Gå til innhold

koble opp kompressor horn på en Volvo FM12

Ranger emnet


optus

Anbefalte innlegg

Hvor tar jeg luft i fra? Er det nok med 1 rør i fra uttak, til hornene(dvs t stykke på tak). Håper på svar ,da jeg er redd for og koble det inn på evt bremsetanker. Skal vel komme fra hjelpetanker, og etter en "ventil" jeg ikke husker navnet på. Bilen har 2 luftsylindre bak, leverer dem nok luft, til og ta av? Er vel 5-10mm slange på dem. Forklar gjerne eksakt hvor og ta luft fra, og om det er bare og kappe en slange, og sette t-stykke på slangen. Må selvfølgelog ha en magnetventil, til hornbryteren.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo montere snor i taket også ved å bruke ventil fra den gamle fl6 e.l..

 

på scanian min tok jeg bare luft fra fordelingsblokka ved rattstammen jeg. og brukte ett rør opp og t stykke ved takluka. ikke no problem, drev 2 stykk 90cm grover horn med det.. men sjekk med volvo så svarer vel dem på hvor du skal ta luft ifra. det er nok best

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hvor tar jeg luft i fra? Er det nok med 1 rør i fra uttak, til hornene(dvs t stykke på tak). Håper på svar ,da jeg er redd for og koble det inn på evt bremsetanker. Skal vel komme fra hjelpetanker, og etter en "ventil" jeg ikke husker navnet på. Bilen har 2 luftsylindre bak, leverer dem nok luft, til og ta av? Er vel 5-10mm slange på dem. Forklar gjerne eksakt hvor og ta luft fra, og om det er bare og kappe en slange, og sette t-stykke på slangen. Må selvfølgelog ha en magnetventil, til hornbryteren.

 

Du må ta luft fra fordelingsblokken. Nede ved batterikassen, på venstre side av den er det en blokk med mange fordelingsslanger. Den kan du ta luft i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår