Thomas André Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Fikk en 2er feil på dette. Hva kan være galt da? En kompis mente noe med det elektriske, men jeg har ikke peiling selv.. Noen som vet? Å går dette an å reparere selv? evt. hva blir kostnader hos et verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sweeper Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Å vite bil og motortype hadde vært svært behjelpelig her. Som oftest burde CO stilles med tilgang til apparat, kan faktisk være så enkelt som det å bytte tennplugger noen ganger. Siter Du trenger bare 5 verktøy for å fikse en Opel, disse er: 1x Stor skiftnøkkel 1x Slegge 1x Skjærbrenner 1x Kasse med dynamitt 1x Hjullaster Det du ikke kan fikse med det verktøyet er ikke verdt å fikse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas André Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Sorry, glemte det i farta! :P Det er snakk om en BMW 520i (90-modell hvis jeg ikke tar feil) Motoren er en 2liter, 24v, på 150 HK. Motorkode å sånt vet jeg ikke, hvis det har noen betydning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Kommer an på hvor mye han er utenfor kravet også? Kravet til den bilen er 0,5% CO, ligger den på rett over er det nok bare en justeringssak, enten på spjeld eller lignende. Ligger den rundt 2-3,5% tipper jeg det er en føler som ikke gir riktige verdier og må byttes, som feks kjølevannstemperatur. Ødelagt lambdasonde gir som regel CO på 6-8%. Dette er bare helt generelt, har ikke stor kjennskap til BMW, men de bruker vel Bosch de også, som mange andre tyskere Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Gjør heller de enkle ting først, før du begynner å skifte følere og slikt. Luftfilter, tennplugger som var nevnt. Men du sier ikke hvor mye den hadde i co% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas André Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Leste på lappen fra EU-kontrollen nå. Det står: 8.2 CO> 0,3% ved forhøyet tomgang. (2) Tomgangsturtall unormalt høyt. (2) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 er ikke tomgangsjustering på denne motoren. Mest sannsynlig har du falskluft, defekt lambdasonde (oxygenssensor), defekt tempføler for innsprøytning. Din bil har jo dataplugg så er jo ikke noe problem å dra til ett verksted med rett diagnoseutsyr å få lest av feilkoder. tempføler og lambda setter feilkode. EDIT: forresten din motorkode er M52B20 vis det er til hjelp. Oljeskift og nye tennplugger hjelper selvsagt på. mye bensin i oljen vil det bli høy co pga veivhusventillasjonen går som oftest tilbake til innsug. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 EDIT: forresten din motorkode er M52B20 vis det er til hjelp. Oljeskift og nye tennplugger hjelper selvsagt på. mye bensin i oljen vil det bli høy co pga veivhusventillasjonen går som oftest tilbake til innsug.Heller en M50 B20 vel. M52 kom senere Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Heller en M50 B20 vel. M52 kom senere Enig med deg M50 B20 motor:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas André Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 hmm.. ok. Noen idé om hva det vil koste å få dette fiksa på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tortilla Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Du har unormalt høy tomgang og fet blanding. Kan det være at motoren går i kaldstartmodus som følge av en defekt temp. sensor. evt. av motoren har defekt termostat? Som regel er det egen sensor for motorhjernen (ECU) så om dashen indikerer normal motor temp. så behøver ikke det å bety at ECU leser samme info. Sjekk temp. OK? Ja -> sjekk ECUs tempsensor. Nei -> sjekk temostat og kjølekrets Tor Siter '88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI '00 Spacestar,'95 Spacewagon TD, '98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N '66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621 '73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas André Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Vet at den bruker mye bensin nå. Det følger med 2-3 ledningsnett, å en ekstra ECU tror jeg.. Koblingsskjema å alt. :P Noen som vet hvorfor den bruker mye drivstoff? Er det lambdasonden, eller er det ECU-en? Overtar bilen 5.Januar, da kan jeg finne ut litt mer.. Skal få en som er "ekspert" på BMW, til å se på det/reparere den :) Bilen er strøøøøøøøøøken innvendig, eneste som er å si noe på, er litt slitasje på armlene på førersiden. Originalt senket fra fabrikk, godkjent med eff.anlegg, å alufelger sommer å vinter. Får den for 20.000 inkl.en del deler :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.