Gå til innhold

Omega B 97

Ranger emnet


Thor Eirik

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og hva mente du med det?

Skal love deg at jeg hadde kjørt fra deg passe bra, så kom igjen..

Har testa den mot Omega 2.0 før, så vet hva jeg prater om.

 

Neida bare lurte jeg..

Synes 1,6 høres slappt ut:S

mnmn

hehe har ikke lappen en gang jeg ser u..

mn de som har prøvd å kjøre forbi meg har gitt opp;P

kjørte om kapp me en civic 1,6 noe greier V-tec eller va d heter..

han ga seg;P

mn skal ikkje kjøre om kapp me deg jeg..

bare lurte;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida bare lurte jeg..

Synes 1,6 høres slappt ut:S

mnmn

hehe har ikke lappen en gang jeg ser u..

mn de som har prøvd å kjøre forbi meg har gitt opp;P

kjørte om kapp me en civic 1,6 noe greier V-tec eller va d heter..

han ga seg;P

mn skal ikkje kjøre om kapp me deg jeg..

bare lurte;P

 

Ja, V-tec. Tror du kan glemme det også.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burny:

Tviler ikke på at den holder fint følge med en 2.0 16V, vekt/bhp forholdet er vel nesten bedre på Golfen din enn på megaen. Hva er trekkmomentet på den? Men, så kan jo vi kjøre til vi dauer uten å få krampe i overkroppen ;) Samt golfen er vel forhjulstrekka? =)

 

 

Thor Eirik:

Senkesett vil ikke jeg ha på min, så aner ikke på det området desverre. Jeg skal heller stive den opp litt mer slik at den ikke er som å kjøre båt.

Å finne billige felger du blir fornøyd med er vanskelig, det kommer jo ann på hva du definerer som billige også ;)

Det jeg gjorde var å finne noen felger jeg selv likte, og som var tilgjengelige, lukke øya og bestille. Heldigvis fikk jeg de 1mnd etter avtalt tid så fikk en del avslag på de, hehe. Men tror ikke du burde regne med forsene leveringer. Uansett så holder "skikkelige" felger lenger.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt 2.0 gti golf, Og ikke for og være slem. Men hvorfor kalle det gti?sparker jo ikke noe.

 

Og MAN VINNER INGEN Merkbar EFFEKT VED KON FILTER! Kjør med det orginale eller et innsats filter.

 

Er du ute etter effekt villie jeg gjort helt andre ting med motor. (kommer helt ann på hvor mye penger du vil investere, sugetrim eller snurre trim?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen vil trekke lenger på omdreiningene, min fløtta seg ca 750rpm høyere før den daffa av etter filterbyttet.

 

Men, selvfølgelig, det er mange andre ting man gjør for å få enormt med merkbar effekt.

 

Er billig dog, samt K&N er rensbart ;)

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt 2.0 gti golf, Og ikke for og være slem. Men hvorfor kalle det gti?sparker jo ikke noe.

 

Og MAN VINNER INGEN Merkbar EFFEKT VED KON FILTER! Kjør med det orginale eller et innsats filter.

 

Er du ute etter effekt villie jeg gjort helt andre ting med motor. (kommer helt ann på hvor mye penger du vil investere, sugetrim eller snurre trim?

 

Er heller ikke fan av GTI 8v, den har kun 14hk mer enn min, og er tyngere. Og min er sprekere syns jeg, 16V derimot sparker godt i forhold.

 

Dette med Kon filter, på min på merket jeg en del forskjell i reaksjon og bunndrag. Men kameraten min med Omega 2.0 var det ingenting og hente utenom lyden..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det også slikt at, med mere lyd kan det også virke for mange at det går fortere, men dere kan jo sette på den orginale luftfiltret igjen og jeg kan love deg at bilen vil føles litt sprekere. med engang.

 

golf er golf og omega e omega..

va ikkje krangling eg va ute etter!!

ok?

 

mn senking?

Hvilke Senkefjerer hadde du på omegaen din(Sæther Racing)

 

kordan legger eg ute bilder av omegaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burny:

Tviler ikke på at den holder fint følge med en 2.0 16V, vekt/bhp forholdet er vel nesten bedre på Golfen din enn på megaen. Hva er trekkmomentet på den? Men, så kan jo vi kjøre til vi dauer uten å få krampe i overkroppen ;) Samt golfen er vel forhjulstrekka? =)

 

Det har jeg ikke peiling på, men opp til 140-150 drar det greit, så blir den slapp og presser seg opp mot 185-190. Går ikke fortere.

 

Men det jeg syns er moro med den er veigrepet ja, sitter helt sykt. Er så stiv og jævli at den krenger nesten ikke no. Og med sommerdekka på da, er sinnsykt moro og kjøre på landevei da. Du bor jo i nesodden, vet vel det. hehe

Fra Knardal og nedover bakkene mot Marina´n er det noen sinnsyke svinger som er passe krappe. hehe

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burny:

Da er vel vi i Omega 2.0 16V ++ litt bedre stilt? Min trekker i det minste jevnt opp til 190 også er det krampetak til 220, ifølge nåla selvfølgelig ;)

 

Jau, svingene kjennes godt, men hvis man vet hvordan man skal ta de så er de ikke så ille, men det krenger godt enkelte ganger ;)

 

Thor Eirik:

Du trenger en server fra før av som bildene ligger på også bruker du etc for å få det ut i forumet. =)

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burny:

Da er vel vi i Omega 2.0 16V ++ litt bedre stilt? Min trekker i det minste jevnt opp til 190 også er det krampetak til 220, ifølge nåla selvfølgelig ;)

 

Jau, svingene kjennes godt, men hvis man vet hvordan man skal ta de så er de ikke så ille, men det krenger godt enkelte ganger ;)

 

Thor Eirik:

Du trenger en server fra før av som bildene ligger på også bruker du etc for å få det ut i forumet. =)

 

Okei Thanks..

Hvor ligger denne serveren da??

må eg lage ny selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår