Richard F Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Hei Har nå en sånn overdrivekasse i bilen, men kan tenke meg en vanlig femtrinnskasse. Hva anbefales å bruke? Har ikke peiling på disse navnene på kassene heller.. Finnes det 6-trinnskasse å få? Håper på gode råd Richard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T O N Y Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 M90 er jo en vinner, men koster litt da Siter kvifor gå når man kan sykkla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 M47 og M90 er volvo 5 trins kasser. Er litt arbeid, hvorfor bytte ? m46 er jo enn go kasse til b230et. kassen tåler like mye som blokka Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet November 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Hvorfor bytte? Jo, den begynner å bli litt sliten den jeg har, også ønsker jeg heller å sette den i femte, enn den overdrive-saken ... Om jeg bruker M47, må jeg også bytte drivaksel ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 om du har tenkt å bruke m47 så kan du jo belage deg på å bytte kasse ofte hvis du kjører hardere enn normale folk... et gasspådrag med chippa motor med litt mer ladetrykk er nok til å rase en sånn. en kompis har rasa 2 stykker. kjører nå på sin 3dje m47 kasse men med orginalt trykk og mer vettug kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 skift olje og girspake foringer, pleier å bli som "ny" da. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 skift olje og girspake foringer, pleier å bli som "ny" da. ??? og med dette mener du at kassa er bra fordet? hohoho Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet November 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 skift olje og girspake foringer, pleier å bli som "ny" da. Vindunderolje? hmm ... Jo, har byttet olje, men hjalp ikke noenting egentlig .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 vilke olje da? Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 ??? og med dette mener du at kassa er bra fordet? hohoho og du mener.... hohohohaha? Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 skaff deg heller m46p, forsterka turbo kasse.tåler litt mere. viss det ikke er det du har nå? grå kasse hus= forsterket.. rød= vanlig m46 Sjønner du har lyst på "5trins" m47 men det er mere arbeid. + du får enn dåligere kasse. Du må ha ny mellom aksling ja. vet ikke om du kan bruke hydr kobbling på m47 ? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 det jeg mener med hohoho er at kassa blir ikke go om du bytter no foringer i spakstellet og olje. uanz! ikke kjør me m47. m46p er jo det beste og greieste alternativet. har du noen tusen til overs kan du jo vurdere å bygge om til getrag eller m90. men hvis den m46 kassa du har på biln er go så bruk den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 så du forsto ikke hva jeg mente med "ny" alltså.. tror du virkelig at jeg er så jævla dum at jeg tror at kassen blir fabrikk ny av ny olje. det jeg mente med "ny", er at den blir som oftest mye smidigere mellom girene, og at vist du har en slarkete girstang, så er det lett å få følesen av en gammel dritt kasse. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet November 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Takk for tips og råd! Da blir det nok en m46P på meg ja.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 det er gode kasser det. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.