Gå til innhold

VG: Dømt etter selvmordspakt!

Ranger emnet


AXi0N

Anbefalte innlegg

ble så forbanna når jeg leste det der ! helt seriøst jeg driter en lang en i de folk som prøvde og ta livet sitt ! noe så JÆVLIG egoistisk skal du lete lenge etter.. hvem faen er det som gjør noe sånt og ødelegger andres liv på den måten der!! hvis de skal ta livet sitt kan de finne en bedre måte og gjøre det på, er så stakkarslig at jeg blir helt kvalm!! kjenner det koker inni meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er sånt som skjer, siden det ikke er lov med aktiv dødshjelp. Den utrolige naive holdningen at ingen burde få ta sitt eget liv er latterlig. Hvis noen virkelig ikke vil leve, ville vi alle vært tjent med at det var ett lovelig alternativ for disse personene.

 

Mye lure ting å lese som "dynamitt i kjeften" og "skyte seg sjøl" her. Men rimelig få personer har tilgang til dynamitt, og enda færre har kunnskapen til å bruke det. Skyte seg selv er ett dårlig valg, så sant du ikke har noe kraftig kaliber - eller viten om akkurat HVOR du skal skyte. Det er ikke bare å ta en hvilken som helst pistol og trekke av faktisk. Piller er en annen dårlig måte, da kroppen reagerer på overdose. De som hiver i seg en haug kan våkne opp igjen til at kroppen har reagert med å kaste opp, og det eneste du har fått ut av det er en fin hjerneskade. Så var du deprimert før, så er du ikke noe mer lykkelig som grønnsak etterpå..

 

Ta livet av seg er ikke en så lett sak som alle skal ha det til. Og de som vil gjøre det, vil gjerne være sikre på at de ikke overlever forsøket. Da virker "fool proof" metoder som hopp fra høye bygg og front-til-front mot lastebil som "gode" løsninger.

 

Syt gjerne om hvor dumt det er å gjøre det - men tenk like mye over grunnen til at det blir gjort i samme slengen.

 

 

enig med deg. folk som virkelig vil avslutte livet, og som går og tenker på det hele tiden blir så oppslukt av det til slutt at det er mer en sykdom enn en impulsiv "vi er fulle, livet suger.. la oss fronte med en trailer" handling.

selv har jeg en i familien som for to uker siden bestemte seg for at han hadde fått nok av livet, og stelte seg foran forretningsenden på en hilti boltepistol.

han overlevde, men ligger på sykehuset i koma med massive hjerneskader.

jeg kan med førstehånds erfaring si at det er ikke en situasjon som noen kan ønske seg å være i.

men når jeg leste det innlegget, så ble jeg ufattelig irritert. fikk det inntrykket av at det var en impulsiv handling som var omtrent like gjennomtenkt som falklandskrigen

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sjokkert*

 

Dette er noe av det mest horrible jeg har lest om på norske veier! Tatt i betraktning hvilken forklaring de gutta kom med. Føler at jeg blir nesten uvel av å tenke på det. Slike mennensker fortjener å dø, folk som har tatt en avgjørelse om å avslutte livet på denne måten, de er ikke tjent med noe annet enn å DØ! At de risikrerer å ta med seg andre i forsøket er det mest egoistiske som finnes. Slik type folk burde man hatt en egen dødsdom for, uansett. Jeg har mistet mange kompiser og bekjente de siste 7-8 årene, samt et par foreldre til bekjente har gjort kål på seg.Kan ikke forklare med det norske alfabetet hvor sint jeg blir når jeg leser om slike ting!!!

 

Og skulle jeg noensinne overleve et slikt "selvmordsforsøk" med f.eks bil imot så skal jeg ta straffen på 4-5 år som en mann etter å ha riv vedkommedes nakke i 2 biter.

 

Å ta med seg andre i et selvmord er det mest smålige i hele verden. Absolutt lavmål de luxe, og fortjener ikke en microprosent tilgivelse.

 

/Sterke meninger

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rettsvesenet i Norge på sitt beste.

 

Froland en gang for noen år siden, en fyr reiser til en gård, stjeler en bil, og prøver å stikke derfra, sønnen til eieren har rifla med seg ut, sikter og skyter 3 ganger, biltyven stryker med.

han som skjøt hevdet at han skjøt i selvforsvar da bilen var på vei til å kjøre over faren.. Hva som er riktig eller ikke er så sin sak, men han fikk over ett år i fengsel.

 

Så har vi en kødd som kastet kake på en politiker, dette hadde altså en strafferamme på 15 år, hehe.. Men han fikk 40 dager eller noe sånnt.

 

Så har vi da disse to rasshølene, som bestemmer seg for å ta sitt eget liv i møte med en trailer, men etter litt kjøring så kom det aldri noen trailer så de valgte en personbil istedet. Kun rask reaksjon fra bilen som kom i mot sørget for at dette ikke endte dødelig.

Disse to får da altså ca 20-30 dager, hva faen er det??

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sånt som skjer, siden det ikke er lov med aktiv dødshjelp. Den utrolige naive holdningen at ingen burde få ta sitt eget liv er latterlig. Hvis noen virkelig ikke vil leve, ville vi alle vært tjent med at det var ett lovelig alternativ for disse personene.

 

Mye lure ting å lese som "dynamitt i kjeften" og "skyte seg sjøl" her. Men rimelig få personer har tilgang til dynamitt, og enda færre har kunnskapen til å bruke det. Skyte seg selv er ett dårlig valg, så sant du ikke har noe kraftig kaliber - eller viten om akkurat HVOR du skal skyte. Det er ikke bare å ta en hvilken som helst pistol og trekke av faktisk. Piller er en annen dårlig måte, da kroppen reagerer på overdose. De som hiver i seg en haug kan våkne opp igjen til at kroppen har reagert med å kaste opp, og det eneste du har fått ut av det er en fin hjerneskade. Så var du deprimert før, så er du ikke noe mer lykkelig som grønnsak etterpå..

 

Ta livet av seg er ikke en så lett sak som alle skal ha det til. Og de som vil gjøre det, vil gjerne være sikre på at de ikke overlever forsøket. Da virker "fool proof" metoder som hopp fra høye bygg og front-til-front mot lastebil som "gode" løsninger.

 

Syt gjerne om hvor dumt det er å gjøre det - men tenk like mye over grunnen til at det blir gjort i samme slengen.

 

Enig i det du sier..

Men hvis man går inn for å drepe seg selv er det ikke vanskelig,, holder hvis man tar et glass(hel eske) med tabletter (skal ikke nevne hvilken, ofte reseptbelagt)..

Evnt går det vell ann å co2 forgifte seg med eksos?

Og hvis man skyter seg i hodet så har man ikke så stor sjanse for å overleve selv om det er mulig smertefull død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usannsynlig lav straff for mordforsøk!! Får håpe noen tar til vett og slenger inn et godt tau og en ustabil krakk i sella til disse egoistiske svina! Eller låner dem et sikkelig haglegevær når de slipper ut!!

 

Skal ikke forsvare dem her men, dem trudde sannsynligvis at det var trailer dem møtte og er dem i den tilstanden dem var i tenkte dem ikke på konsekvensene til den møtende kjøretøyet..

Så dem prøvde forsåvit ikke å drepe noen så å kalle dett mordforsøk er å gå helt av skaftet blir helt feil..

 

Det å prøve å drepe noen er noe helt annet sammt knivstikking på byen er mye værre i mine øyne.

 

Isteden for la dem henge seg i selle er det heller bedre å syntes syndt på disse to.. For å si det slik dem fikk sikkert enda et problem med denne kjøreturen bortsett ifra det de allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke forsvare dem her men, dem trudde sannsynligvis at det var trailer dem møtte og er dem i den tilstanden dem var i tenkte dem ikke på konsekvensene til den møtende kjøretøyet..

Så dem prøvde forsåvit ikke å drepe noen så å kalle dett mordforsøk er å gå helt av skaftet blir helt feil..

 

Det å prøve å drepe noen er noe helt annet sammt knivstikking på byen er mye værre i mine øyne.

 

Isteden for la dem henge seg i selle er det heller bedre å syntes syndt på disse to.. For å si det slik dem fikk sikkert enda et problem med denne kjøreturen bortsett ifra det de allerede har.

 

Det er da ikke teknisk mulig å mistenke en BMW E36 stasjonsvogn for å være en trailer...En bil er da et langt større drapsvåpen en en liten smørkniv.

Synes denne saken er grovere enn et tilfeldig knivstikk på byen. Dette må jo har vært et planlagt selvmord. Som fort kunne blitt til overlagt drap.

Om så disse lavpannde fjompenissene har fått enda flere problemer så er det deres egen skyld å det må de selv ta konsekvensene av. Synes ikke synd på de i det hele tatt! Synes mer synd på den stakkarn som møtte på dem! Eller den neste de eventuellt kommer til å møte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår