Gå til innhold

Lupo, igen!

Ranger emnet


xxs Lupo

Anbefalte innlegg

Nu har jag köpt Lupo igen! Denna gången blev det en GTi 02:a, en flashröd igen... Denna var också 'påbörjad' då förra ägaren har varit ute och åkt med den ordentligt på bana denna hösten, både Spa Francorchamps & Nürburgring, 9,06 gick den på Nordschleife vilket är mycket bra i mitt tycke.:race

 

När jag köpte den för några veckor sedan så satt det H&R Coilovers på från en Lupo 1,4tdi som säljaren hade som bruksbil, dessa ska bli utbytta mot en omgång nya H&R coilovers till gti som jag fick med. En omgång helt nya OZ racing superturismo gt fälgar med bättre begagnade r-däck på. En gti inredning eftersom bilen var helt rensad inuti, endast två Sparco Corsa stolar satt i. Ett nybyggt avgassystem från Uppsala avgasteknik var monterat, 2,5" från grenröret inkl race-kat, låter mycket trevligt, nåt sånt där K&N 57i-kit fick jag med också. Fick även med alla polybussningar till framvagn och bakvagn och nytt H&R 'swaybar-kit'.

 

Bilen går jättefint efter att ha kört den nu i två veckor, den har inte riktigt samma klipp i motorn som den gamla Clio Sport 172:an jag körde tidigare, men så fort det svänger så är den ju sjukt rolig att köra, väghållningen är ju riktigt fin och man tror ju knappt att det dubbade Hakkapelitta 4 dubbdäck man åker på, kan ju knappt vänta på att våren ska komma så man kan få montera r-däcken.:thumb

 

Lite bilder då kanske?

 

IMG_8742.jpg

Lite bucklig nummerskylt, nya ligger och väntar på montering.

 

IMG_8735.jpg

Efter denna bild är tagen så har andra baklampor monterats, får lägga upp fler bilder på detta.

 

IMG_8741.jpg

Riktigt fin inuti, nu har jag monterat tillbaks inredningen, över vintern får den nog sitta kvar.

 

IMG_8753.jpg

 

IMG_8747.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ligger ikke de på ca 115-120hk?

 

Grattis med peeen bil!

Tack, tack!

 

Motorn är på 1,6L 16v och har 125hk, den går faktiskt rätt så bra trots att motorn inte är så stark. Motorn är väl av samma variant som Polo gti av 6N2 modell om jag har fattat det rätt. De första årsmodellerna (00-01) hade den 5vxl lådan som även Polon 6N2 har, men de senare har 6vxl låda, och den känns väldigt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæsken, Lupo GTI faktisk! er småmisunnelig på deg nå. Har selv 1.0 Lupo:)

Blir vel kanskje Lupo GTI en dag=)

Tack, tack!

Jag har haft en Lupo innan också, en 1,4 -99 riktigt trevlig bil det också som jag hade för några år sedan.:driving

här såg den ut.:)

 

kultur22001.jpg

 

Elmia047.jpg

 

Bugrun2.jpg

 

kinnekullegti3.jpg

 

team13svkg18.jpg

 

Parkbanan22.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Heftig bil =) ser så utrolig morsom ut å kjøre spes hvis det er bra med motor i den!!

 

Har selv sett Bilen og deg kjøre på bane på bugrun,kanskje vi hilste på hverandre også--?? i fylla el noe hehe..

Var der i fjor og året før der.

 

Kanskje vi ses igjen i år? jeg skal da dit igjen:D

Tack, tack! Ja den gamle 1,4-bilen var det ju några år sedan jag hade. Haha, jag kan inte komma ihåg att vi har träffats, men jag brukar bli bättre på norska när jag har druckit öl så det kan ju vara möjligt.:cheers: Ja nu är det inte så många månader kvar till årets träff, det ska bli roligt att få åka modern bil dit i år istället för einsern som jag åkte förra året... Jag hoppas att det kommer mycket folk här från forumet i år igen, kul att få se era bilar på träffarna! Även Gatebil ska ju ha träff uppe på Mantorp i år såg jag, kan nog bli bra.:thumb Har ju närmare till Rudskogen från Göteborg egentligen, och det är ju roligare att åka en tur till Norge.:)

 

Får väl lägga in en bild som jag tog igår på bilen, vi fick lite snö här i Göteborgstrakten till slut också, bästa vintern på länge annars med fin värme och sånt.:) Vi fick väl 10-15cm på lördag som regnade bort på lördag kväll, sen på söndag när man vaknade så låg det 15cm igen.damndamn Fick ju prova snöplogen en sväng i alla fall...;)

IMG_1476.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår