Dammed Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Hei! Lurer på hvor tykk plexiglasset må være hvis jeg skal f.eks lage baksiden av basskassa i plexiglass. Og hvorfor skal man ikke ha elementene og portene på motsatt side? Tenkte å lage baksiden i plexiglass, framsiden skal elementene være festet i, men jeg tenkte å ha portene i plexiglasset, hvis portene er leange nok vil ikke det ha samma effekt? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Er det noe sånt du mener..http://www.nautiluz.net/index.php?ma=bilder&si=hoved&album=1&bilde=10#visning Utrolig flink kar dette her. Per.... Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Vil sterkt anbefale deg å heller bruke glass, da akryl/plexi blir veldig fort ripete og stygt. Og går du til en lokal glassmester så har han sikkert no kapp han kan lage til et vindu og det bruker aldri å koste stort. 6mm glass bør holde om du ikke skal ha herdet glass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Amen for det Pål.Kanskje noe sånt...Ikke den beste løsningen,ikke vet jeg.. http://mobile.jlaudio.com/gallery/images/ga_2041_full.jpg Men for all del,en pen løsning. Per.... Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Glass i en basskasse ? Skeptisk! Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Glass i en basskasse ? Skeptisk! Du kan jo se på alle bilene i EMMA, de bruker glass og ikke akryl. Glass tåler ekstremt mye når det er hellimt i kantene. Det glass ikke tåler er slag i kantene eller møte med spisse gjennstander:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rindis Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Noen som vet hvordan han får den kassa helt tett uten at det syns? :) Bruker han no gjennomsiktig lim eller no? I tilfelle hva kan man bruke til slikt? Og hvordan får man egentlig laget skruehull og strammet skikkelig uten att glasset sprekker? Beklager at jeg spørr veldig mye i tråden din her Dammed, håper du lurer på noe av det samme :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Hva med en lakkert ramme i alu-stål rundt.For eksempel.MEN som Pål sier her er nok glass best.Dag hjelp til her.........:hide Per.... Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Du skrur ikke glasset, du liker det i sikaflex/tec7 el.l., det holder lenge. Og det ikke nødvendig å tette kassa noe ekstra om du har kappet platene til kassa skikkelig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 slik fks...sveiset jernramme i ønsket størrelse først,boret hull rundt ramma,og til slutt limte jeg glasset til ramma med frontrute lim..mitt glass er 10mm. [/img] [/img] og til slutt kan det bli seende sån ut. [/img] Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rindis Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Du skrur ikke glasset, du liker det i sikaflex/tec7 el.l., det holder lenge. Og det ikke nødvendig å tette kassa noe ekstra om du har kappet platene til kassa skikkelig:) Hehe, kunne ikke helt skjønne hvordan man skulle gjøre det serru :) Grunnen til at jeg spurte var at jeg så det bildet her, men der har han vel brukt plexi: http://www.nautiluz.net/bilder/album1/10.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Dag hjelp til her.........:hide Per.... Hæ? Hvem? hva? Joda, bruk glass og lim det fast med sica/tec-7. Jeg pleier å male en svart kant på glasset så ikke limet synes, men i en basskasse er det tøft å ha glasset inni kassa, liggende i en fals. Kan ikke du slenge inn et bilde av gulvet ditt da Per? Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Å lime det ja, hadde ikke forventa det... Hvor mye koster det å få folk som jobber med bilstereo til å lage noe ala dette: Hvordan tåler glasset bagasje? tenkte på det glasset over forsterkerne... Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 glasset over forsterkerne er ganske tynt,så det holder vel ikke all verden med bagasje nei,men det var heller aldrig planen...:D Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 ok, er de glassene som du har brukt ripefrie/ripemotstandige? Og hvis det er ikke frekt å spørre, hvor mye kostet selve glassene deg? :) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg