Gå til innhold

Hjelp:Vannlekasje på pass.siden, Omega B

Ranger emnet


Falkers

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som har hatt samme problem og veit hvor lekasjen kommer fra?

 

Problem:

 

Ser ut til at det kommer Vann inn framme på siden cirka midt på døren på passasjersiden, dette vannet renner fra framme og langs siden for så og samle seg bak på gulvet på passasjersiden.

 

Litt usikker på hvor vannet egentlig kommer fra men det kan se ut til at det kommer en eller annen plass framme på passasjersiden for så og renne langs siden og samle seg bak i bilen.

 

Bilen er en 96 Omega MV6 og desverre har eg ikke garasje så i løp av en god reinværs dag har det samlet seg en del vann.

 

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke denne dreneringskanalen framme på passasjersiden, eg sjekket det her for noen dager siden, når eg tok av dekket framme på pass.siden var det litt vann når eg glemte på uttaket av denne gummi slangen men ellers ser det bra ut,..det samler seg ikke vann her, eg testet også ved å helle masse vann ned ruten hvor alt rant ut slik det skulle.

Tok også av denne grinden men det var ikke noe vann her, alt vann eg helte ned over ruten gikk fint ned i "brønnen" og ut slangen ved forhjulet.

 

Tørket opp alt vann i går kveld for så og legge ut masse papir, og når eg sjekket bilen i dag etter en natt med regn var det kliss bløtt bak på pass.siden, men vannet ser ut til å starte framme helt inn til siden hvor passasjer setet framme starter for så og renne bak under setet framme for så og samle seg på benplassen bak.

 

Men eg kan ikke se noen bevis på at vannet kommer via døren framme eller bak pga pakninger, så nå er eg bare et stort spørsmål tegn ????.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har det gått litt tid uten at eg har funnet årsaken til lekasjen :(

 

Har sjekket dørene, her kommer det ikke noe vatn inn, dei var tørre og fine og ingen teikn til at det kommer noe vatn her i fra eller rundt foringene.

Eg har ikke noe adgang til verksted eller annet så min mulighet til å gjøre så mye meir er dårlig siden eg ikke er noe flink til å "mekke" på biler.

Så bilen var på verkstedet i dag der dei demonterte baksetet for å se om det kom noe via kanaler der, dei fant ingenting, nå har verkstedet dårlig tid for tiden så eg får ikke bilen inn igjen før over nyttår hvor dei da sier at neste steg blir muligens å demontere setet framme på passasjer siden for så og få opp teppet for å lettere lokalisere hvor vatnet kommer fra.

Dette blir sikkert dyrt for meg med tanke på arbeidet.

 

Om det er noen her som har tips til hvor dette vatnet kommer fra og hvordan eg kan fikse dette uten å gå til verkstedet igjen blir eg meget glad!

 

Problemet er fortsatt at vatnet sammler seg på gulvet bak i bilen på passasjersiden, det er så langt et stort mysterium hvor dette kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare følge fukta ?må jo være vått i teppet hvor det kommer fra??

Vel det er litt fukt akkurat i starten av festet på passasjer setet framme på siden mot døra, også er det en anelse fukt bak setet, midt på gulvet bak setet hvor man har beina om man sitter bak i bilen er hvor alt vannet samler seg og det er masse av det.

Man skulle tro det kommer via døren framme men det kommer ikke via døra framme,ei heller fra bagasjerommet bak da dette er sjekket ved at baksetet er delvis blitt fjernet.bakdøren er også sjekket,og det viste seg at det ikke var noe tegn til fukt noen av de plassene.fyren på verkstedet hadde såtte en rennende slange mot sida på bilen og gått til lunsj,da han kom tilbake hadde det samla seg en kjempemengde med vatn.

Den dreneringskanalen som er framme under vindusviskeren på passasjersiden fungerer som den skal og er ikke tett, her renner det ut som det skal.

 

Er helt lost, skjønner ikke hvor vannet kommer fra, det blir nok en tur til verksteden igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår