AC^ Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hehe, på den måten har du jo delvis rett. Jeg var litt for opphengt i 4-link... Det er alikevel bevegelse der. "Tenker på å bruke uniballs ja... Sværiske lager er vel ikke nødvendig da det ikke er snakk om rotasjon..." Uniballs ER sfæriske lagre... Flg. ISO har jeg alldri hørt at uniballs er betegna som sfæriske lagre! Sværiske lager er i hovedsak beregna på radial, ROTERENDE belastning og tildels (moderat) aksial belastning.. Når folk på jobb osv snakker om sfæriske lagre har jeg ikke vært borti at det har vært no anna enn detta: http://www.industrinett.no/side.asp?side=3991&kategori=80&kategoriNavn=Lager,+kule-+og+rulle&sideNavn=RULLELAGER,+SFÆRISKE&produsent=1&produsentNavn=TESS Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 såg der ligger nylon foring på e-bay oxo Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Flg. ISO har jeg alldri hørt at uniballs er betegna som sfæriske lagre! Sværiske lager er i hovedsak beregna på radial, ROTERENDE belastning og tildels (moderat) aksial belastning.. Når folk på jobb osv snakker om sfæriske lagre har jeg ikke vært borti at det har vært no anna enn detta: http://www.industrinett.no/side.asp?side=3991&kategori=80&kategoriNavn=Lager,+kule-+og+rulle&sideNavn=RULLELAGER,+SFÆRISKE&produsent=1&produsentNavn=TESS Uniballs=Presisjonsleddlager eller sfæriske glidelager med stamme. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Det er snakk om momentstaga fra subframen bak og til akslinga... Ikke selve bærearmene... momentstaga vrir seg vel minimalt de får bare aksial krefter skulle en tru, spørs litt på høyda på bilen å det da men... Nå vil vel momentstaga bevege seg ganske identisk med bærearmene på en stiv aksling da! Men det er nå så! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Ja Uniballs er som nevnt her sfæriske GLIDElager, ikke rullelager. Å stiv aksel har vridninger uansett hvilke foringer du snakker om. Uansett om den IKKE hadde det, funker ikke alu som glidelager. Men jeg gir opp her, gjør som du vil. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Ja Uniballs er som nevnt her sfæriske GLIDElager, ikke rullelager. Å stiv aksel har vridninger uansett hvilke foringer du snakker om. Uansett om den IKKE hadde det, funker ikke alu som glidelager. Men jeg gir opp her, gjør som du vil. Er ofte slik her inne! Man spørr om mangt! Men er ikke altid man liker svare man får! Så da velger man å ikke høre på! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Er ofte slik her inne! Man spørr om mangt! Men er ikke altid man liker svare man får! Så da velger man å ikke høre på! :) hehe, ikke sant. Håper bare trådstarter fikk svar på det han lurte på.:) Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.