Gå til innhold

Den Store "Frustrasjon-Om-Idiotkjøring" Tråden

Ranger emnet


Mordach

Anbefalte innlegg

Siden de aller fleste av oss bilførere gjennom tidenes løp opplever en eller annen form for idiotkjøring av andre bilførere, kan det være greit å fortelle andre om det, og gjerne få ut frustrasjonen. Her er tråden du har lett etter.

 

Dette er ikke en tråd for å slenge drit om andre sjåfører eller fortelle hvor fort du kjørte her om dagen, men en tråd for å fortelle andre bilførere om opplevelsene dine i trafikken, og gjerne få ut den frustrasjonen man føler når man blir utsatt for idiotisk oppførsel fra andre trafikkanter.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

For å holde tråden On Topic og unngå at den flommer over av hatmeldinger og blir stengt, vil jeg gjerne at vi holder oss til et par enkle regler... Hvis alle klarer å holde seg til disse akk så enkle reglene så kan vi kanskje klare å opprettholde et noenlunde fornuftig nivå i tråden.

 

 

1. Dette er en tråd for å fortelle om andres idiotkjøring DU blir utsatt for. Vi vil ikke høre at "jeg kjørte i 360 km/t i 50-sonen".

2. Ikke sleng drit. Få gjerne ut frustrasjonen din, men hold det på et 'sivilisert' nivå.

3. Hvis du føler deg støtt eller angrepet av et av innleggene, ordne opp personlig på PM med den som skrev innlegget.

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Disclaimer:

Forfatter av tråden oppfordrer IKKE på noe vis til idiotkjøring, snarere motsatt - noe av målet med denne tråden er å prøve å få folk til å se hvordan andre kjører dårlig, og slik kanskje bli bedre førere selv. Forfatter av tråden frasier seg alt ansvar angående konsekvenser av hva som blir tatt opp i tråden. All posting skjer på eget ansvar.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kom kjørende fra Flesland flyplass her i Bergen i totiden, og lå i høyre felt (riktig felt til Bergen) og cruiset i fornuftig hastighet. På vei inn i den ene rundkjøringen la det seg plutselig en mørkerød Lancer(?) GLX på innsiden av meg, i feltet som kun går til venstre - og idet jeg svinger inn på veien videre til Bergen så slenger han seg inn i feltet foran meg, uten blinklys eller noe som helst forvarsel. Jeg sto på hornet og klarte såvidt på bremse ned nok til å unngå å kjøre i ræven på han... Rett etterpå dro han av mot Sandsli i neste rundkjøring.

 

Til deg i Lanceren - lær deg rundkjøringer!! Kanskje du bør vurdere et par ekstra kjøretimer...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noe som skjer for ofte. Jeg skal til høyre, den rød skal til venstre. Den rød er gjerne en høy bil. Den legger seg så langt ut i veien den bare klarer, så jeg ikke se noe som helst om det kommer biler fra min venstre side. Så må jeg vente til rød bil har kjørt, noe som kan ta lang tid. Rød bil ser tilstrekkelig nok om han ligger litt lengre tilbake.

 

Irriterende.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke KLARER å bruke akselerasjonsfeltet inn på motorveier...

På vei fra jobb må jeg hver dag kjøre inn på motorveien fra Åsane gjennom en innkjøring ved NHH i Sandviken. Akselerasjonsfeltet begynner på toppen av en bakke, og så lenge jeg ikke ligger først ut i feltet så ligger det ALLTID en eller flere søndagskjørere i 50 km/t og skal inn på motorveien... Dette skaper farlige situasjoner når folk som ligger i 80-90 km/t plutselig må bremse ned og skifte felt fordi en eller annen gjøk ikke klarer å få opp farten.

 

Til dere har jeg bare en ting å si: ØK FARTEN FOR F**N!!! Det heter AKSELERASJONSfelt av én enkel grunn - du skal bruke feltet til å oppnå høy nok hastighet til ikke å sinke trafikken.og skape farlige situasjoner både for deg selv og for andre medtraffikanter... anger2

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andre gangen det skjer nå på et år..........

 

4 arma Rundkjøring: Høyre felt= rett fram

Venstre felt= 3 kvart venstre

 

 

Jeg kommer da mot rundkjøringa og venter på min tur (Høyre felt, jeg skal rett fram) så nå det blir min tur. da kommer den en tulling som tokk venstre feltet, og skal ut samme sted som meg. vi kjører rett fram i rundkjøringa begge 2, side om side....men når kjerringa skjønner at det ikke går. så bremser hu så vi ikke kollidererer.

 

forrje gang var det en kar som holdt på å presse meg inn i 20 cm høy fortauskant....

 

 

Folk kan ikke kjørte rundkjøringer hvertfall! mye rar kjøring. å jeg skal ikke ha 5 øre for å knerte en bil når det er hans skyld!

 

aldri ligg side ved siden av en bil i rundkjøring selv om det er 2 felt..........folk kutter jo rundkjøringa når dem ligger i ytre...

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andre gangen det skjer nå på et år..........

 

4 arma Rundkjøring: Høyre felt= rett fram

Venstre felt= 3 kvart venstre

 

 

Jeg kommer da mot rundkjøringa og venter på min tur (Høyre felt, jeg skal rett fram) så nå det blir min tur. da kommer den en tulling som tokk venstre feltet, og skal ut samme sted som meg. vi kjører rett fram i rundkjøringa begge 2, side om side....men når kjerringa skjønner at det ikke går. så bremser hu så vi ikke kollidererer.

 

forrje gang var det en kar som holdt på å presse meg inn i 20 cm høy fortauskant....

 

 

Folk kan ikke kjørte rundkjøringer hvertfall! mye rar kjøring. å jeg skal ikke ha 5 øre for å knerte en bil når det er hans skyld!

 

aldri ligg side ved siden av en bil i rundkjøring selv om det er 2 felt..........folk kutter jo rundkjøringa når dem ligger i ytre...

Den er jeg enig i. Det er en farlig situsjon. Når de ligger i venstre så kjører du høyre så skal begge 2 rett fram. Skjer nesten hver dag. Folk kan jo ikke kjøre i rundkjøringer!!

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrasjon over folk på morgenen på e18 fra tønsberg til koppstad som tror det er kjempeglatt i svingene når det er 11c ute. De bremser ned til 40 i svingene :(

 

Dette er dessuten en strekning som det er umulig å kjøre forbi noen på, i tilegg til at det er tidlig på morgenen å folk skal forte seg til jobb.

 

Se til helvete, tror snart jeg kjøper meg helikopter

 

btw Alle med lappen burde få ett lite skriv i posten om hvordan kjøre i rundkjøring ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noe som skjer for ofte. Jeg skal til høyre, den rød skal til venstre. Den rød er gjerne en høy bil. Den legger seg så langt ut i veien den bare klarer, så jeg ikke se noe som helst om det kommer biler fra min venstre side. Så må jeg vente til rød bil har kjørt, noe som kan ta lang tid. Rød bil ser tilstrekkelig nok om han ligger litt lengre tilbake.

 

Skjer stortsett hver dag på vei hjem fra jobb. Irriterende!!

 

andre gangen det skjer nå på et år..........

 

4 arma Rundkjøring: Høyre felt= rett fram

Venstre felt= 3 kvart venstre

 

 

Jeg kommer da mot rundkjøringa og venter på min tur (Høyre felt, jeg skal rett fram) så nå det blir min tur. da kommer den en tulling som tokk venstre feltet, og skal ut samme sted som meg. vi kjører rett fram i rundkjøringa begge 2, side om side....men når kjerringa skjønner at det ikke går. så bremser hu så vi ikke kollidererer.

 

forrje gang var det en kar som holdt på å presse meg inn i 20 cm høy fortauskant....

 

 

Folk kan ikke kjørte rundkjøringer hvertfall! mye rar kjøring. å jeg skal ikke ha 5 øre for å knerte en bil når det er hans skyld!

 

aldri ligg side ved siden av en bil i rundkjøring selv om det er 2 felt..........folk kutter jo rundkjøringa når dem ligger i ytre...

 

I småe rundkjøringer ungår jeg å ligge parallelt. I de som er litt større (har ikke store rundkjøringer i Bodø) kan det hende at jeg blir liggende parallelt, men da med foten klar på bremsa og ei hand klar på fløyta (skal montere på kraftigere fløyte!!) :fatality:

 

Skulle vært påbud med rundkjøringskurs for alle bilister hvert 2. år, minst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg derimot irriterer meg over følgende:

 

Traffikanter som ligger i rompa på andre ut av akselerasjons felt. Dette skaper også farlige situasjoner, selv om bilen forran sinker. Det skaper også enda mer usikkerhet hos traffikanten forran.

 

Folk som tuter og blinker med lysene på noen som har litt uflaks i en rundkjøring som de ikke har vært i før og ligger i feil felt.

 

De som ikke klarer å lese at en mulig farlig trafikk situasjon kan oppstå, eller bare ligger i sitt felt for de har rett. Det må da gå an å være litt behjelpelig i trafikk bilde!

 

De som ikke skal ha 5 øre for å kjøre inn i en annen sin bil i en rundkjøring, bare forde dem har retten på sin side. (Dette er jo det mest idiotiske jeg har hørt, hva om du en dag ligger feil, og en semi trailer ruller over bilen din. Delt ansvar forde dere har samme forsikring. Da lager du nok en: Fy **** fosikringa svindler meg, lastebilen hadde klart å stoppe!!! tråd.)

 

Til slutt, alle dere som banner når dere får en stor bil på venstre siden i et kryss.

 

Det er deres road rage som skaper farlige situasjoner. Det handler ikke om å komme først frem, men å komme frem! Det handler om å flette og vike i trafikken. De av oss som kan reglene får passe på så det ikke bli ulykker. Ikke tvi holde på retten sin å få en nesten ulykke, bare forde man har rett.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater folk som:

-Ikke kan holde farten i svingene, men kjøre det dem klarer på flata.

Må ha så inn i hellevete stor fart for å komme forbi da.

Men slippe forbi folk som faktisk kan klare å kjøre litt fortere, det er tydeligvis ikke aktuellt.

 

-kommer og kjefter, og prøver å dra nøklene ut av tenningslåsen din når du foretar deg noe halvdumt, men ikke farlig en mørk og våt tirsdagskveld.

 

-tar loven i egne hender, og følger etter deg hjem, hvis du er "uheldig" og passerer dem i hysterisk hastighet på vei hjem.

 

-truer med å anmelde deg for alt og ingen ting.

 

-irriterer seg over meg, jeg passer mine saker, så kan andre passe sine.

 

-ikke kan kjøre riktig sporvalg, men samtidig skal kjøre fort.

 

-som ikke klarer å kjøre sving uten å kjøre innersving.

 

-pappagutter med rått redskap som ikke har evner til å bruke redskapen de har fått utdelt.

 

-er for gamle til å kjøre bil som egentlig ikke skulle vært på vegen i det hele tatt.

 

-folk som greier å kante felger.(jeg kanter ikke felger, jeg knuser dem i stede)

 

-folk med campingvogn, som tror bilen nesten blir ukjørbar med vogn.

har selv hatt gleden av å kjøre med vogn flere ganger, og forbikjøring med vogn, og lat mærce er helt overkommelig.

bare å ta seg fart det.

 

Jeg irriterer meg egentlig ganske ofte over andres kjøring.

Jeg tenker med meg selv, at jeg skal i allefall ikke senke trafikken noe særlig.

(tror jeg får smekk fra noen på BF. nå pga. provoserende innlegg)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår