_Knut_ Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hei, har ein Audi 100. Syns ventilene tikker litt voldsomt på den... Pappa seier den alltid har vært sånn. Hann har hatt den siden 1991. Det er den 5 sylindra utgaven... Andre som har opplevd dette? Takker for svar;) Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hei, har ein Audi 100. Syns ventilene tikker litt voldsomt på den... Pappa seier den alltid har vært sånn. Hann har hatt den siden 1991. Det er den 5 sylindra utgaven... Andre som har opplevd dette? Takker for svar;) Ja...er hydrauliske ventilløftere, min har gjort det de siste 300 tusen... Det er en 2.3 Har nå kjøpt nye løftere, http://www.kamaksel.no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 kan no hjelpe å skifte olje, vist det e urlenge sida sist Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Ja...er hydrauliske ventilløftere, min har gjort det de siste 300 tusen...Det er en 2.3 Har nå kjøpt nye løftere, http://www.kamaksel.no. Ok, får sjå ka eg finner på:P Er det skadeligt å kjøre med den sånn eller? Masse betalte du for nye løftere? kan no hjelpe å skifte olje, vist det e urlenge sida sist Den skal faktisk skiftes olje på akkurat i disse tider... Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Er kanskje den mekaniske innsprøytninga di som lager lyden. Den skal være slik.. K-Jet Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Ja det kan jo vere... Er det K-Jet system på min altså? Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hmm.. det tenkte jeg ikke på :P Kjenner ikke til 2.0 Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Er rimelig sikker på at det er mekanisk innsprøytning på den iallefall... Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikser Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hadde tikking i min jeg å bytta olje å filter på hvær 1000 km 3 ganger å da ble lyden mindre å mindre.. å har en del med olje typen å gjøre.. men ikke no farlig med den lyden.. Siter My cars..! Vw Vento-95 mod (brukes nå) BMW 525 E34-88 mod (solgt) Vw Caddy D-97 mod (solgt) Volvo 245-84 mod (vraka) russebil Audi 100-85 mod (vraka) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Ok, skal bytte filter på den og olje neste helg tenker eg... Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Ok, får sjå ka eg finner på:P Er det skadeligt å kjøre med den sånn eller? Masse betalte du for nye løftere? Den skal faktisk skiftes olje på akkurat i disse tider... Disse løfterne kosta 65,-pr stk. Til sammenligning koster de nesten 320,- stk hos vag. Vet ikke om kvaliteten er like bra...det vil vise seg. Farlig er det ikke, men høres ut som en skikkelig "gammelbil" med denne lyden. Du kan jo fosøke "innvendig motorrens" som omega o.l. og så skifte olje. Jeg kjører kun syntetisk og har alltid gjort det, men løfterne har tikket... Har forsøkt med mineralsk av og til, og det tikker det og, kanskje værre. Hjelper neppe mye å skifte olje, har nok prøvd alle "luretriks" i den sammenheng. Men olje må jo skiftes uansett da, min har gått 415000km nå...og tikket siden den passerte 100000. Ufarlig, men lite morsomt å høre på. 2.0 har en enkel variant av kjetronic uten lambda regner jeg med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hei, har ein Audi 100. Syns ventilene tikker litt voldsomt på den... Pappa seier den alltid har vært sånn. Hann har hatt den siden 1991. Det er den 5 sylindra utgaven... Andre som har opplevd dette? Takker for svar;) Har'n gått langt da ??? Oljeskift per 1000km blir faktisk dyrere enn å skifte løfterne. DA forutsetter jeg at man ikke kjøper oljen på felleskjøpet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Den har akkurat passert 212000 km;) Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Den har akkurat passert 212000 km;) Helt vanlig og velkjent VAG-problem, kan være en indikator på at det er litt lite olje på motoren, eller at olja er gammel som tidligere skrevet. Og bytte dem koster ikke all verden, men bytte gjerne ventiltetningene i samme slengen da disse også er et velkjent vag-problem. Dette er omtrent eneste svakheten på disse motorene, de ruller veldig langt om de får litt stell. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Når du bytter olja så erstatt 2-3 dl av olja med automat gearkasseolje. Problemet med slitte mekaniske ventilløftere er at olja ikke klarer å holde seg inni løfteren. Derfor bruk litt tykkere olje. Jeg hadde en 87mod 100 turbo med slitte ventilløftere og ble anbefalt av en mekaniker nede på Albjerk Auto om å helle på 2-3 dl gearkasseolje. Funka fett.. men begynte å tikke igjen etter ca 4000km. Da bytta jeg olje med gearkasseolje i, og det holdt nye 4000km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.