KriegHeim Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Hei. Jeg peilet olja til en kompis som er helt grønn på bil. Når jeg tok opp stikka, så lukta det mistenkelig bensin, jeg dro opp stikka og lukta på den, og ja, det er nok bensin. Olja var temmelig tynn, selv om den sto med kald motor. Slitte stempelringer? Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Er olja gammel og bilen ikke har fått varmet opp motoren skikkelig for hver kjøretur, så kan bensin akkumulere seg i olja. Derfor man peiler olja i norge og alt ser fint ut, så drar man på nede i tyskland på motorveiene, bensinen fordamper og vips så har man så lavt oljenivå at motoren havarerer. Leste det på en NAF side :) På tide å bytte da. . Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Er bilen tungstartet? Kan være et det pøses på med bensin hver gang bilen startes (tenningsfeil?), og over tid tynner dette ut olja. Uansett, bytt olje ASAP. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg