Gå til innhold

Subben durer etter motoren?

Ranger emnet


Boosti

Anbefalte innlegg

Subben durer etter motoren, hvor kan kilden til forstyrelsen ligge. Signal og strømkabler ligger på vær sin side av bilen. Alt funa helt bra til jeg hadde ut kassa for ei uke sida, etter det kom duringa.

 

Jeg har også en lcd skjerm hvor bilde er veldig urolig. Den funker helt fint når motoren er av, men når jeg starter bilen begynner går det striper over skjermen. Denne er kobbla opp i sammen med lyset inni bilen.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du gidder å feilsøke hele jævla bilen så ta og kjøp deg en jordsløyfe-dings som du smeller på signalkablene mellom spiller og forsterker.

 

Det funket for meg.

 

Les mot slutten av prosjekttråden min, har ett bilde også.

 

Lykke til

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har hatt samme problemet i min bil i det siste(brumming i sub, "knatring"/"uling"

i mellomtone og diskant(dynamostøy). Støyen var liten når jeg spilte lavt, men ble kraftig forverret når jeg spilte høyt en viss tid. Til meg var cd-spilleren jordet

til torpedoveggen i min MB, forsterkerene til chassi i bagasjerom. Resultat, en skikkelig jordingssløyfe. Til meg løste problemet seg ved å flytte jordingen for cd-

spilleren fra torpedoveggen, til batteriet i motorrommet. Sier ikke at problemet løser seg for deg, men det er da forsøket verdt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har hatt samme problemet i min bil i det siste(brumming i sub, "knatring"/"uling"

i mellomtone og diskant(dynamostøy). Støyen var liten når jeg spilte lavt, men ble kraftig forverret når jeg spilte høyt en viss tid. Til meg var cd-spilleren jordet

til torpedoveggen i min MB, forsterkerene til chassi i bagasjerom. Resultat, en skikkelig jordingssløyfe. Til meg løste problemet seg ved å flytte jordingen for cd-

spilleren fra torpedoveggen, til batteriet i motorrommet. Sier ikke at problemet løser seg for deg, men det er da forsøket verdt...:)

 

Så på din head unit bruker du - på batteriet?

Aprilia / Carina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår