Popp Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Igår stoppa bilen og ville ikke starte etterpå, det hørtes ut som at den ikke fikk bensin, så jeg regna med at det var bensinpumpa eller noe slikt, for jeg hadde jo over kvart tank.. Så jeg fikk bilen taua bilen min på esso, etter 1,5t med feilsøking fant de ut at tanken var tom!! (Ja, jeg vet jeg burde sjekka det selv, men tenkte ikke så langt, og hadde dårlig tid) Hva er det som bruker å være sånn "standard" feil på 700/900 bensinmålerne? Lett å fikse? Dyrt? Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Opplevde det samme en gang med 92 turboen, hadde noen dager før kjørt med det lille lyset på i 10 mil, men denne gangen hadde jeg nesten kvart tank, og bilen fjusket på tomgang. Skulle starte bilen og kjøre hjem fra en kompis, ingenting skjedde. Hadde mange teorier, men tenkte å prøve med bensin for å unngå å drite meg ut, og det gikk..etter at bilen hadde stått der i 3 dager :P Det greieste er å bruke triptelleren til å måle med, er visstnok vanlig problem på 740 og 940.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Sjekk at jordinga til tankarmaturen er ok fra karrosseriet i bagasjerommet og til selve tankarmaturen. Er den ok så anbefaler jeg å ta ut selve instrumentet og forsiktig fjerne klarlakken på printet og gå over alle loddepunktene (de kan være dårlige selv om de ser fine ut...!) Da tenker jeg det løser seg :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Sjekk at jordinga til tankarmaturen er ok fra karrosseriet i bagasjerommet og til selve tankarmaturen. Er den ok så anbefaler jeg å ta ut selve instrumentet og forsiktig fjerne klarlakken på printet og gå over alle loddepunktene (de kan være dårlige selv om de ser fine ut...!) Da tenker jeg det løser seg :) Ahh.. fint, må vel ta med mikroskopet ut når jeg har lodding på skola imorgen:) Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstruments.html#FuelGaugeFluctuates her er det info om bensinmåler problem og hvordan en kan fikse det.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.