Gå til innhold

Ny motor i hus...:)

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

ja men som jeg nevnte i stad, han har bytta til et 3.0L innsug, det er det som er tingen, hva har det og si ?

 

Har ikke peiling for å være ærlig, kan egentlig ikke tenke meg det er noe spesiellt forskjell på dem. Men som sagt vet jeg ikke heller,men har aldri sett noen gjøre det på disse motorene før...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men så er det store spørsmålet da, vist styringsenheten er 745 som han sier, da burde det jo bare gå og montere orginal dyser så burde den gå fint? i værste fall da vist den har 530 styringsenhet, holder det da og brenne ny chip, bensinregulator og ny bensinpumpe? vist du brenner ny chip overstyrer den vell?

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det store spørsmålet da, vist styringsenheten er 745 som han sier, da burde det jo bare gå og montere orginal dyser så burde den gå fint? i værste fall da vist den har 530 styringsenhet, holder det da og brenne ny chip, bensinregulator og ny bensinpumpe? vist du brenner ny chip overstyrer den vell?

 

Har egentlig falt litt ut nå jeg, du spør jo om å montere orginal dysene men i tidligere innlegg virker det som om det sitter orginal dyser der...

 

Den har iallefall ikke 530 styreenhet på 745 motoren, det skal litt til å fungere, og utrolig tungvint. Han har sikkert i 745 motoren m102/m106 og ikke gjort noe annet enn å fått skrudd trykket opp litt, der er begrensa hvor mye man får bare skrudd opp trykket på disse uten å chippe hjernen.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Okay leste ikke helt der hehe, bensinregulator er det dyrt eller?

 

Alt ifra tja, 1000-2500 kr. Spørs på merke og hvor man handler ifra og slik.

 

 

at den får nok luft er nok et problem som kommer før bensin problem (dysene i dette tilfellet)å hvorfor i all verden er det 3l insug på den? sjekk luft tilførsel å bensin trykk først du :)

 

Tror vel egentlig luft ikke blir noe problem, veldig rart at det var 3 liter innsug på den, men nå vet ikke jeg helt åssen m102 motoren ser ut på utsiden, men ver litt ulikt m106 motoren iallefall. Hvorfor tror du at det vil bli problem med lufta egentlig ? Lufta blir jo presset ganske hardt in i innsuget der, og innsuget ser ut til å ha passlig med volum.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår