Gå til innhold

RX7 FC3 - Feil på elektronikken - Fjernåpner/alarm

Ranger emnet


|RockFordFosGate|

Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Jeg har litt problemer med Rex'en. Var på Molde i dag på et verksted sammen med en kompis å skrudde litt, bytta olje, lufta bremser og litt småforskjellig greier. Men for å komme til poenget raskt, da jeg skulle starte bilen å kjøre ut av hallen merka jeg at instrumentlysene lyste ganske svakt iforhold til det det pleier å gjøre, med det samme lyste en varsellampe også som jeg ikke husker helt hva det stod på Auto innkvart, Svæn sa det var pga. bremsevæska, og jeg tenkte ikke over det mer da den slukka seg selv samt av vi sjekka beholderen.

 

Da jeg kjørte videre merka jeg at subben ikke spillte (har vært ute med den for å tatt noen mål av bagasjerommet), svingte inn på en Shell-stasjon for å undersøke dette om jeg hadde kobla feil eller noe, men til ingen nytte, den spillte bare ikke. Slo igjen bagasjerommet og skulle gå inn på stasjonen og kjøpe ei pakke snus, trykte på fjernstenging og det skjedde nada nothing, gav faen, gikk inn å kjøpte en pakke snus og ut igjen, starte bilen å kjøre ut på veien. Da jeg skulle blinke meg inn på hovedveien så gikk alarmen og dørene stengte seg da jeg blinka til venstre, det samme skjedde når jeg blinka høyre. Den slo seg av igjen når jeg ikke blinka.

 

Samtidig når jeg kjørte hjemover så hørte jeg at blinklysene tikka uten at de tentes. Når jeg slo av motoren når jeg kom hjem og kjørte den på turbotimeren så gikk alarmen i svak høyde, slik at du måtte åpne døra for å høre omtrent.

 

Har noen en fjerneste anelse om hva dette kan være? Har tenkt lenge over hva jeg var borti når jeg skrudde, men kan ikke komme på noe fornuftig. Hadde vært veldig takknemlig for noen svar. Og dere får spørre så mye dere makter om det er noe relativ informasjon jeg kan komme med.

 

Mvh

 

Sveinung Sandnes

Bil kommer etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektronikk er ikke min sterke side, men det bør likevel la seg gjøre å feilsøke seg fram til årsaken.

 

Hva var de småforskjellige greiene dere gjorde i tillegg til oljeskift og lufting av bremser? Ingenting av dette burde gi dette havet av feil som du opplever nå, men dersom det er tuklet mye med det elektriske i forbindelse med montering av alarm, turbotimer og stereoanlegg kan liten tue velte stort lass.

 

Slurvet dere ved etterfylling av bremsevæske? Er det elektriske anlegget et ormebol fullt av 3M-klemmer og dårlig terminerte ledninger? Har bilen diagnosesystem? Er alarmen original?

 

Mange spørsmål, men ett sted må vi begynne...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Var en tur ute i stad for å sjekke etter jordingsfeil, eller skade på ledninger etc. Så tenkte jeg å koble fra forsterkeren min for å ta en titt på jordinga under dørken i bagasjerommet, tok av først de to low input kablene, så pep bilen slik som den pleier å gjøre rett etter jeg har lukka døra. Rått tenkte jeg, nå funker'e. Det funka også. Blinklysene funka som normalt og det gjorde fjernkontrollen også, sånn høvelig. Den er litt treig på å stenge å lukke enda.

 

Så virker fremdeles ikke forsterkeren, så spørs om det kan være jordingsfeil til-fra forsterker da? Får gå over disse å sjekke det.

Bil kommer etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår