24277 Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 ser det er mange tråder rundt omkring på forumet, men jeg føler det ikke har blitt besvart skikkelig på dette spørsmålet. vet at lincoln, esab og kempi er store merker. men hvis en tenker seg at en skal bruke 5ooo for et greit sveiseapparat, hvilket og hvor skal en kjøpe det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Jeg kjøpte meg et det største på Biltema 180A... Det fungerer veldig bra, og bra pris.. 4000kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 spør her jeg og. har tenkt på mig app. jeg har aldri sveisa før. er dette vanskelig?? lærer jo etter vært da:) blir bare til hobby bruk. sveising av eksos og slikt:) Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Esab er jo best, lettest å stille inn, har noen apparater på skolen som heter Kemppi, hater de :P men billig apparat passer vel til småsveising, ikke ett stort ett, men ett mindre :) Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 kemppi er det beste.. det syntes jeg:) Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Noen som har erfaring med Telwin Telmig 180? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90QT Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 ser det er mange tråder rundt omkring på forumet, men jeg føler det ikke har blitt besvart skikkelig på dette spørsmålet. vet at lincoln, esab og kempi er store merker. men hvis en tenker seg at en skal bruke 5ooo for et greit sveiseapparat, hvilket og hvor skal en kjøpe det? Eg har eit Kemppi migger apparat,dette er eit bra apparat til sveising av stål opp til 5mm plater. Kostet for eit år siden ca 5000kr,kemppi er kjent for å ha gode trafo'er som ikkje er altfor fintfølende på nettspenninga(holder konstant sveisestrøm). Dette er lett å stille inn og godt å sveise med.For karosseri arbeid er det ypperlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Jeg kjøpte meg et det største på Biltema 180A... Det fungerer veldig bra, og bra pris.. 4000kr. Fungerer dette på vanlig veggstøpsel, eller er du nødt til og ha en stor lump av en kontakt? :) (og jeg roter med hva som er 2 og 3fase IGJEN :sombrero: ) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasgri Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 er jo ikkje verre å bygge om til 2/3 fas då..ville valgt esab eller kemppi. Siter Porler: suzuki Rmx og Honda mt5. bil:Ford Granada 3.0 jubileum 1976 mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Fungerer dette på vanlig veggstøpsel, eller er du nødt til og ha en stor lump av en kontakt? :) (og jeg roter med hva som er 2 og 3fase IGJEN :sombrero: ) Ja dette er vanlig kontakt, ikke 3-fase.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalven_racing Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Kemppi er det mest brukbare apperatet. Jobber som sveiser, og skal du ha mest utbytte av ett sveise apperat så må det bli ett kemppi mig apperat, men det viktigste når du skal sveise er ikke hva slags merke mig apperatet ditt har men hva slags gass og tråd du bruker, på karosseri vil jeg anbefale å bruke 0.6 eller 0.8 elga w55e tråd med argon gass, dette gir best resultat og du slipper å brenne gjennom karosseriet. men husk å prøv dere frem med mating og amp før dere sveiser på karosseriet. Tig er også ett bra alternativ, men problemet her er att man må bruke bakgass for å få gjennomsveising og det er vanskelig å få brukt det de fleste steder i ett karosseri for man må tette igjen alle åpninger så bakgassen ikke siger ut. Vil overhode ikke anbefale elektrode apperat, dette kan gi porer og div i karosseriet der du har sveiset og rust vil komme fortere enn du rekker å lakkere det. Så mig med tynn rørtråd, passe med varme og argongass er best:) Siter 98 VW Passat TDI (solgt) 89 Audi 1.6 TD (solgt) 86 VW Golf 1.8 (spiker) 85 VW Golf 1.6 (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
24277 Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 jeg har nettopp kjøpt meg et Lincoln handy mig apparat. det kosta 3750,- (inkl moms) og da fikk jeg med alt utenom gass og regulator seff. jeg hadde Aldri sveist før jeg kjøpte dette apparatet. jeg er veldig fornøyd med apparatet. funker flott på plater opp til 3-4 mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Jeg har en finger på kemppi!!! Beste jeg har prøvd til tynnplater, men jeg har ikke prøvd alle verdens apparater heller da.... Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 har akkurat kjøpt et slikt billig apparat som heter Twinmig.. Er et 3Faset 190A apparat. det fine med det er at det har ei skikkelig slangepakke og Tre feite trafoer som leverer jevn og god strøm... Sats på 3fas apparat Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Prøvd Kempi 250amp, og et Telwin 150amp?, og 2 Esab app(150amp og 250)... Vil si at Kempi og Esab i 250 amp var de beste å sveise med... Fordeler med kempi er vell også tynne og veldig bøylige slangesett? har kempislangesett på mitt esab250 Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg