v240tic85 Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 får da håp d! hehe! bare vi får bynt når vi ska å itj bli hefta bort av pratsomme verksted eiera så! hehe Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Snakk om unikt motorvalg, altså. Første gangen jeg har sett noe sånt som det dér, også i en Toyota Carina! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 hehe! må prøve d meste vet du! hehe! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Alt skal prøves... Men er den motoren typ tung? Ser ut som en jevla bjesse av en motor.. Har du noen formening om hvor mye den veier i forhold til en 305 chevy? Jeg har hørt rykter om turbo jeg... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 motoren veier vell det samme som v8! men siden denne er av alu så er den kansje litt lettere! blir sansynelivis turbo også ja men det blir ikke helt enda! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Hvis den veier like mye som en v8 så kan det bli morsomt.. blir ganske framtung.hehe.. med v8 og nervøs automatkasse så var det håpløst å kjøre på regn/glatt føre.. Turbo nå!!! Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 er vell midt mellom en volvo motor og v8! vet at v8 240 er morsomt og kjøre! hehe! blir jo manuelkasse i denne etterhvært! er også blitt fårtalt at jaguarmotoren er akkurat likens som bmw m5 motor! men ikke fult så hissig! turbo blir ikke før etter jeg har fått godkjent motoren i bilen Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Hei, Liker prosjektet ditt :-) Om du vil ha dette godkjent, så må du ordne bremsepapirer på under 220hk (motor-hk). Du får det alltids til, om du kan trikse litt, feks. gjøre så den får dårlig tenning på en sylinder, kjøre med liten eksos+++.. Siden du må ned bare et par hk, skal det nok gå fint. b.t. er NØYE på 1hk. Er du 1hk over i bergen, får du ikke godkjent. Det hjelper lite om du har 355/30-19 dekk, porsche bremser, ++++, så lenge du ikke har spesialgodkjenning for ditt aktuelle kjøretøy, fra produsent eller fra et uavhengig laboratorium. Når jeg ikke fikk godkjent lesjöfors fjærer med gule koni i bergen, sier det sitt. Det er jo fjærer som er tüv.. Måtte bare kjøpe meg bilstein, pga. tidspress (eu godkjenning jeg måtte ha unna), men, men.. Anbefaler deg å søke.. Skriv gjerne i søknaden at motoren kommer innenfor gitte effekten som volvo godkjenner. En effektmåling på under 220hk bør gå bra, om du ligger et par hk over.. Har du planer om understell/drivlinje også? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Dette blir nok bra selv om det va veldig uvanlig! Stå på! Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Hei,Liker prosjektet ditt :-) Om du vil ha dette godkjent, så må du ordne bremsepapirer på under 220hk (motor-hk). Du får det alltids til, om du kan trikse litt, feks. gjøre så den får dårlig tenning på en sylinder, kjøre med liten eksos+++.. Siden du må ned bare et par hk, skal det nok gå fint. b.t. er NØYE på 1hk. Er du 1hk over i bergen, får du ikke godkjent. Det hjelper lite om du har 355/30-19 dekk, porsche bremser, ++++, så lenge du ikke har spesialgodkjenning for ditt aktuelle kjøretøy, fra produsent eller fra et uavhengig laboratorium. Når jeg ikke fikk godkjent lesjöfors fjærer med gule koni i bergen, sier det sitt. Det er jo fjærer som er tüv.. Måtte bare kjøpe meg bilstein, pga. tidspress (eu godkjenning jeg måtte ha unna), men, men.. Anbefaler deg å søke.. Skriv gjerne i søknaden at motoren kommer innenfor gitte effekten som volvo godkjenner. En effektmåling på under 220hk bør gå bra, om du ligger et par hk over.. Har du planer om understell/drivlinje også? ok! skal ha gule koni på bilen og senkefjærene er allerede godkjent i vognkort så det er ikke noe problem! skal vell også skifte stag og foringer! er vell helst nm som er det største problemet med denne motoren! men de fleste mener det skal gå bra i henhold til godkjenning! håper det går bra! hehe! setter uansett i motoren før jeg søker så jeg vet helt sikkert at dette funker fint! hehe! men motoren passer iallefall så ser ikke monteringa som noe problem! hjelper masse med bilder fra ommbygging og slikt også! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 se her ja GC :) blir dette med tia ;) skal du herje denne på lånke da? Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 bli lånke kjøring ja! hehe! bare æ får d ferdi Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 bli lånke kjøring ja! hehe! bare æ får d ferdi d bli bra ;) da skal du se du får drifta litt bedre enn med forrige 240'n du hadde, Håper jeg da:P da skal jeg sitte på en tur :) Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 hehe! syntes det funka bra me den gamle og jeg! heeh! men tror det blir bedre nå! har nå fått montert motoren i bilen i helga! og mangler bare og lage mellomaksling og montere radiator og bensin! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 du gjør da hvertfall noe ingen andre har gjort ser det ut som . men dete r jo tøft hehe Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg