Gå til innhold

Xelent forsterkere

Ranger emnet


Lundberg Performance

Anbefalte innlegg

Gjest plumbooo

derfor sunes jeg denne diskusjonen er fin, da den "avliver" litt av prissettinga..

om du ikke har hørt dem så burde du det, med et åpent sinn, vel å merke... ;)

det spiller høyt, og det går dypt, og det er det mange (les kanskje 70-80% her inne) er ute etter...for 1500,- får de jo en del for penga! men anyway...er bare å prøve...

 

og ikke ta meg helt useriøst, selvom jeg er uenig med en del ting, jeg har faktisk hørt god lyd også..hehe. men det er med to stk scanspeak 26w/8861, vifa xg18wh og scanspeak d 2904 diskant vel å merke :win ingenting som slår gåsehuden i stresslessen etter en dag på jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du mener altså at det er naturlig at prislappen på en forsterker skal skille et par tusenlapper, om den er kjøpt av dere eller andre slik at de da kan konkurrere, eller om den er kjøpt på megabillig ? Jeg synes dette var litt interesant jeg, og fant ut at de er jo autorisert RF forhandler, og da er det helt nærliggende å tro at de også kjøper en del andre av sine produkter der hvor det finnes en seriøs importør å kjøpe av. Hvis man ser på utvalget til megabillig på f.eks soundstream, så er det ikke bare prisene som skiller men også utvalget i forhold til den importøren i norge som du da mener at emma skal skille om det er kjøpt gjennom eller ikke. Jeg synes ikke en slik tankegang er akkurat betryggende jeg....... Hvis det skal bli slik du mener så skulle det vel da også bli ulovlig å kjøpe u-orginale bildeler, slik at vi alle måtte kjøpe de dyre orginale. Skal ikke Norge være et fritt land lenger da.....

 

Du har mange poeng her. Og la oss alle kjøpe dyre originaldeler til våre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var faktisk ikke ett eneste poeng i den posten der.

 

for det første er det ikke EN eneste en forhandler/importør som har svart i denne tråden,

for det andre er det ingen som nekter dere å handle fra MB(eller direkte fra USA som blir enda billigere;) ) poenget er at handler dere gjennom uoffisielle kanaler får dere ikke delta i EMMA..end of arguement

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fuskes over hele verden , men jeg vil likevel kalle dette utpressing , eller i det minste urettferdig når en eller annen møter opp på en slik offisell anonsert konkuranse for å teste sitt anlegg kjøpt i en vanlig butikk, så sier de at neida du har feil utstyr...... Det står jo ikke i avisen når de reklamerer at dere som har utstyr som noen har betalt oss for å godta, DERE kan komme. Men dere andre må bare se på........

 

Hei Steinar igjen her. Dette er helt klart en sak for det Norske rettsvesen. En slik forskjellsbehandling må vi få slutt på i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morel.no, eller Norsk Elektroakustikk som det heter er godkjent i EMMA.

 

Synes det ikke er uretferdig at man må handle fra norske importører, for og delta i EMMA jeg.. Man vil jo støtte de. Vis ALLE handlet fra utlandet ville det ikke vært noen bilstereo bransje i norge.. Og det du handlet fra utlandet ville du hatt ræva service på.. (Produktene ville også falle utenfor norsk kjøps lov, garati og angre rett osv... TROR JEG)

 

Kjøper du varer fra et EU land, har du samme garantirettigheter som den som gjelder i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope importøren i Norge er ikke pliktig til å reparere noe DU har handlet utenlands.

 

men siden du roper i hytt og pine om konkuransetilsyn og hehe datatilsynet(hva nå di har med saken å gjøre)...ring dem å legg frem saken så får vi se hva de har si:)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du at MB skal få være med gratis da??? kanskje det er en av grunnene for at MB har billiger produkter...nemlig det athan har NULL utgifter i promotering osv samt at produktene hans blir sideimportert fra utlandet.

 

Enig der, alle firma bør betale en avgift for å være med i EMMA så lenge produktene er kjøpt i Norge. Hva sier loven om parallellimport forresten, er det forbudt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei sideimport er ikke ulovlig og det er da ingen som har sagt heller.

det du tydeligvis ikke vil innse er at sideimportører lever som blodigler på den Norske importøren da de nyter godt av deres markedsføringsbudsjett.

Det jeg heller ikke sjønner er at når du er så opptatt av pris hvorfor i svarte pokker handler du fra MB da??? er ytterligere 1000lapper å spare på å handle direkte fra utlandet selv;) (alt avhengig av totalprisen seff)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope importøren i Norge er ikke pliktig til å reparere noe DU har handlet utenlands.

 

men siden du roper i hytt og pine om konkuransetilsyn og hehe datatilsynet(hva nå di har med saken å gjøre)...ring dem å legg frem saken så får vi se hva de har si:)

 

Varer du kjøper fra et EU land kan du lese om på nettet, jeg har ikke sagt noen ting om Norske importører, kun at garanti gjelder på samme måte som om du handler her til lands. Husker jeg ikke helt feil... Kjøper du en Pioneer spiller fra Tyskland og trenger reperasjon, kan ikke Pioneer AS i Norge nekte å se på den. Ikke helt sikker på det siste jeg sier, lenge siden jeg leste om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snodig det da...ved tidligere annledninger har Pioneer Norge henvist kunder med varer kjøpt utenlands eller via sideimportør tilbake til plassen de handlet fra..

tviler sterkt for at et såpass innarbeidet firma prøver å snike seg unna sitt ansvar da dette kan koste de dyrt om det viser seg at de bryter norsk/eu lov

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skummelt alt dette vet vi fra før..

Megabillig AS er registrert i Norge og kontaktperson er Asle Tryland...

men hva har dette med saken å gjøre??

mesteparten av varene sideimporteres og det er dette vi diskuterer eller hur??

 

og siden vi andre har behov for briller kan ikke du være så snill og vise oss hvor Megabillig står oppført som Importør på RF..mye mulig det står der men JEG finner det IKKE:(

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår