Gå til innhold

vrtx: Nissan Skyline R32 - Mitt Japseprosjekt Nr.2

Ranger emnet


vrtx

Anbefalte innlegg

bra prosjekt dette her.. synes skyline er fet i sedan.. :) skal bli morro å se denne i aksjon på sommertreffa.. ;)

felga var fete de, men vil nok gjøre seg med større dekkdim.

en liten ting jeg ville ha gjort anderledes er lakke grillen i samme farge som bilen.. synes liksom den bryter endel med resten av fronten..

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På tide med oppdatering kanskje.

Vært noe slapp siste måned men det får gå. Har fått på plass stort sett alt elektrisk innvendig.

 

Om ikke annet så har jeg fått bestilt nye veiv og rådelager samt. en bestilling på en haug med rør etter bilsportforbundet sine spesifikasjoner, så om ikke så lenge er jeg vel i gang med bur bygging, litt sent ja men det får gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting har skjedd, begynte i går og fortsatt litt i dag så blir vel ferdig i morgen regner jeg med. Fikk lagrene fra usa i posten på fredag. ACL performance veivlager og rådelager. Planen var å ta ut motoren å bytte lager men med litt demontering og oppjekking av motor fikk jeg av bunnpanna uten å ta ut motor, måtte jekke opp motoren cirka 10cm. Fikk demontert gamle lager i dag og montert i nye, sjekka lagerklaring på .038mm noe som er godkjent. Slenger ved noen bilder som vanlig :)

 

PICT0572.JPG

I midten ser dere trustlager som er defekt.

 

PICT0574.JPG

Rådelager

 

PICT0575.JPG

Bunnpanne av. Til høyre på bilde ser dere motorfestet som er defekt. begge motorfester ble løsnet i underkant før jekking men det ene sto igjen da jeg jekka opp motor, tyder på at det har vært defekt i lengre tid. Enda en unnskyldning til å kjøpe oppgraderinger :)

 

PICT0576.JPG

Nyttig verktøy.

 

PICT0577.JPG

Nye veiv/trustlager. fargeforskjellen er bare en beskyttende hinne på alle lager.

 

PICT0578.JPG

Liten slitasje på veiv etter defekt trustlager men skal ikke være noe problem. overflaten er bra polert så krysser fingra for at det blir bra :)

 

Glemte å ta bilde av originallager og performancelager så dere får se forskjellen. Blir noen timer på verksted i morgen så da kommer selvsagt flere bilder og kanskje ett filmklipp?? :D

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm... alle oppturer ender vel med en form for nedtur? På mandagen ble det sen kveld på meg fordi jeg tok en siste finish for å få bilen "kjørbar" til 1mai treffet. fikk lakkert felgene, lakkert innvendig i biln, koblet en del elektrisk og montert sikkerhetsseler. Jeg så jeg manglet siste mottaker for ene sikkerhetsela og skulle kjappe meg hjem å hente den (i skyline ja).. det jeg glemte var å låse av panserlåsene da jeg var trøtt og sliten. da jeg passerte 70kmt cirka fikk jeg en skikkelig oppvekkert og synet framover ble plutselig blokkert av en sølvgrå vegg. Ja panseret smatt opp og brettet seg så fint over taket... tror aldri jeg har vært så sint i mitt liv fordi dette er rett og slett unødvendighet som kommer fra sløvhet!! forutenom ett _BULKET_ panser fikk jeg flere stygge merker på taket samt en liten sprekk i framvinduet. Ganske lite skader egentlig.. at panseret er av aluminium som stammer fra en gtr reddet antaglivis framvinduet. jaja...

 

Sender med ett stemningsbilde fra 1mai treffet.

 

Skyline1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe ett i karbon. Det orginale panseret veier jo en hel russisk ubåt.

 

Ja kommer jeg ikke over ett skambillig panser her til strands er det mye som sikter til karbonpanser. Det originale veier en del ja men det jeg klarte å ødelegge er av aluminium og var utrolig lett.

 

Ser at hvis jeg kjøper selv hos forhandler i norge blir det fort 5000kr+. hvilke utenlands firmaer som selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alupanser bruker å være sinnsykt lette ja.. mx5en min har alupanser orginalt og jeg vet flere med mx5 som har blitt skuffa når de fant ut at karbonpanseret de nettopp hadde kjøpt inn veide mer enn orginalpanseret inkl hengsler osv..

 

Edit: felga ble forresten knallfet i gull.. :D

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil til en rimelig penge. Håper du blir klar til sommertreffet. Får vel kjøre på banen hvis du ikke har panser??

 

Er ikke så kjent med skyline-utgavene, men er dette en motor som er brukbar til å hente ut en del effekt uten å skifte stempler, råder osv? Og dette er en RWD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Tøff bil til en rimelig penge. Håper du blir klar til sommertreffet. Får vel kjøre på banen hvis du ikke har panser??

 

Er ikke så kjent med skyline-utgavene, men er dette en motor som er brukbar til å hente ut en del effekt uten å skifte stempler, råder osv? Og dette er en RWD?

 

Har jo panser men er stygt som F**N nå. Vet om flere som kjører 400hk+ med original innmat, hørt om en som har kjørt med 480hk i 2år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk tatt ned girkassa i dag for kontroll av clutch. Fikk en positiv overaskelse. Sto i en ORC 409D (Ogura Racing Clutch) og noe som så ut som ett uorginalt svinghjul. Clutchen var i god stand. Slenger ved noen crappy mobilcambilder. Så tok jeg en skikkelig utvendig vask av girkassa før den ble montert på plass igjen. Artig å skru sammen når det er helt rent :)

 

orc1.jpg

 

orc2.jpg

 

orc6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår