cossie power Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 er vanlig glass ja.....husker ikke akkurat hva det kostet,men det i bunnen kostet vel en 100lapp,og det i basskassa 3-400kr ca..... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 ok da er det 100% sikkert skal ha glass i anlegget bak! :D Skal satse på mye tykkere i bunn, siden jeg skal bruke bagasjen og så skal jeg sjekke om hvor mye det koster å få det behandle glasset slik at det er blir ripe fritt. :) Takk for svara folkens. ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Legger ut gulvet med 6-8mm glass........... Må si meg enig att glasset tåler mer enn man tror...... Per.... Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hva med å rulle ut et stykke filt med borrelås rundt kantene over glasset når du skal ha noe bak... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Som jeg sa i en tidligere tråd : Bruk laminert glass :) Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Som jeg sa i en tidligere tråd : Bruk laminert glass :) nå skal det sies at lamineringen ikke hjelper veldig mye på styrken i glasset, den er hovedsaklig der for at ikke glasset skal spre seg hvis det knuser. Heller tykkere glass enn laminert er min mening Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 3mm glass tåler MYE!! såfremt det ligger helt plant i rammen så det ikke "bender"..... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 det med filten var ikke helt dumt nei... Tror jeg kommer til å bruke filten for å beskytte glasset elelr finne en glassekspert som har et genialt billig glass som er 100% ripefritt. :P tror jeg kommer til å bruke 8-10mm glass eller noe, vil være på den sikre siden. Kan evnetuelt sjekke med glassmesteren hvor mye glass virkelig råler han kan sikkert komme med maks vekt i kg. ;) Et spm gjenstår: Hvor mye vil det koste å få det laget en slik bagasje som cossie power har hos bassbrothers eller et lignende firma? (btw. skal ikke lage likt, men likte utgangspunktet. ;) ) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Kan du ikke bare bruke glass med sånn slags plastikk inni? Sånn glass de bruker i bilglass og sånt. Bare ikke så tykt som det frontruta er da. Når vi drev med glasskjæring på skolen, så testa vi ut et sånt glass. Vi sto og banka alt vi klarte med hammer på det, og det gikk ikke sund. Ble bare mange sprekker i det. Akkurat som bilfrontrute. Det går ikke i tusen knas uansett. Er vel forskjellige tykkelser på de glassene også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 det med filten var ikke helt dumt nei... Tror jeg kommer til å bruke filten for å beskytte glasset elelr finne en glassekspert som har et genialt billig glass som er 100% ripefritt. :P tror jeg kommer til å bruke 8-10mm glass eller noe, vil være på den sikre siden. Kan evnetuelt sjekke med glassmesteren hvor mye glass virkelig råler han kan sikkert komme med maks vekt i kg. ;) Et spm gjenstår: Hvor mye vil det koste å få det laget en slik bagasje som cossie power har hos bassbrothers eller et lignende firma? (btw. skal ikke lage likt, men likte utgangspunktet. ;) ) hva det koster for ett sån bygge i kroner å øre vet jeg faktisk ikke,det er MYE jobb med det du ikke ser i det bagasje rommet...alt sitter skrudd fast i en sveiset jernramme,forsterkerne ligger i en alu kasse som er skrudd i den rammen igjen,alt er gjenget og skrudd sammen med en go passform,så alt kan taes ut på kort tid. Det er Kenneth.b her på forumet som har laget "dekkslene" som du ser i bagasje rommet,alt du ikke ser har jeg laget selv......så skal du sette bort den jobben til noen som tar 3-500kr timen,så det blir det ganske dyrt ja! Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Glass tåler mer enn man tror ja. Plexi glass, det er ikke fult så god egnet egentlig. Skal man ikke bruke glass, da ville jeg anbefalt lexan glass. Dette er som plexi glass, men det er mye stivere, vankeligere å knekke, vanskeligere å få riper i, og generelt bedre egnet for vibrasjoner, noe som sikkert vil komme i bass kassen din ;) Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 nå skal det sies at lamineringen ikke hjelper veldig mye på styrken i glasset, den er hovedsaklig der for at ikke glasset skal spre seg hvis det knuser. Heller tykkere glass enn laminert er min mening Hakke påstått det skal tåle mer heller jeg... Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 tykkelsen å hvilket glass som skal brukes er vel egentlig det minste problemet,det er jobben FØR man kommer så langt att glasset skal monteres som er mest krevende....:D Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperComp Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 jeg har brukt pleksiglass... ikke hele bakplata men ei rute liksom.. ca 40x20cm. Gikk helt fint m 6mm. men sikkert bedre med glass, pga riper & sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 tykkelsen å hvilket glass som skal brukes er vel egentlig det minste problemet,det er jobben FØR man kommer så langt att glasset skal monteres som er mest krevende....:D Amen.Cossie. Per.... Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg