slire_sladd Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Trenger sårt hjelp!!! får faen meg ikke den helvetes narkoleptiske 230F til å gå rent!! ingen som har en ide? på ledningsnettet har jeg en kabelsko, en hvit, en blå og 3 svarte kontakter. svart m/3 ledere og tynn ledning skal til svinghjulsensor svart m/3 ledere og litt tykkere ledning skal til tp sensoren svart m/2 skal til bankesensor hvit m/2 ledere skal til temp(hjerne) blå m/2 ledere skal til kaldstartdyse som jeg ikke har kabelsko skal til temp(måler) stemmer dette? den gjør det samme hver gang den startes når den er kald. bruker 5min hver gang. slår en 3 - 4 ganger, så starter den og går i 2 sek og stopper. så slår den 4 - 5 ganger, så starter den i 4 sek og stopper. så slår den et par ganger til og så starter den og går, men den kvæler seg så fort jeg gir mye gass når den er kald. den går også veldig høyt på tomgang. hva kan være galt?! kan det være falsk luft? ødlagt svinghjulsensor? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 *KREMT* Haynes manualen....koblings-skjema til LH2.4 (regner med det er det du har), så ser du om fargene og pluggene stemmer. Det er JÆVLA lett å ta feil her, mange plugger som går om hverandre rent fysisk, men er til villt forskjellige ting. Men har ikke noe konkret svar, bortsett fra at jeg trur svinghjuls-sensoren din fucker. Uten den gnistrer det nemlig ikke... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 det er gnist nå, for den går jo. det står det farger på det koblingsskjema? fett, visste ikke det, thanks! trodde det bare sto farger på ledningene... flere forslag? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 det er gnist nå, for den går jo. det står det farger på det koblingsskjema? fett, visste ikke det, thanks! trodde det bare sto farger på ledningene... flere forslag? Altså, alle ledningene har jo en farge, men selve strømpa rundt er jo ganske svart. Men, ja, det står farger på ledningene på koblings-skjema... redda meg en million ganger ass, dersom du "kan" spore på skjemaer da. Mange som sliter med dette...ioner i kobber er skummelt vett;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 ingen andre som har noen forslag?! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 anyone?!?! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 hva var det du fikk på diagnosen sa du? har du msn eller?? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 B230F skal jo i utgangspunktet ha kaldstartdyse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Trenger sårt hjelp!!! får faen meg ikke den helvetes narkoleptiske 230F til å gå rent!! ingen som har en ide? på ledningsnettet har jeg en kabelsko, en hvit, en blå og 3 svarte kontakter. svart m/3 ledere og tynn ledning skal til svinghjulsensor svart m/3 ledere og litt tykkere ledning skal til tp sensoren stemmer dette? Normalt sett er det omvendt, Den med en litt tykkere ledning skal være til svinghjulsensoren. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 ligner litt på et problem jeg har med 745'en. den stopper rett etter start ved varm motor. på kald motor er den strøkent fin i gangen... har enda ikke funnet det ut... kanskje vakuumfeil?? (litt hi-jacking av tråden, sorry...) Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 prøv å bytt litt deler, luftmassemåler, innsprut temp.føleren og lambda sensoren. Sjekk at den får bensin oxo, kanskje tett bensinfilter. Ligger et bilde i omm.bygg guiden om hvor pluggene skal Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Normalt sett er det omvendt, Den med en litt tykkere ledning skal være til svinghjulsensoren. Erik da hadde den vel ikke gått i heletatt? uten riktig signal fra svinghj sensoren mener jeg? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 da hadde den vel ikke gått i heletatt? uten riktig signal fra svinghj sensoren mener jeg? joda, mye mulig den går i "nödläge" eller noe, sånn at du kommer deg til verkstedet. Men, er joggu ikke sikker.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 da skal jeg jaggu prøve å bytte. hvis det plutselig blir veldig tyst i denne posten, så vet dere hvorfor... flau... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 var ikke det gitt. svinghjulsensor er 3pola kontakt, samme som tpsensor, mens temp er 2. meen!!! det er forskjellig tempgiver på lh2.2 og 2.4 fant jeg plutselig ut... tok giver fra fk'en og nå funker det som bare det. men har fortsatt veldig høy tomgang... det er ikke falsk luft. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.