Gå til innhold

Rykter ang. g-lader corrado

Ranger emnet


vimzzz

Anbefalte innlegg

vel det kan være at man syns det er litt mye, men hvorfor ikke vente til man er helt sikker på at den er helt varm ? ;)

 

Greit å vente til den er god og varm før man tar den på bane f.eks.

Men ikke over 2500omdr??? Da kan du jo ikke kjøre utpå motorveien engang uten å bremse alle andre.

Mener bare det ikke er noen vits å skremme folk altfor mye. G-laderen din raser ikke fordi du er over 3000omdr når oljen er på 60-70 grader.

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vente til den er god og varm før man tar den på bane f.eks.

Men ikke over 2500omdr??? Da kan du jo ikke kjøre utpå motorveien engang uten å bremse alle andre.

Mener bare det ikke er noen vits å skremme folk altfor mye. G-laderen din raser ikke fordi du er over 3000omdr når oljen er på 60-70 grader.

 

vel den raser ikke med en gang nei, men allt dette beror jo på hva slags ladehjul man bruker osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel den raser ikke med en gang nei, men allt dette beror jo på hva slags ladehjul man bruker osv..
Han som eg kjøpte min G60 av sa at eg ikke måtte gi på for mye fær tempraturen på g-laderen var over 42 grader??? Men det sier vel seg sjøl at det er litt lav tempratur å kjøre hardt på?

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel den raser ikke med en gang nei, men allt dette beror jo på hva slags ladehjul man bruker osv..

 

Motoren er varm når du har 70 grader på oljen.

En motorolje smører ikke bedre på 90 grader enn ved 70 grader.

I så fall, har du noe dokumentasjon på det? :)

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at G-ladern har ett høyere turtall enn motorn?. Dobbelt?

Det vil vel bli enda høyere med mindre ladehjul.

 

Som sagt før av andre her så har disse ett dårlig rykte av folk som ikke har hatt G60 før. Ikke kjøp G60 det er bare noe dritt osv..

Corrado er en flott bil. Selv om VR6 er MIN favoritt. Noen som har sett den testen som Topgear hadde på VR6?

Fikk veldig mye skryt.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at G-ladern har ett høyere turtall enn motorn?. Dobbelt?

Det vil vel bli enda høyere med mindre ladehjul.

/QUOTE]

 

Joda det er jeg fullt klar over, har vel hatt g-laderen min ut og inn 3 eller 4 ganger og fått overhalt og styret.. Så er ikke noob.

Men som jeg sier, en olje skal ikke ha noen bedre smøreegenskaper ved 90 grader enn ved 70. Skjønner? Hva er da poenget med å vente til den er 90?

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja det innlegget mitt var ikke beregnet til akkurat deg. Heller til alle på tråden:-)

Faktisk var det ett spørsmål.

 

Olje har ikke jeg greie på. Men det kan jeg ikke tru heller..

Sett i div instruksjonsboker til VW at temp på olje bør være minimum 50grader før man "gir på".

 

Uansett er dette noe som gjelder alle motorer.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja det innlegget mitt var ikke beregnet til akkurat deg. Heller til alle på tråden:-)

Faktisk var det ett spørsmål.

 

Olje har ikke jeg greie på. Men det kan jeg ikke tru heller..

Sett i div instruksjonsboker til VW at temp på olje bør være minimum 50grader før man "gir på".

 

Uansett er dette noe som gjelder alle motorer.

 

Mhm :)

Men svar er det dårlig med ;P

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår