverst og full tank nederst. Ferdig på dass! :) Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 tar ut skivene og lager nye? ;) Tom tank øverst og full tank nederst. Ferdig på dass! :) Få taki kvite skiver, ta tankmålern(altso bildet) inn i photoshop eller liknande. Og bruk mirror funksjonen. Og vips så har du rett vei på målern. Berre ein ide da, det beste hadde vore å fått målern rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg