Gå til innhold

Omega B 97

Ranger emnet


Thor Eirik

Anbefalte innlegg

Hei..

lurer på om d er verdt å legge penger i omegaen eller om eg bare skal selge den??

Den har gått 289 000 snart 290..

Alt er snart skifta på den, styrestag fjører/dempere, servopumpe til mangen tusen osv..

Lura på om d er verdt å fikse opp bilen i tipp topp stand..

kan hende eg må skifte motor, mn d er ikke heft på en måte;P

Venter på noen nye deler blant anna ny Wire til handbrekk.. og har nye klosser framme..

 

bare undrer og er velldig usikker..

alt er i tipp topp stand utenom noen små filleting..

 

har fått bilen av faren min og er velldi interisert i å fikse den opp igjen, mn eg veit ikkje om d lønner seg??

 

kan noen hjelpe meg me å vurdere??

tusen takk til alle som svarer:)

 

Visst noen hjelper meg me å legge inn bilde kan d ordnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke bare jeg som har arvet omega altså:-)

Når bilen har gått langt blir det naturlig nok litt småplukk å fikse etter hvert. Etter 3,5 år må jeg i hvert fall si at jeg har hatt veldig god og (relativt sett) billig bil. Verkstedregning på 3000,- 2-3 ganger i året er billigere enn å betjene et billån på en daukjørt japaner med 1,6L motor.

Kjøper du deg Haynesmanual og finner deler billig, så burde det være overkommelig å ta var på omegan.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fix den opp, se på noen andre omegar her, så kan du si hva du har lyst på så skal jeg gi deg priser linker på alt du trenger, delemotorer er lett og få tak i. koster ikke all verden heller

 

Okei..

lurte litt på samme styling som du hadde på din, mn alt passer ikke helt 100% på min..

min er stv..

har sett på maxam-tuning.com fant noe der, mn ikkje alt..

skal du selge øyelokka som du hadde på din siden du ikkje bruker de?

 

Felger er vell d første som står på lista tenker eg;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp meg noen??

Kordan får eg vekk den forferdlige tikkinga fra motoren??

eller kordan justera eg ventilane og får dei heilt like uten å må betale tusen på tusen på verksted??

d blir mindre tikking visst eg justera ventilene sant?

Etter d eg har hørt blir d d?? hmm? Help

noen som har billige brock b1 felger til omegaen min? (17")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikking, skift olja, jeg bruker Castrol's (Mener jeg det var) Magnatec og det fjernet min tikking totalt og har holdt seg borte siden våres da jeg skiftet den.

Justere ventilene tror jeg ikke du burde begi deg ut på hvis du lurer på hvordan du fjerner tikking in the first place... =)

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, koselig å høre at man har vært savnet =)

Har vært en del å gjøre privat så har hatt liten tid til bil og skruing den siste pr månedene, desverre... Småting bare, etterfylling av olje osv, hehe.

Prosjektet ditt har jo blitt utrolig bra! har jo alltid vært det, men det har tatt seg enormt opp, ble en del poster å lese gjennom før jeg følte meg oppdatert igjen, hehe. Og gratulerer med en A!

Vel, nå roper jobben! Ha en flott dag!

(Off topic så det griner etter, jeg veit)

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikking, skift olja, jeg bruker Castrol's (Mener jeg det var) Magnatec og det fjernet min tikking totalt og har holdt seg borte siden våres da jeg skiftet den.

Justere ventilene tror jeg ikke du burde begi deg ut på hvis du lurer på hvordan du fjerner tikking in the first place... =)

 

Okei thanks.

Oljefilteret ligger i bagasjen så kanskje bare dumt å latt være å skifte olje:P

veit u om noen som har noen brock b1 felger liggende..

veit u om noen andre som felger som er fine på omegaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, koselig å høre at man har vært savnet =)

Har vært en del å gjøre privat så har hatt liten tid til bil og skruing den siste pr månedene, desverre... Småting bare, etterfylling av olje osv, hehe.

Prosjektet ditt har jo blitt utrolig bra! har jo alltid vært det, men det har tatt seg enormt opp, ble en del poster å lese gjennom før jeg følte meg oppdatert igjen, hehe. Og gratulerer med en A!

Vel, nå roper jobben! Ha en flott dag!

(Off topic så det griner etter, jeg veit)

 

 

OK skjønner, ja så litt tilbake prosjektet har tatt seg opp en god del, når jeg ser tilbake, rister jeg på hodet bare, men nå har det blitt bedre og jeg har blitt flinkere til og spare penger, og en bruksbil er ikke helt feil. selv om omega b er tusen ganger godere og kjøre! Men bare jeg som er litt uvant uten servo tror jeg.

 

Og Thor du kan skaffe alt steinmetz styllingen gjennom http://www.carparts.no der har jeg bestilt front og bakfanger.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK skjønner, ja så litt tilbake prosjektet har tatt seg opp en god del, når jeg ser tilbake, rister jeg på hodet bare, men nå har det blitt bedre og jeg har blitt flinkere til og spare penger, og en bruksbil er ikke helt feil. selv om omega b er tusen ganger godere og kjøre! Men bare jeg som er litt uvant uten servo tror jeg.

 

Og Thor du kan skaffe alt steinmetz styllingen gjennom http://www.carparts.no der har jeg bestilt front og bakfanger.

 

Ok thanks..

Bare d ikke blir for dyrt da;P

Er jo budsjettbil siden eg fortsatt går på skole:(

jaja

synes 18 blir for stort på denne "lille" bilen;P

Hvor mye betalte du for de?

 

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæther: Er vel under lav hastighet det er største forskjellen? Hehe...

 

Synes 18" passer perfekt til denne "lille" bilen... ;)

Ga ikke så alt for mye, 14.000 med dekk (225/40/huskerikke i Nankang Ultra II mener jeg), felga var nye fra godeste Sharif. Fikk en satans bra pris på de fant jeg ut. Og det var verdt det synes jeg. Bare utrolig irriterende at de selvfølgelig måtte legge ny asfalt på den eneste veien ut til der hvor jeg bor, så det kom tjæreflekker osv på dem, argh... Menmen, pusse og gnikke så går det og...

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår