poitdexter Skrevet September 1, 2003 Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Er det noen som har noe erfaring med hva slags motorer som er best å bruke til turbokonvertering av mk1. Har skjønt at g60 er fin å bruke, men går det å få den registrert med g60 og turbo??? Og holder 1,6 gti motoren til opp mot 300hk? evt. hva svikter(råder, veiv)? Kom gjerne med råd og vink, har lite erfaring med vw(desverre) :rolleyes: :rolleyes: På forhånd takk! Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 G60 motoren er fin å bruke til turbo konventering i Mk1 siden den allerede er lav komp. 2.0 16v motoren har nok et enda større potensiale. Men å få noen av disse variantene godkjent i en Mk1 er noe vi i dette landet bare kan glemme. Desverre.:( :( :( Med mindre du vil ta veien om TUV i tyskland osv...... Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet September 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 hehe! gode gamle Norge...:mad: Vi får vel overtale noen av de høyere hoder til å bli bil interessert så vi kan få litt orden på dette:D :D :D Takker for svar! Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Hva er greit å putte i en mk1 som ikke koster sykelig mye men som flytter bilen ganske bra da? Som man får godkjent selvsagt... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Er ikke godt å si lengre..... tror man sliter med godkjenning av 16v og nå om dagen.... ihvertfall her i Bergen. Her er jo Biltilsynet helt idiot. Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Herregud... snart er det vel strikkmotor som gjelder for man får ikke godkjent noe annet! :mad: :mad: :mad: Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 1,6 16v går greit så lenge bilen ser bra ut :D Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Mente sef 1,8 =o))) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Du sliter nok med å få godkjent 1.8 16 v jo. Tror nok du rett og slett kan glemme det. Det gikk for noen år siden, men ikke nå lengre. Ikke i Bergen ihvertfall, med de idiotene som bestemmer her:) Og klarer du det, gi en lyd for de papirene vil jeg gjerne har kopi av:) Ikke det at jeg trenger de til mitt nåværende prosjekt, men kommer nok til å handle fler MK1...... Grombiler får en aldri nok av:) Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Du må huske søke først, er regel nr 1. en kort beskrivelse om hvor liten motoren er å hvor store de oppgraderte bremsene er, f.eks. skiver bak på golf1 :D luftekanaler, instrumenter, og det som måtte stå i papirene. legger ved papirer på ombygging 8v til 16v. gjerne snakke med biltilsynet under ombygging og spør etter råd! Jeg hadde ikke problemer mend min 83 gti, å ble nettopp godkjent en volvo duett som pickup 3 seter vist ville =o) så ingen ting er umulig, bare være seriøs. :D Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Har jo planer om å oppgradere bremser osv. Så hva er egentlig problemet med å få den godkjent? At de kun er tilbakestående tullinger?? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 Originally posted by EspenB Du sliter nok med å få godkjent 1.8 16 v jo. Tror nok du rett og slett kan glemme det. Det gikk for noen år siden, men ikke nå lengre. Ikke i Bergen ihvertfall, med de idiotene som bestemmer her:) Og klarer du det, gi en lyd for de papirene vil jeg gjerne har kopi av:) Ikke det at jeg trenger de til mitt nåværende prosjekt, men kommer nok til å handle fler MK1...... Grombiler får en aldri nok av:) Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 8, 2003 Rapporter Share Skrevet September 8, 2003 Ser man det ja...... dette kan nok hjelpe på, men det er jo ikke dermed sikkert biltisynet synes det er nok da...... Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet September 8, 2003 Rapporter Share Skrevet September 8, 2003 hvis ikke biltilsynet syns det holder så må du gå til høgere hold! snakk med en advokat eller anmeld dem.. eventuelt gå til avisa!! ring statens vegvesen for fylket eller landet! dette gjør vel bare de som er seriøs nok ang. ombygging da Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.