Gå til innhold

ADVARSEL: Farlige bilførere i Trondheim

Ranger emnet


buskmann

Anbefalte innlegg

 

(Fikk forresten streng beskjed av politiet om å ikke legge ut bildene på nettet :( )

 

Å d forsto du ikke ser jeg.... :P

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er sinsykt mørkt i gatene for tida, lys som er slått av, idioter som ikke bruker refleks, og mange som driter i å bruke fotgjengerfelt. De springer rett over veien :S

 

Sitter å følger med som en hauk når jeg kjører nå, håper jeg slepper å få en fotgjenger i fronten av bilen. Forbaska mørketid :S

- 1999 Bmw 320i E46

- 1987 Honda Civic 1,3 16v [spiker]

- 1999 Nissan 200SX S14a Z-Edition #31 [solgt]

- 1987 Ford Sierra [spiker :D]

- 1993 Ford Mondeo [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit åssn det er... Bergen har jo vert flink til å spare strøm... :P Og regner ikke akkurat spesielt lite her... Er faen meg dønn umulig å se fotgjengere når det er mørkt og regner, hvis de ikke har refleks... uansett hvor konsentrert man er, og hvor rolig man kjører...

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Statene er det enkelt og greit slik:

 

Blir du påkjørt og du ikke har refleks: Tough luck.. din feil. De inndrar ikke førerkortet en gang.

 

Ja folk er sløve, men folk uten refleksvest er enda sløvere. I pissregn så er det faktisk JÆVLIG vanskelig å se en som skal over veien fra venstre når det kommer bil imot med lys og tåkelysa på samtidig....

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det gjelder i hele landet, men i oslo er hvertfall budsjettet for gatebelysning brukt opp så lysa blir ikke bytta ut før sent i januar..

hold forresten på fredag på å feie ned 10 avfrikanere i mørke klær som hadde gått av bussen og gikk over veien uten fotgjengerfelt istedefor å bruke fotgjenger undergangen.. var selvfølgelig ikke gatelys og ble blenda av bussen i tillegg.. oppdaga dem tidsnok og er ikke is på veien i oslo heldigvis..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HØR HER!!

 

Dette er til alle idioter som mener at billistene bestandig har skylden for alle ulykker.

 

jeg kjører semi til daglig og i sommer ringte jeg fortvilet til politiet pga 2 episoder hvor jeg holdt på å kjøre over drittunger på scooter som har sovet seg igjennom traffik unervisninga på skolen.

der kunne de vennlig fortelle meg at det var lite de kunne gjøre med det desverre. da jeg også fortalte dem at det en dag kom til å skje en ulykke pga dette her var svaret det samme...

 

 

Bare så det er sagt en gang for alle.

 

I EN STOR BIL(LASTEBIL) MÅ DERE VITE AT VI HAR EN BLINDSONE PÅ OPPTIL 4,5M RUNDT HELE HØYRE HJØRNET PÅ BILENE. SÅ VET DERE DET!!!

 

Helt ærlig!

 

Jeg synes at det er synd at et menneskeliv er tapt og selvsagt er det synd på hans familie, men det er jo ikke deres skyld at fyren er dum nok til å prøve å utfordre et vogntog i bevegelse....

 

enhver logikk burde tilsi at det vil være vondt å bli truffet av en sånn bil...

 

En annen ting er dere forpulte fotgjengerne som tror at vi selv på glatta klarer å stoppe på etpar meter der dere traver ut i vegen som om det skulle vært deres egen stue!!!!

 

sier seg sjøl at et vogntog på 50TONN trenger lenger tid til å stoppe enn en liten bil på knappe 2000kg...

det burde alle forstå...

 

Nå har det seg også sånn at bremsene på en personbil bruker ca1/4 sekund på å få full virkning, mens i et vogntog går bremsene på luft og kan bruke opptil 1sekund å reagere....

 

ER DU FOTGJENGER SÅ LES DETTE NØYE Å HUSK DET FOR EN VAKKER DAG KAN DET HENDE DET ER DEG VI IKKE KLARER Å STOPPE FOR DER DU TRAVER UT I VEIEN UTEN Å SE DEG FOR.....

 

iflg norsk lov om vegtrafikk skal bilister stoppe for fotgjengere på fotgjengerfelt, men jeg mener det burde være litt til fotgjengerens egeninteresse å kikke seg litt bedre om da alternativet ved å ikke gjøre det kan faktisk bety din egne sikre død....

 

det høres kanskje hardt og kaldt ut dette her, men dette er en del av virkeligheten i trondheim idag desverre.....

 

Takk for din tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen kjører på et menneske i et fotgjengerfelt, hva er straffen? Bare 6 måneders førerkortinndragelse? Burde vært fengsel på livstid, iallfall fengsel i 3 år pluss krav om å avlegge ny førerprøve. En solid erstatning til offeret er selvsagt.

 

Har du noe kjøreerfaring? Alle sjåfører vet hvor vanskelig det kan være å oppdage fotgjengere uten refleks. "Fengsel på livstid" eller "fengsel i 3 år" er helt ute på viddene, og står ikke i forhold til forseelse. Tenk deg at en person har kjørt skadefritt i 50 år, før vedkommende kjører på en fotgjenger pga regn/mørke forhold og f.eks svekket syn. Det er ikke riktig med fengsel da.

 

Det er så mange som tror de er udødelige langs veiene. For et par uker siden sniddet jeg to joggere i helsvarte klær uten refleks, som jogget fra avsluttende fortau og ut i veien mot meg mens jeg møtte en motgående billist ( som blendet tilsvarende ). Bare flaks at jeg ikke knertet dem...

Ren og skjær idioti - ikke oppfatter de trafikkbildet, ikke skjønner dem at de leker med livet.

Du finner like mange som går rett ut i fotgjengerfelt og regner med at alle billister ser dem. Folk må bruke hodet litt, ikke regne med at loven holder dem i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: Kan fortelle deg nøyaktig hvorfor det skjer så mange påkjørsler rundt og i Trondheim. Det kommer av alle SAUPSKOLTENE av noen idiotfotgjengere som gir blanke faen i å se seg om og traver rett ut i veien. Var faktisk ikke lenge siden en 15årig gutt ble påkjørt nær prinsen kino forid han skulle være tøff og gå ut i veien uten å se seg for. "Regna med" at bilistene stoppa. Vel det rakk dem faktisk ikke og han måtte oppholde seg noen dager på sykehus .. Så har vi også alle disse fulle toskene som vandrer midt ute i 4feltene støtt og stadig. Ikke alle er like enkel og se. blir for dumt å gi all skylda til bilister. Men igjen, trøndere er jævlig dårlige bilister også :P

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår