Reodor F Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Kom nettopp på at bruttern har en 88 Volvo 240 med V8 fra Porsche 928 stående hjemme. Ikke helt kjøreklar riktig enda, men likkavæl da gitt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8LVO Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 hallo. har en 76.mod 244 . med en 5,0 ford v8 med to turboer og et nos big shot lystgass system.. 5 trinns kasse har blitt bygd i mange etapper men nermr seg ferdig nå.. motoren motoren har jeg kjøpt av magnor mydland .. (11,5 liter granada.)så den er bånn solid. hoster opp rundt 450-500 hk uten gass og rundt 800nm .har lakka den i vinter og driver og setter den sammen nå. skal legge inn bilder når jeg skjønner hvordan he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 hvordan får jeg lagt inn bilder her? helst uten å bruke photobucket visst ikke d er ekstremt enkelt da... Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 photobucket er veldig enkelt. Registrer deg gratis. Finn bilde, legg ut. URL til bildet kommer under en liten thumbnail av bildet ditt. Kopier og lim inn her :D Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 hvordan er det å få godkjent volvo 780 med v8? har lyst til å bygge det, mener jeg har sett at det er en som har noe sånt her inne? hvordan er det i tilfelle å få godkjent det med turbo (4stk for å være nøyaktig)? er på utkikk etter et prosjekt som ikke er for fint, men uten rust i noen stor grad. da kan man ha i bur, v8, turboer, manuell osv og lage en liten sleeper! greit å vite, for v6'ern er jo ikke aktuell som prosjektmotor, og turboer med manuell vokser ikke på trær.... Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Bur får du ikke godkjent. Iallefall ikke helbur. Usikker på halvt. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 jøss, vingerskær å a'gætt! utflytta sådan her! du får vel godkjent "helbur" hvis dørstreverne kan skrues ut ved gatekjøring. så kan man skru de av når man skal vise den, og siden er jo ikke det noe problem. er vel en tullete regel så alle og enhver skal kunne komme seg ut av bilen, men klarer de ikke å komme seg inn heller er det jo ikkeno problem. noen som har erfaring med egenbygde bærearmer og bakstillingsombygging? vet de bruker diffhuset på 960 i supernasjonal rc og bygger egne bærearmer og fjørbein (faktisk det samme som dalback gjorde på den blå poloen, og tror faktisk det er det baki golfen også.) er visst bombesikkert! Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 jeg har hvert nede på biltilsynet med bilen min, fikk ikke godkjent bak selene på eu, å jeg bytta de men fortsatt ikke godkjent, så da sa jeg på kødd, jeg kan like gjerne kaste ut sete å sælene å sette inn buret mitt å komme ned, da sa han, ja det kan du, så lenge du har lisens på eks rally. å det buret er ett nasjonal bur, hel bur med andre ord, å de godkjenner de hvertfall, til gate bruk Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 hvordan er det å få godkjent volvo 780 med v8?har lyst til å bygge det, mener jeg har sett at det er en som har noe sånt her inne? hvordan er det i tilfelle å få godkjent det med turbo (4stk for å være nøyaktig)? Ja det er min du har sett :) Jeg måtte søke SFOOR om godkjenning av min, men det meste var jo originalt. Så det gikk bra. Totalvekta og forakselvekta er et problem, da Volvo-Norge ikke øker vektene (slik de gjør på 200-serien). Alu topper er et must, men helst hel-alu motor.. Men V8 OG Turbo er bare å glømme hvis du skal godkjenne den. Har også hørt at du får problemer med manuell kasse. Dessuten er det temmelig trangt uten turbo. 2 turboer går under tvil, hvis du ofrer A/C kompressoren. 4 stk... vel, lykke til.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 der har vi den, ja! de er ikke noe glad i overladning, altså. er sfoor noe å'la det de har i sverige, der man kan vise bilen for noen som kun holder på med sånt, og steder ut godkjenninger sjøl? er underlagt bt, selvfølgelig. hva er argumentet med manuell kontra automat da? er vel et fett hvordan man girer skiten? hadde tenkt å finne en alu-8er, har hørt at rovers (er vel samma som en amr. v8?) veier 30 kg mindre enn b230, så der løser man vel vektproblemet. på den annen side kan man jo få sakene godkjent av bt og bygge om etterpå, siden senere eu-kontroller ikke er noe problem? ved en ev.t ulykke, som ikkke skal skje, bryr de seg neppe om type giring. det som er litt mer spennende er hva de mener om bur, helsveist karosseri, rørbærearmer og fjørbein rund baut? vil ha en bil som bare ser litt råere ut en orginal, men er myyyyye råere når man skal vise hvor skigarden står! Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Camaro Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Jeg har en 63mod Volvo duett som jeg vurderer og sette en 350 V8 i. Er det noen som har peiling på hva jeg må bytte / forsterke ? Har sett blant annet: 240 / 740 / 144 / Amazon med V8 her i norge. Har også sett en Duett i sverige med V8. Håper på svar ! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Ja det er min du har sett :) Jeg måtte søke SFOOR om godkjenning av min, men det meste var jo originalt. Så det gikk bra. Totalvekta og forakselvekta er et problem, da Volvo-Norge ikke øker vektene (slik de gjør på 200-serien). Alu topper er et must, men helst hel-alu motor.. Men V8 OG Turbo er bare å glømme hvis du skal godkjenne den. Har også hørt at du får problemer med manuell kasse. Dessuten er det temmelig trangt uten turbo. 2 turboer går under tvil, hvis du ofrer A/C kompressoren. 4 stk... vel, lykke til.. Og du skal selge denne her for hvor mye? alacocaina Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 sorry for offtopic men den brytern i instrument panelet i 780 med en bensinpompe på. hva er det forno? ekstra bensintank elr noe slikt?:S Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 For å åpne luka til tanklokket :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Fet bil. Ingen tvil om d. Finnes det flere bilder eller evnt film? Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg