esbandos Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Hei. Har en webergasser liggende.. Er en 32/36. Det jeg lurte på er fra hvilken bil den kommer fra..? Legger ved noen bilder: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 mest sannsynlig en taunus eller granada med 2.3l. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Weber 32/36'en fra taunus/granada har ikke den typen :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 er en 32/36 dgv......... ikke utskiftbare halsringer ; det finnes en 32/38dgv 3d1åsså...... se etter på FOTEN av forgassern.... klassisk ford v6 forgasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Weber 32/36'en fra taunus/granada har ikke den typen :) neivel.. åssen bil tror du den kommer fra da??? Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Har bare en som er fra granada og den ligner jo ikke :wonder: Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 finnes solex til granada da. å den ligner ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggaren Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Sierra kanskje? Siter -1994 Opel Corsa 1.4 Swing -2000 Yamaha TDR 125 x1987 Volvo 240 GL x1985 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Er det den du tredde på Taunus'en..? Edit:Nei,det var det ikke. Den der er en til tidlig Taunus/Granada...siden den ikke har bensinretur på gasseren. Og,den mangler chokespjell... ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Er det den du tredde på Taunus'en..? Edit:Nei,det var det ikke. Den der er en til tidlig Taunus/Granada...siden den ikke har bensinretur på gasseren. Og,den mangler chokespjell... ;) Er ikke den jeg satte på taunusen nei. Denne gasseren har stått på det innsuget jeg har på taunusen nå. Tidligere bilcross den også. Er automatchoke på denne gasseren. De 2 vanntilkoblingene der er til choken. Hva ligger slike gassere på i pris sånn ca? Brukte..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Er automatchoke på denne gasseren. De 2 vanntilkoblingene der er til choken. Jeg vet,hadde i en periode 12 sånne på hylla her...men du har fremdeles ikke spjellet der sånn at choken virker... ;) Litt kverulant i dag jeg gitt... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Hmm.. Hvor mener du det spjeldet skal stå hen a? :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Den armen som kommer opp rett ved siden av det sotete innsuget er armen som aktiverer choken... de 3 hullene som sitter henholdsvis i veggen rett ved siden av armen,i senterveggen mellom innsugene og i motsatt vegg er der hvor spjellakslingen er montert normalt... På bilcross så blir det ofte fjernet. Hvorfor aner jeg ikke,det hjelper ikke en dritt på flødet... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Hmm.. Er dette noe som TRENGS for at gasseren skal fungere..? Hørtes ganske viktig ut ihvertfall.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Uten spjell,så kan du like gjerne fjerne hele chokemekanikken...da er den bare dødvekt. Det er spjellene som får gasseren til å strupe lufta som går igjennom,sånn at suget fra motoren drar med seg ekstra bensin som trengs for en kaldstart... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.