Gå til innhold

naxez - mazda 323 - operasjon turboklovn

Ranger emnet


ToMmyDuDe

Anbefalte innlegg

takk for det :) blir vel intercooler i fronten.. good plass der.. må bare bygge interiør først, og få motorn til å gå skikkelig :)

det står over her hvor mye jeg la ut.. sinnsykt feit bil. tar bare litt tid å få den i orden.. og siden jeg er på sjøen anna hver måned så går det litt tid.. men når jeg er hjemme og har penger blir det bare bil :)

så i februar blir det vel masse jobbing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror jeg har 3 råder :p har ikke hatt full oversikt over delespekteret enda.. viss det var bare stempelet som gikk til H på gamlemotorn så kanskje.. kan se etter viss du er interesert..

 

Om du har 4 intakte råder så er jeg intressert :D Må bare undersøke litt :P Mener de skal være bolt on på min motor. hehe. Disse B6T rådene holder jo i overkant 300-350 hk. mens BPT lever farlig rundt 250 :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ, satser på rundt 300 hk med tiden :D Noe mer tør eg ikke utsette girkassen min for :P og Siden bilen min er fwd så går vel kreftene stortsett opp i røyk uansett:rolleyes: Ang girkassen din så kommer det veldig ann på kjørestilen din hvor mye den tåler. Mye rivstarter og smultringer på tørr asfalt vil nok drepe den fort, men med litt forsiktig bruk og vedlikehold skal den no fint klare 200. Skulle den ryke så mener eg at nyere GTR og GTX kasser passer på :D er samme boltmønster på motoren i allefall :), må kanskje litt modding til på selve bilen. Men de er langt fra skuddsikker de kassene også. men en 300 hk + klarer de med riktig bruk og vedlikehold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

trenger litt hjelp nå.. viss noen har info om mazda spesialister i norge osv, inett sider med deler og info osv...

burde vell kanskje hatt turboen på service kanskje, pluss at jeg må ha noen til å se over motorn og justere den.

må ha noen til å sveise opp front-ic.

og viss noen vet noe om wastegate og hvilken dump-ventil som passer på den motorn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

jaja... går treigt det her :p

har tatt ut hele dashbordet osv... så har jeg da prøvd å koble til alle ledninger igjen, så de henger bare løst. men nå vil ikke bilen starte :/ er tjukkt av ledninger som egentlig ikke hører til noen plass. diverse extra greier fra rallytiden osv.. må annskaffe meg verkstedmanual, så må jeg ha en delebil...

 

i så fall sliter jeg noe sykt med å få orden på elektronikken der. så jeg er på seriøs jakt etter å finne noen som kan hjelpe meg...

men det blir vel også kanskje støpt nytt dash i glassfiber.

så viss jeg får orden på elekronikken, så blir det vel framgang med resten av bilen.

planer nå:

-få bilen til å starte igjen :p

-ordne nytt dashbord

-begynne å sette opp helt nytt interiør

-skifte bremser, skifte olje osv, generell service.

-montere nye fangere og lykter osv.

-så blir det vel bøttestoler, litt motoroppgraderinger.

osv osv... tar vertfall lang tid og masse penger :p

 

men viss noen har noen gode forslag og tips så vennligs si fra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår