Gå til innhold

AndreasH: 740 TurboIntercooler

Ranger emnet


_AndreasH_

Anbefalte innlegg

Da starta ikkje motorn gitt...

 

Bilen har starta fint det siste året, men nå har den stått stille i 3-4 veker. Trudde dette ikkje skulle ha noko å seie, men den ville vertfall ikkje starte.

 

Startmotoren går, turtellern står på 1000 i 1-2 sekund, før motorn berre dør ut. Har riklig med bensin på tanken. Skrudde ut alle pluggane, og dei var litt fuktige, og lukter bensin.

 

Heilt original B230ET, nokre tips? For motor er ikkje min spesialitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har du gnist? Skru ut en plugg og legg den i pluggledninga og oppå chassis og se om det gnister når du drar den på starteren. Sjekk også fordeler osv.

 

Du sier turtelleren står på 1000 i noen sekund - GÅR motoren og stopper eller starter den ikke i det hele tatt? Hvis den starter og stopper kan det jo være falskluft... En eller annen slange mellom lmm og gasspjeld et sted som lekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du gnist? Skru ut en plugg og legg den i pluggledninga og oppå chassis og se om det gnister når du drar den på starteren. Sjekk også fordeler osv.

 

Du sier turtelleren står på 1000 i noen sekund - GÅR motoren og stopper eller starter den ikke i det hele tatt? Hvis den starter og stopper kan det jo være falskluft... En eller annen slange mellom lmm og gasspjeld et sted som lekker.

 

Den starter, men dør ut med ein gong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Turbo TD04HL16T for Volvo 850.

 

Korleis er det å sette denne på B230ET? Kva må gjerast og kjøpast for å montere denne?

 

kommer litt ann på hvordan avgasshus som sitter på... du får en som ser prikk lik ut som en 13C (2,5" konflens), bare med større kompressor hus. Også får du en med labytint-tetting 2,5"... også får du vel også en med 3" SKRÅ konflens.

 

Hvis du får tak i feks den som ligner på 13C'en (en mitsubishi-turbo levert på de fleste 940 LT/T), så burde du anskaffe deg ett 940-"grenrør" og nye oljetrykks & retur-slanger som passer Mitsubishi-turbo...( Orginale Garrett/mitsubishi rør passer IKKE om hverandre).

 

Ellers er det ganske lett egentlig...må dog få opp den satans svære låseringen bak på kompressorhuset, ta av kompressorhuset, fjerne styretappen, og sette på kompressorhuset 180grader av der det stod.

 

Ellers skal det være ganske bolt on.... jo, må borre opp "gjengene" på de nederste hullene på turbo/grenrør-flensen... for turboen er gjenga opp der istedenfor vanlig 8mm hull. (Pga 850 har to BOLTER og to MUTTERE som fester turboen..istedenfor 4 muttere som rwd-volvoer har.)

 

Knallgod turbo...kjapp spoolup, litt dypere sugelyd, GODT med dreiemoment, og fullt trøkk helt til turtallsperra ;)

 

PAss på rådene dine... ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er det joggu en med labyrint-tettning og skrå flens gitt.... men den er vel til S60??

 

Anyway, fullt brukbar turbo, du må bare sveise om downpipe'n.... er det 3" labyrint-tettning må du ha 3" anlegg...men det har du kanskje?

3" utgaven skal visst skape lavere eksostrykk... noe som fort kan bli litt høyt med de 2,5" utblåsene som er "vanlige"

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske korrekt....glemte å nevne sveising av ny wg-brakett, som du kom på selv :) i tilleg trengs dette grenrøret med labytint-tetning(Flens på turbo og grenrør passer da som smurt), oljeslanger...og egentlig vannrør, men der kan du mest sans bruke de du allerede har, da de bare er noen korte tapper og ganske universale (butter ikke i stort).

 

Klart du MÅ ikke ha 3" hele veien, men når du først må ha 3" downpipe ut av turbo, er det litt styr å skjøte seg inn på 2,5" anlegget resten av veien ut.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Den turbon blei solgt videre.

Tips til turbo som er bolt on?

 

 

Sjølvsagt så har dynamonen gitt seg i natt. Starta bilen i dag, og laddet ikkje, lysorgel i dashn. Jippi. 11.84V på batteriet, med motor i gang.

Korleis finn ein ut om ein kan fikse dynamoen? Skifte spenningsreg. med børster?

 

Erfaring med dynamo frå biltema? ;p

 

Har ikkje fått sett på det endå, kva amp er det på turbo biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår