Gå til innhold

hvem er best, Henning eller Petter?

Ranger emnet


eirikand

hvem synes dere er best, Henning eller Petter?  

25 stemmer

  1. 1. hvem synes dere er best, Henning eller Petter?

    • Petter Solberg
      9
    • Henning Solberg
      17


Anbefalte innlegg

Synes egentlig de er ganske gjevngode til tider, men Petter er mer erfaren, men dog så sliter han med en dårlig bil også, mens Henning kjører noe dårligere, men har en bil som funker.

 

enig, enig...

tror de er ganske jevngode, men petter tar litt mer sjanser enn henning.

henning kjører litt mer stødig og kontrollert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig de er ganske gjevngode til tider, men Petter er mer erfaren, men dog så sliter han med en dårlig bil også, mens Henning kjører noe dårligere, men har en bil som funker.

 

enig, enig...

tror de er ganske jevngode, men petter tar litt mer sjanser enn henning.

henning kjører litt mer stødig og kontrollert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig forskjellige. Petter ma ha alt rundt 100%, både mentalt og teknisk. Men i en bil som er 100% slik han vil ha den, er det ikke mange her i verden som kjører fortere..

Henning kan kjøre fort med nær sagt hva som helst, det viser denne sesongen. Han har selv sagt at vanskeligere rallybil å kjøre enn "Hvalen" har han aldri kjørt. Og det tror jeg gjerne, når vi ser på hva Marcus Grønholm gjør i Forden kontra det han opnådde med Pugen

 

Så får vi se neste år da, når Subaru får rydda opp i hjulopphengvinklene og diffene, og Henning får en skikkelig bil. Neste år kjører jo også Henning full VM sesong

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli moro å se Petter i en skikkelig bil igjen, så vi får jo se når der skjer, men han kjører seriøst fort, og til tider så ser det ut som han har kontroll også :D

 

Samt at det skal bli moro å se Henning i full sesong neste år, ser vi 2xSolberg på pallen kanskje ;) kunne vært moro..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig forskjellige. Petter ma ha alt rundt 100%, både mentalt og teknisk. Men i en bil som er 100% slik han vil ha den, er det ikke mange her i verden som kjører fortere..

Henning kan kjøre fort med nær sagt hva som helst, det viser denne sesongen. Han har selv sagt at vanskeligere rallybil å kjøre enn "Hvalen" har han aldri kjørt. Og det tror jeg gjerne, når vi ser på hva Marcus Grønholm gjør i Forden kontra det han opnådde med Pugen

 

Så får vi se neste år da, når Subaru får rydda opp i hjulopphengvinklene og diffene, og Henning får en skikkelig bil. Neste år kjører jo også Henning full VM sesong

 

 

Sant som du sier. "Hvalen" er jo bygd på en cab og subaruen i år er det en mann fra F1 som har vært med å bygge opp så det som har skjedd med bilene er jo ikke helt bra. Har jo også med sikkerhet å gjøre. Se på den tragiske ulykken til Michael Park alias. "Beef" i 307`n når han satt på med Marko Märtin. Mye av grunnen tror jeg at bilen ikke har en B-stolpe.

 

img_der307wrc.jpg

 

165691.jpg

 

Prodrive's David Lapworth hadde noen intressante kommentarer innen dette:

 

Lapworth says major modifications to the car are the only answer.

 

But this would dilute the traditional link between production cars and their rally equivalents - a key tenet of the sport's popularity.

 

Speaking to BBC Sport, Lapworth said: "The biggest steps we could do might take time because they involve quite big changes to the technical regulations.

 

"The whole philosophy of rallying is that the cars should be as close as possible to production cars - it's part of the appeal for most people that the cars they see are similar to those you can buy and drive on the road.

 

If you travel at such high speeds there's a limit to what we can do

 

"To make huge steps forward we have to challenge that whole philosophy and say for safety reasons we are prepared to see the cars less close to the production cars on which they are based.

 

"Because the safety structures need to be built into the doors and the actual structure of the car, we need to create more space for the occupants.

 

"Maybe the driver and co-driver should be staggered rather than alongside each other. There are lots of things that could be done but that would need a wholesale review."

 

Lapworth also believes changes must be made to the courses.

 

"If you hit a tree at 160kph it is very difficult, if not impossible, to design a car which can protect you properly," he said.

 

"We have to look at the environment and the nature of rallies."

 

"The survivability of big accidents can only be improved by a small percentage by technical solutions. We have to look at how we can change the stages.

 

"With less severe accidents, the more common accidents at lower speeds, then there are things we can do technically.

 

"We can improve the protection for side impact crashes. That's where people get hurt because there's so little distance between the occupants and the scenery.

 

"We can improve the seats, maybe move them nearer to the centre of the car, we can put more strength into the roll cages."

Mvh

 

CalibR

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns henning begynner å komme seg ganske bra. Var tøfft å se på når han kjørte uten frontrute:) Da kjørte han fatisk veldig bra. Men var sikkert for å show`e litt for de hjemme i spydberg åsså:)

 

Vil ikke si at det er bra å kjøre uten frontrute i 25 blå i rally sverige uten frontrute etter en utforkjøring er noe bra med masse snø som fyker inn.

 

Kan bli forskjøla av sånt ;)

 

Mvh

 

CalibR

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at det er bra å kjøre uten frontrute i 25 blå i rally sverige uten frontrute etter en utforkjøring er noe bra med masse snø som fyker inn.

 

Kan bli forskjøla av sånt ;)

 

Mvh

 

CalibR

Nei, tenkte ikke på den. Var når de kjørte i utlandet et sted, for litt siden. Da var det sol å ikke noe snø da men. Husker ikke navnet.

Men trur neppe det er deilig å kjøre i 25 blå, da svir det godt i ansiktet når du kjører 120-150km/t! :D

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte synes jeg det er litt vrient å sammenligne Petter og Henning

slik det er nå. Petter ER jo 110% inne i WRC sirkuset, mens Henning ligger

litt etter der.

 

Men hadde man satt deres oppførsel opp mot hverandre, og tatt en

forutsetning for at de hadde akkurat like premisser hva gjelder erfaring

og utstyr ville jeg kanskje holdt en knapp på Henning.

 

Uansett er det moro at vi har noen med i WRC, da jeg tror det kan åpne

øynene til endel for motorsport. Personlig er jeg så DRITT LEI at vi skal ha

13.7 måneder med fotball i året, og så viser de norske kanalene rallyklipp

som er fortere ferdig en nyhetsankeren rekker å fise.

 

Men det skal sies, jeg er aller mest spent på å se hvordan Henning gjør det

i neste sesong med litt andre forhold enn han har hatt i år! Uansett ønsker

jeg begge to lykke til! :)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

henning er en ringrev;) setter en knapp på han! mere stabil og kjører fort når han har ting på sin side...petter kjører mer ut,men fort hvis han kommer i mål med full satsing. Satser han ikke,så kommer han ett stykker bakover i leksa. Begge trenger forresten bedre biler!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår